Lekstroom 309 1.4i (Benzinepomp relais heet.)

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Lekstroom 309 1.4i (Benzinepomp relais heet.)

Berichtdoor Bocaj67 » 05 aug 2022, 13:49

Even vooraf:

Van het voorjaar de benzinepomp- en de ecu relais (BOSCH 3165141213010) vervangen i.v.m. niet starten. (Zag soms de ecu of de benzinepomp niet.)
Auto is 30 en originele relais nog... dus ik dacht vervangen maar...
Tevens ook nog de ontsteking vervangen.

Nu rijdt de auto goed en start ook vlotjes.
Alleen is de accu snel leeg na zo'n 2 weken. Heb andere accu geplaatst en die was ook snel weer leeg.
Eerst dacht ik dat zekering 7 (radio geheugen, klokje, interieurverlichting etc.) de boosdoener was maar zekering 7 is er nu tijdelijk uit.
Nu merk ik dat relais benzinepomp heet is... (Als ik 's morgens voor het eerst bij de auto kom.) Ecu relais is gewoon koud.

Waar kan dit aan liggen?
Moet ik het blijven zoeken in het brandstofpomp relais of is er ergens anders iets loos?
Ik ga met een multimeter nog wel even verder kijken maar waarom is het brandstofpomp relais zo heet?
Kan ik een fout relais gebruikt hebben? (Het is dezelfde als van de ECU)
Kan ze nog wel eens omwisselen...
Voor mijn gevoel zijn de problemen ontstaan door die vervangingen in het voorjaar...
Peugeot 309 Plus 1.4i 1993
Bocaj67
 
Berichten: 57
Geregistreerd: 10 aug 2013, 10:29

Re: Lekstroom 309 1.4i (Benzinepomp relais heet.)

Berichtdoor Bocaj67 » 05 aug 2022, 15:22

Oké, na wat speurwerk op internet zu het corrosie kunnen zijn of één of andere slechte verbinding...
De relais zelf zitten in handschoen vak en zijn droog en corrosievrij zitten ook goed in het insteekblok.
Wat nog kan is evt. de stekkerverbinding op de pomp zelf onder de achterbank... Zal ik eens checken. (Denk morgen wel ff.)
Peugeot 309 Plus 1.4i 1993
Bocaj67
 
Berichten: 57
Geregistreerd: 10 aug 2013, 10:29

Re: Lekstroom 309 1.4i (Benzinepomp relais heet.)

Berichtdoor dimi_v » 07 aug 2022, 09:23

Als je een multimeter hebt kun je eens de lekstroom meten, en als je denkt dat brandstofrelais de boosdoener is zou de stroom lager moeten zijn als je hem vervangt. Dat het relais heet wordt terwijl deze niet in gebruik is kan nooit goed zijn, daar zal wel (een deel) van de oorzaak liggen. Misschien wordt het relais onterecht aangestuurd.
Peugeot 504 (1978) - Citroën 2CV (1987) - Peugeot 206cc (2003) - Renault Megane estate (2017)
dimi_v
 
Berichten: 111
Geregistreerd: 21 okt 2017, 18:06


Keer terug naar 205/309

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten