Help me m'n 205 te ont-schelen!

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Help me m'n 205 te ont-schelen!

Berichtdoor MarkVDE » 07 okt 2021, 10:22

Hoi,hoe kan ik mijn 205 minder boos laten kijken?
ik maak hiervoor maar even een nieuw topicje aan, zodat meer mensen 't hopelijk lezen!

Het probleem zit zo: ik probeer mijn optisch verwaarloosde 205 steeds netter te maken, maar één ding zit me dwars: de scheve koplamp.
Mijn 205 kijkt scheel en chagerijnig :-|

Om een of andere reden, zit de koplamp aan de bestuurderszijde scheef. Verder is de hele lamp ook wat naar binnen gedraaid, waardoor de naad met de motorkap flink is.
Dat ziet er erg beun uit, dus daar wil ik wat aan doen!
Zo ziet dat er dus uit, da's misschien duidelijker:

Afbeelding
Die gele cibié is er weer af trouwens, daat moet ik een betere plek voor vinden
Afbeelding
toch wel echt heel scheef
Afbeelding

Is er een manier om de lamp horizontaal recht te hangen?
De versteller zit met twee bouten vast, dus ik weet niet of daar wat aan te sleutelen is..
Het kan niet aan de koplampbehuizing zelf liggen, lijkt me?

Het lichtbeeld is voor de APK verder oké, nou moeten de looks ook nog oké zijn!
Nog steeds bezig met m'n 1e auto: de '94-er 205 'Philippe' Forever, die naar de Noordkaap is geweest!
Avatar gebruiker
MarkVDE
 
Berichten: 204
Geregistreerd: 23 sep 2019, 08:19
Woonplaats: Valkenburg(ZH)

Re: Help me m'n 205 te ont-schelen!

Berichtdoor 205RJ » 07 okt 2021, 10:57

Heb je de lamp er wel eens helemaal uitgehaald? Misschien zit ie gewoon niet lekker vastgeklikt hoe het hoort. Als je weet hoe het moet, haal je de lamp in een paar seconden los:

Met een platte schroevendraaier de metalen borgclips links- en rechtsachter de koplamp omhoog duwen, dan kan je de lamp eruit pakken. Wellicht zit ie aan de linkerkant niet helemaal lekker op z'n plek geklikt en hangt ie daardoor scheef
Avatar gebruiker
205RJ
 
Berichten: 221
Geregistreerd: 20 jan 2016, 22:17
Woonplaats: Delft

Re: Help me m'n 205 te ont-schelen!

Berichtdoor MarkVDE » 07 okt 2021, 15:42

205RJ schreef:Heb je de lamp er wel eens helemaal uitgehaald? Misschien zit ie gewoon niet lekker vastgeklikt hoe het hoort. Als je weet hoe het moet, haal je de lamp in een paar seconden los:

Met een platte schroevendraaier de metalen borgclips links- en rechtsachter de koplamp omhoog duwen, dan kan je de lamp eruit pakken. Wellicht zit ie aan de linkerkant niet helemaal lekker op z'n plek geklikt en hangt ie daardoor scheef


Dank je voor je tip, maar ik heb 'm er al een stuk of drie keer eerder uitgehaald, en hij was al scheef toen er nog dino's rondliepen op Pangea ;p .
Als het een beetje mooi weer wordt, haal ik hem er weer uit om wat verder te neuzen, kijken wat er mis kan zijn.
Nog steeds bezig met m'n 1e auto: de '94-er 205 'Philippe' Forever, die naar de Noordkaap is geweest!
Avatar gebruiker
MarkVDE
 
Berichten: 204
Geregistreerd: 23 sep 2019, 08:19
Woonplaats: Valkenburg(ZH)


Keer terug naar 205/309

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 19 gasten