Pagina 1 van 1

Aandachtspunten 304 Break

BerichtGeplaatst: 02 jun 2006, 00:54
door Joliet Jake Blues
Ik ben van plan om aankomend weekend te gaan kijken naar een 304 Break.
Aan gezien ik geen ervaring heb met de 304 zou ik graag willen weten wat de specifieke dingen zijn waar ik op moet letten.
Het betreft een 304 SL uit '79

BerichtGeplaatst: 02 jun 2006, 09:17
door Gilletti
Tjee, waar moet je op letten? Ik zal een poging doen.

Carosserie:
Ten eerste natuurlijk roest; onderkant portieren/achterklep, spatborden, bovenkant veerpoten (onder de motorkap), onder voorruit en paravan, Het subframe moet ook niet verrot zijn, want anders wordt het vervangen (lassen is niet toegestaan). Check ook even de reflectie van de koplampen.

Interieur:
Kan weinig aan stuk. Waarschijnlijk heeft de break skai bekleding, maar deze is nog lastig te vinden. Stof is minder robuust. Check ook of ie niet te gemakkelijk uit de versnelling (aan het stuur) valt. Standaard gaat dat al vrij licht, maar als het goed is zijn de versnellingen goed voelbaar.
Deurrubbers, zeker van de achterprotieren zijn inmiddels lastig vrkrijgbaar. Uiteraard zijn er wel alternatieven.

Motor:
De break heeft standaard het 65pk XL3 blokkie. Deze is erg degelijk en voelt voldoende pittig aan. Controleer wel de koppeling, want als deze vervangen moet worden kun je de halve motor gaan uitbouwen!
De radiateur wil nog wel eens verstopt raken, maar hoeft geen probleem te zijn. Controleer wel of er geen olie in drijft, want dat zou duiden op een lekke koppakking (heeft mijn cabrio helaas ook last van...).

Algemeen:
De 304 begint - voor mijn gevoel - in populariteit te stijgen. Onderdelenprijzen zitten daardoor ook merkbaar in de lift!

Is het één van de breaks die momenteel op Speurders/Marktplaats staan?

Re: Aandachtspunten 304 Break

BerichtGeplaatst: 04 jun 2006, 08:05
door micheldeman
Ravon 305 schreef:Ik ben van plan om aankomend weekend te gaan kijken naar een 304 Break.
Aan gezien ik geen ervaring heb met de 304 zou ik graag willen weten wat de specifieke dingen zijn waar ik op moet letten.
Het betreft een 304 SL uit '79


Is dit een groene en misschien uit eindhoven?

BerichtGeplaatst: 04 jun 2006, 13:06
door Joliet Jake Blues
Hij staat op marktplaats ja maar het is niet die in eindhoven.
Hij staat in venray en is niet in zo'n denderende staat.
Ik heb er ook maar €200 op geboden en daar voor mocht ik hem komen halen.
Maar ik denk dat ik er van af zie.
Ik heb namelijk een 304 Coupé gezien bij Veencars en daar ga ik morgen naar toe.
Kent iemand hier die auto en is het iets.
Volgens de verkoper isie roest en schade vrij.
http://www.veencars.nl

BerichtGeplaatst: 04 jun 2006, 14:39
door Gilletti
Die wagen ken ik wel van advertenties. Is dezelfde kleur als mijn break.

Zo op de foto's te zien zie ik inderdaad weinig roest, maar wees op je hoede. Het lijkt er wel op dat hier en daar wat bijgespoten moet worden.
25 jaar binnen staan betekent waarschijnlijk ook dat je nieuwe banden, motorrubbers, remmen etc. nodig hebt.

Ik begrijp alleen niet helemaal wat ze nou met deze zin bedoelen:
Bijzonderheden:
Let op de auto is ouder dan 1973, het kenteken is compleet en dat komt binnenkort vrij.Kenteken is 10-46-VV een orginele NL auto dus.

BerichtGeplaatst: 05 jun 2006, 01:33
door Joliet Jake Blues
Ik begrijp alleen niet helemaal wat ze nou met deze zin bedoelen:
Bijzonderheden:
Let op de auto is ouder dan 1973, het kenteken is compleet en dat komt binnenkort vrij.Kenteken is 10-46-VV een orginele NL auto dus.


Daar moet ik ook even tekst en uitleg over vragen.
Op de foto's lijkt het wel of er aan het linker voorscherm is gerommeld.
Maar nog even afwachten.
Ik wil hem natuurlijk wel APK-gekeurd hebben.
En 25 jaar binnen gestaan is ook nog al vaag, Heeft ie 25jaar niet gereden of isie altijd binnen geparkeerd en gewoon mee gereden :?:

BerichtGeplaatst: 05 jun 2006, 10:16
door Gilletti
De database van het RDW kent het kenteken 10-46-VV niet eens....

Dat betekent dus waarschijnlijk inderdaad dat ie al héél lang niet meer buitengespeeld heeft en dus ook geen APK keuring heeft ondergaan.

Voor 1000 euro meer is deze witte in Alkmaar misschien een direct rijdbaar alternatief.
http://www.koppes.nl/occasions.htm

BerichtGeplaatst: 05 jun 2006, 20:00
door Joliet Jake Blues
Ik heb hem toch gekocht :twisted:
voor €1250 word hij ook nog thuis bezorgt.
Heb de auto helemaal bekeken en ziet er best goed uit minimaal roest nergens echt rot en helemaal origineel.
ook slechts 85000 km op de teller.
hij heeft wel wat CPR en TLC nodig maar hij ziet er zeker niet slecht uit voor een auto 10jaar ouder als ik :shock:

BerichtGeplaatst: 05 jun 2006, 20:02
door Joliet Jake Blues
Gilletti schreef:De database van het RDW kent het kenteken 10-46-VV niet eens....

Dat betekent dus waarschijnlijk inderdaad dat ie al héél lang niet meer buitengespeeld heeft en dus ook geen APK keuring heeft ondergaan.

Voor 1000 euro meer is deze witte in Alkmaar misschien een direct rijdbaar alternatief.
http://www.koppes.nl/occasions.htm


Klopt heb ik ook gezien maar ik vind de kleur niet mooi en nog veel belangrijker de prijs licht boven mijn budget van €2000 dus dan houd het al snel op.

BerichtGeplaatst: 05 jun 2006, 20:27
door chr.
gefeliciteerd en veel plezier met je nw. aanwinst :mrgreen: