Technische hulp vóór apk

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Technische hulp vóór apk

Berichtdoor Guyot » 27 jul 2016, 19:59

Sinds 2 jaar heb ik deze 304 break, http://www.peugeotforum.nl/phpBB/viewtopic.php?f=26&t=27603. In redelijk slechte staat gekocht en vooral bezig geweest met rijdend houden en op zijn tijd deels verbeteren.

Nu komt echter de apk er weer aan. Voor 1 september moet hij opnieuw gekeurd worden en hoewel een hoop dingen verbeterd zijn sinds de vorige keuring heb ik mijn twijfels over de motor. Is een van jullie met goede kennis van de 304 (of 204?) techniek bereid om voor die tijd een keer met mij naar de auto te kijken om in te schatten wat er aan moet gebeuren en of de auto dat nog waard is?
In de afgelopen twee jaar heb ik een nieuwe uitlaat en nieuwe banden gemonteerd, alle remmen gereviseerd, startmotor en ruitensproeierpomp werkend gekregen, koelcircuitproblemen opgelost en verder kleppen, onsteking en (met hulp) carburateur afgesteld. Al met al behoorlijk wat verbeterd in de afgelopen 2 jaar en gaandeweg veel over autotechniek geleerd.

Wat betreft de motor; voor mijn gevoel duurt het erg lang voor de motor goed genoeg loopt om de choke uit te zetten. En bij 15-20 graden moet ik die nog vrijwel volledig uittrekken om te kunnen starten. De uitlaat walmt dan behoorlijk en het uiteinde is zwart. Ik vermoed dat de koppakking lekt, misschien zowel koelvloeistof als olie. Ik weet niet of dat redelijk op te lossen is en of de auto bijbehorende investering waard is.

Als iemand binnenkort tijd en zin heeft om met mij naar de auto te kijken (ik woon in Rotterdam, maar vind een stukje rijden of omgeving Utrecht ook goed), hoor ik het graag.
Guyot
 
Berichten: 83
Geregistreerd: 21 jul 2014, 23:34

Re: Technische hulp vóór apk

Berichtdoor jerilo » 27 jul 2016, 22:31

Ik heb een garage in Oud-Beijerland en doe voornamelijk de Franse merken. Vroeger was het de Peugeot dealer van de Hoeksche Waard. Nu een kleine durps garage. Vanaf volgende week is het weer rustig ivm vakantie tijd en daardoor nog plek zat in de planning.
Ik wil best je auto apk keuren dan weet je wat er aan de hand is en heb je eventueel nog tijd om het te repareren. Zelf bezit ik een 204 (momenteel niet aanwezig, staat nog in de stalling. Moet eerst de Alpine A110 van mijn oom klaar maken). Verder hebben we nog wat leuke oldtimers (doen wij veel in) staan. Heb meerdre klanten uit Rotterdam met een Peugeot oldtimer die komen voor onderhoud en apk keuring. Pm me maar als het je wat lijkt.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl
jerilo
 
Berichten: 463
Geregistreerd: 14 jul 2011, 13:36
Woonplaats: Hoeksche-Waard


Keer terug naar 204/304

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten

cron