We hebben weer leven!!!

maar niet zonder slag of stoot:
Ik had de 309 naar een garage gebracht, want ik wist het echt niet meer waar ik het moest zoeken.
Met draaiende motor heb ik hem daarheen gesleept, de volgende dag zouden ze hem onder handen nemen.
Op die dag kreeg ik een telefoontje met het bericht dat bij het omdraaien van de sleutel de distributieriem gescheurd was. Dikke ellende natuurlijk, volgens de garage is dat gekomen omdat er een inlaatklep open bleef hangen, dit zou vanaf dag 1 het probleem geweest kunnen zijn en het is een wonder dat het pas na zoveel tijd echt mis gegaan is. Dit verklaart de vlammen in de inlaat wel...
De kop kon er dus weer af, om terug te brengen naar het revisiebedrijf. Wonderbaarlijk geen kromme kleppen.
Revisiebedrijf heeft de kop nogmaals geïnspecteerd maar kon niets raars vinden.
Toch vertrouwde ik het niet, daarom heb ik een gereviseerde kop van een 106 KDZ overgekocht. Deze is nagenoeg hetzelfde als van de 309 KDY.
Deze gemonteerd en ja hoor, Startte direct en loopt super netjes stationair! Daarna voorzichtig een stukje rijden, geen probleem. De motor jankt nog wel een beetje maar dat is waarschijnlijk de distributieriem die te strak staat.
Daarna een stuk flink gas gegeven en ook daar heeft hij geen problemen mee. Geen benzinelucht, geen vlammen in de inlaat en geen gestotter. Woorden kunnen niet omschrijven hoe blij ik ben!
Zo blijkt maar dat je niet altijd er vanuit kunt gaan dat een ander zijn werk goed doet.
Nu is het alleen nog de kleine dingetjes afmaken waar ik geen zin in had want ja, als ie niet rijdt waarom zou je?
Dit moet er nog gefikst worden:
-distributie spanning laten checken
-uitlijnen,
-dagrijlicht gaat niet aan, waarschijnlijk slecht contact ergens
-gasklep potentiometer afstellen, hij loopt vrij hoog stationair als hij net gestart is
-inlaat warme lucht omslagklep vervangen, deze is lek en trekt dus geen warme lucht langs de uitlaat
-raamgeleidingen bestuurderszijde soepel maken, hij gaat heul stroef open
-nieuwe spiegel voor koplamp links
Maar het einde is in zicht! Hopen dat alles heel blijft vanaf nu :)

/\ Hier bijna een wheelie door het gigantisch ongelofelijke nooit vertoonde acceleratievermogen