304 coupe: hoe de startmotor te verwijderen??

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

304 coupe: hoe de startmotor te verwijderen??

Berichtdoor Jan-Willem » 04 feb 2006, 22:29

Beste mensen,

Sinds kort ben ik de trotse eigenaar van een peugeot 304 coupe uit '75. Helaas heeft de startmotor het begeven, en vandaag heb ik geprobeerd deze te verwijderen. Ik kan er alleen bijzonder moeilijk bij, ook na verwijderen van het luchtfilter.

Kan iemand mij aangeven welke onderdelen ik los moet halen/ verwijderen om er bij te kunnen, zonder vervolgens alle pakkingen te hoeven vernieuwen?

Vervolgens wil ik de startmotor graag laten reviseren. Kent iemand een adresje in de buurt van Utrecht, Amersfoort of Amsterdam?

Graag wil ik de host bedanken. Wat een fantastische site zeg! Wat een hoop informatie!

Vriendelijke groet, Jan-Willem.
Jan-Willem
 
Berichten: 13
Geregistreerd: 04 feb 2006, 22:12
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor Gilletti » 05 feb 2006, 01:20

Ten eerste welkom op het forum! Hopelijk blijf je het interessant vinden. :D

Morgen zal ik even in mijn werkplaatshandboek kijken voor wat betreft de startmotor.

Kun je wat plaatjes posten van je coupé? Ben erg benieuwd.
Kleur, staat van onderhoud, etc.
403 Berline 1961 Bleu Amiral - 404 Automatique 1969 Vert Fusain
DAF 33 1968 Akwalo - DAF 55 Coupé 1970 Wit Kobina
Avatar gebruiker
Gilletti
Moderator
 
Berichten: 4395
Geregistreerd: 17 jun 2004, 22:35
Woonplaats: Mijdrecht

Berichtdoor Bert » 05 feb 2006, 12:01

voor het verwijderen van de startmotor moet je het overlooptankje van het koelsysteem ( zit aan het schutbord aan de rechterzijde van de auto) losmaken en opzij leggen , dan kun je via de opening die je dan hebt gekregen bij de achterzijde van de startmotor. de startmotor kan aan de achterzijde ( is niet altijd zo ) met een beugeltje en boutje ( m6 of m7) aan het motorblok vastzitten. aan het vliegwielhuis zit hij vast met ( ikdacht) 2 bouten
Avatar gebruiker
Bert
 
Berichten: 1194
Geregistreerd: 25 jun 2004, 10:04
Woonplaats: Rotterdam

Berichtdoor 304 coupé » 08 feb 2006, 00:30

je hebt starters met 2 of drie inbusbouten en deze kun je makkelijk losdraaien lang de opening in het binnenschudbord aan de chauffeurskant en als je de wielen naar rechts draait of nog makkelijker even afschroeven dat linkervoorwiel.als je de de auto opkrikt kun je hem ook rechtsonder onderuit halen
une jour Peugeot,toujour Peugeot.

403 -1958
404 rally -1969
304 coupé-1974
505 gruau-1985
605 sri - 1992
205 xad multi- 1993
306 cabriolet 2000
106 sport-2001
508 SW
Peugeot fiets
404 trapauto
304 coupé
 
Berichten: 1239
Geregistreerd: 25 sep 2004, 21:05
Woonplaats: tongeren belgie

Berichtdoor irian paul » 08 feb 2006, 14:03

zoek je nog een adres voro een startmotor?

Evert Jonkhart uit Hilversum heeft er waarschijnlijk enkele liggen of weet wel adresjes. moet je die maar eens bellen!

035-6857111
Avatar gebruiker
irian paul
 
Berichten: 170
Geregistreerd: 08 feb 2006, 14:00
Woonplaats: Apeldoorn

Bedankt!

Berichtdoor Jan-Willem » 10 feb 2006, 10:38

Beste mensen,

Dank voor jullie goede tips! Komend weekend ga ik weer aan de gang, en met zoveel informatie zou het toch moeten lukken, nietwaar? Ik houdt jullie i.e.g. op de hoogte van de vorderingen!

Vriendelijke groet, Jan-Willem.
Jan-Willem
 
Berichten: 13
Geregistreerd: 04 feb 2006, 22:12
Woonplaats: Amsterdam

Gelukt!

Berichtdoor Jan-Willem » 13 feb 2006, 10:18

Beste mensen,

Afgelopen weekeinde weer lekker gerommeld aan mijn 304. Gewapend met de goede tips van het forum ben ik vol goede moed begonnen. Achteraf gezien vreemd, maar ik zag het nog niet helemaal voor me, zo liggend onder/ over naast de auto. Dus ik heb het andersom gedaan: eerst ben ik -bij Jonkhart inderdaad!- een startmotortje gaan halen, heb daar ook wat tips gevraagd, en ben vervolgens weer aan het werk gegaan. Dat werkt veel makkelijker, als je weet wat je zoekt en hoe het eruit ziet. Ene bout zo los, de ander worstelen, draden los en hop! Een defect startmotortje eruit. Die zal ik netjes bij Jonkhart afleveren. De volgende dag binnen een half uurtje de 'nieuwe' startmotor erin -wat is het dan opeens simpel-, en starten....De startmotor deed het prima, alleen de accu niet! Maatje gebeld, en met zijn startkabels ging het prima: het autootje startte en liep. Project startmotor is dus geslaagd. Dank voor de tips!

Grappig alleen dat de auto aansloeg toen ik het gas 'terugtrok', i.p.v. induwde. Met mijn voet achter het pedaal, een tikje naar je toe trekken, en toen sloeg hij aan. Vervolgens kon ik het gas gewoon induwen. Komt dit door de afstelling van de carburateur, of de choke, of gewoon door het koude weer?

Vriendelijke groet, Jan-Willem.
Jan-Willem
 
Berichten: 13
Geregistreerd: 04 feb 2006, 22:12
Woonplaats: Amsterdam


Keer terug naar 204/304

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast