Raamslingers

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Raamslingers

Berichtdoor 309peugeot » 18 jan 2021, 22:38

Bekend fenomeen , verkleurde raamslingers.

Is er een oplossing om ze te renoveren/op kleur te krijgen?
309peugeot
 
Berichten: 69
Geregistreerd: 04 okt 2010, 21:24

Re: Raamslingers

Berichtdoor MarkVDE » 21 jan 2021, 11:25

Zijn ze grijs geworden? In dat geval kun je, net als bij de bumpers, ze misschien behandelen met wat olie of een speciaal middel. Lijnzaadolie, paraffine-olie, etc. Wel zal dat stinken in het interieur...
Ik heb zelf electrische ramen, dus ik heb hier niet zo veel last van 8)
Nog steeds bezig met m'n 1e auto: de '94-er 205 'Philippe' Forever, die naar de Noordkaap is geweest!
Avatar gebruiker
MarkVDE
 
Berichten: 204
Geregistreerd: 23 sep 2019, 08:19
Woonplaats: Valkenburg(ZH)

Re: Raamslingers

Berichtdoor Wout_Holsbeek » 21 jan 2021, 11:45

Is een optie inderdaad. Een van m'n maten heeft pas de raamstijlen van de XM behandeld met lijnzaadolie, met keurig resultaat.
Maar dat is dus wel exterieur. Het is vettig want de regendruppeltjes vliegen er zo af. Vraag me af of je dat vettig spul in je interieur wilt.

Ik heb zelf vorig jaar wat verkleurde interieur onderdelen gewoon bijgespoten met een zwarte spuitbus (mat). Alleen zorgen dat je
het oppervlak super goed ontvet, ik deed dat met een bus remreiniger, een ouwe tandenborstel en een schone doek. En in
meerdere dunne laagjes de verf spuiten en tussentijds goed laten drogen. Dan wordt het echt mooi en blijft het lang zitten.

Wat ook nog kan is voorzichtig met een heteluchtpistool erop. Maar zelf geen ervaring mee. Hieronder een youtube link, er zijn diverse
soortgelijke filmpjes te vinden daar.

https://www.youtube.com/watch?v=AGyMoheuH-Q&ab_channel=GanderFlight
205 XS 1.4 1991 M1TW Gris Graphite
Avatar gebruiker
Wout_Holsbeek
 
Berichten: 142
Geregistreerd: 12 maart 2014, 17:04
Woonplaats: Enschede


Keer terug naar 205/309

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten