het klusdagboek van Philippe, m'n 205

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Re: het klusdagboek van Philippe, m'n 205

Berichtdoor MarkVDE » 04 dec 2021, 12:05

MarkVDE schreef:Wat wel echt de aandacht verdient, en ook lastig kan worden: de claxon.
Sinds mijn tellerbakgestuntel doet die niet meer mee. Ik heb 'm nog een keer gehoord in Frankrijk, maar daarna nooit meer.
Ik vrees dat het -hoewel ik echt voorzichtig was met de bedrading- bij die tellerbak toch ergens mis is gegaan.
De stuurstengel zal wel prima zijn, dus ik vrees voor iets in de dradensapghetti achter het dahboard.

Hier wordt langzaam aan gewerkt. Eerst maar even de toeter zelf loshalen en de contactjes schoonmaken, daarna de stuurstengel onderzoeken en vervangen, en in het uiterste geval het dashboard weer uit elkaar halen....

Verder gaat de Peug gewoon door, zonder veel gedoe.
Hij krijgt dus ook maar weer een beurtje met nieuwe olie en filters, een verse laang tectyl voor de wielkasten en de achterbak, en wat remvloeistof.

Op termijn moeten de leidingen vervangen worden, maar ik merk de laatste maanden vooral dat de eerste centimereters pedaalslag erg weinig weerstand bieden...
Misschien is het nuttig om de blokken te controleren, maar ik houd het nu even op oude vloeistof, die er behoorlijk bruinig uit begint te zien.
Met de Haynes in de aanslag moet dat wel lukken, denk ik!

Verder merk ik dat er iets anders voelt aan het veren. Ik moet er even onder kruipen om beter te kijken, maar ik denk dat de schokdempers achter aan het eind van hun Frans beginnen te raken.
Hebben jullie nog aanbevelingen voor een goed setje schokbrekers?
Ik dacht zelf aan Monroes (42041, geloof ik), maar alternatieven zijn welkom!
Kersverse deux-cent-cinq-fanaat!
1e auto: '94-er 205 'Philippe' Forever
MarkVDE

Re: het klusdagboek van Philippe, m'n 205

Berichtdoor MarkVDE » 16 jan 2022, 14:58

Sinds m'n vorige berichtje heb ik de claxon gefikst! Die had alleen wat aandacht van een dotje staalwol nodig om weer goed contact te maken, dat viel mee.

De gapende leegten in de voorspoiler heb ik ok weer opgevuld: De roosters die bij een Forévér in de spoiler horen te zitten, heb ik weten te vinden op marktplaats.
Afbeelding
(ik heb er nog geen betere foto van gemaakt, scusi!)
Ik ben eigenlijk wel fan van dat zilver, dat springt meer in het oog.
Voor komende week staat nog een beurtje op het oog (hij zit aan de kilometers, maar de olie is nog vrij schoon), een een brandstoffilter.
De remvloeistof láát ik denk ik maar doen, daar wil je geen fouten mee.
En verder heb ik vandaag nog een ander project opgepikt....
Afbeelding

Dat wordt heel wat schoonmaken, en ik moet een nieuw schuimkussen kopen of zelf in elkaar flansen, maar dan ligt daar een redelijk compleet setje stoelen en bekleding van een '92-er XS :mrgreen:
Kersverse deux-cent-cinq-fanaat!
1e auto: '94-er 205 'Philippe' Forever
MarkVDE

Vorige

Keer terug naar 205/309