Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti
Wout_Holsbeek schreef:Hoi Mark,
Ik las ook wat over de vermoedelijke productiedatum op die sticker. Die 11-4-1994.
Makes sense, maar helemaal zeker ben ik hier nog niet van. Pin me d'r niet op vast maar het zou ook nog gewoon de
productiedatum van het onderdeel kunnen zijn.
De daadwerkelijke productiedatum is bij de 205 te herleiden met het DAM-nummer. Dit is een viercijferige code.
Bij de 205 in elk geval. Misschien heb je er al wel over gelezen inmiddels. Je kan 'm als het goed is vinden
ergens op de lak onder de motorkap, of misschien anders op de sticker in de portiersponning. Ik dacht dat dit
nummer op 205'jes vanaf 1993 te vinden moet zijn op de auto. Dus bij die van jou zou het eenvoudig moeten zijn!
Nummer even invoeren op deze website: https://bartebben.nl/map/peugeot-citroen-organisatienummer.html
Mijn XS is van 1991 (eerste tenaamstelling in augustus 1991) en ik kon dat nummer dus nergens vinden op de auto.
Destijds had ik nog een werkend servicebox account en kon het DAM-nummer herleiden via daar, dmv het chassisnummer.
Bij mij was het DAM 5303 --> Productiedatum 17 mei 1991. Leuke zoektocht en leuk om te weten!
Wout_Holsbeek schreef:Balen van die toerenteller. De teller zelf kan natuurlijk kapot zijn, maar dat lijkt me eigenlijk sterk.
Maar goed je geeft aan dat je signaal, plus en min hebt. Dus dan zou je even met een tweede toerenteller
moeten checken. Ik heb nog wel een oude XS-toerenteller los liggen waar ik niks meer mee doe..
Wout_Holsbeek schreef:Die laadspanning ja die mag wel iets boven de 14V zitten! Het lijkt mij sterk dat dit aan de accu zelf ligt.
Misschien eerst even je massapunten op de carrosserie checken? En anders de dynamo eraf schroeven
en laten doormeten in een werkplaats.. Kan zijn dat je spanningsregelaar is overleden of de hele
dynamo. Op zich niet erg, ik heb de mijne vorig jaar volledig laten reviseren voor zo'n 100euro.
Kwa kosten valt dat wel mee en kun je weer jaren vooruit
Het rode acculampje hoort je hier ook voor te waarschuwen trouwens, die wel gezien dan?
jerilo schreef:Wat meet je op de dynamo voor spanning?
Gewoon de massa op de accu min zetten en dan de rode meetpen op de dikke kabel bij de dynamo meten.
Als je daar wel +/- 14V hebt en bij je accu niet dan zit het in de dikke plus kabel. Als je bij de dynamo ook geen 14V meet dan is simpel gezegd de nieuwe dynamo kapot.
Is je massa van accu min naar de versnellingsbak wel in orde?
jerilo schreef:Het lijkt erop dat de nieuwe dynamo/spanningsregelaar defect is. Deze had daar toch echt 14V moeten aangeven.
Bedenk me net, gaat het accu controlelampje branden bij contact aan?
Als dit niet zo is probeer dan eerst het lampje te controleren.
Verstuurd vanaf mijn SM-T500 met Tapatalk
jerilo schreef:Het kan zijn dat via het werkende lampje een spanning gaat lopen om de spanningsregelaar te voeden/wakker te maken zeg maar (simpel gezegd).
Ik zou eerst zorgen dat het lampje weer gaat werken.
Verstuurd vanaf mijn SM-T500 met Tapatalk
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast