309NL schreef:Als ik het knopje indruk en weer los laat dan veert ie weer naar boven.
Ik heb de motor stationair laten draaien en toen de knop ingedrukt.
De motor valt dan niet stil. Dat vind ik onlogisch. Misschien had ik de knop langer moeten indrukken totdat de benzineleiding leeg is....
Ik heb een Triumph Stag gehad en daar zat die schakelaar onder de motorkap.
We trokken het knopje naar boven als diefstalbeveiliging. In geval van een aanrijding zou de knop naar boven moeten schieten maar heb het nooit uitgeprobeerd. :)
Ik weet (nog) niet exact hoe die knop werkt... maar dat had ik ook een paar keer dat hij vanzelf weer omhoog kwam na indrukken...
Maar misschien kan je zelf niet zoiets veroorzaken als je die knop zomaar indrukt, want het palletje erachter blijf 'ingedrukt' staan... (Schiet niet mee naar voren.)
Als je goed kijkt door de spleten en van opzij erboven zie je dat er (uiteraard) een mechanisme achter zit... volgens mij 'hangt' die aan het zijschot met een plastic haakje (Die zie je ook bovenaan). (Het is ook niet zo robuust allemaal.)
Ik merkte wel dat er beweging inzit... dusdanig dat het geen bal meer uitmaakt hoe de knop staat omdat het mechanisme al te ver naar achteren zit/hangt... Kan bij jou misschien het geval zijn...
Ik heb daar wat aan lopen trekken en doen en volgens mij zit de pal of pin nu weer tegen de knop aan... alleen dacht ik dat ingedrukt alles weer vrij zou geven...
Ik ga morgen er weer mee verder want mijn accu was ook slapjes geworden en hangt nu aan de lader...
Ik zit misschien ook te denken als het allemaal niet meer werkt de boel gewoon door te lussen... (Al ben ik er geen voorstander van.)
Of alles maar eens proberen los te schroeven (ecu zit daar ook boven achter die ijzeren plaat.) om te zien hoe het nu allemaal in elkaar zit met die knop en mechanisme erachter... (Kan nergens foto's ervan vinden op internet.)
In nieuwere auto's heb je gewoon een rode knop die je dan weer indrukt als de auto dacht in een ongeluk terecht gekomen te zijn... en klaar maar weer...