Pagina 1 van 1

Help!! is dit nog te repareren

BerichtGeplaatst: 21 jan 2015, 18:26
door jerilo
Goedemiddag,

Jullie weten dat ik bezig ben met de revisie van mijn motor uit de 204.
De vastzittende cilinderbus heb ik vandaag met veel geduld kunnen verwijderen, gelukkig.

Maar wat ik daarna aantrof, daar word ik niet blij van. Ik wist dat er 2 gaatje's in het blok zaten maar wat ik nu aantrof........

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Is er iemand die weet of dit nog te repareren is of word het nu toch echt zoeken naar een donor onderblok?
Geef mij eens advies.

Gr. Jeroen

Re: Help!! is dit nog te repareren

BerichtGeplaatst: 21 jan 2015, 19:53
door RondeB
Da's een flinke tegenvaller.... :cry: Ander blok zoeken is de kortste weg denk ik.

Re: Help!! is dit nog te repareren

BerichtGeplaatst: 21 jan 2015, 19:54
door bas2
Kneedbaar staal. Ooit eens gezien als redding van een Samba blok. Werkte echt, de gaten waren wel kleiner.
Proberen kan altijd, maar als verder veel euro's aan deze motor gaat spenderen zou ik even wachten of er misschien van het forum zo'n blok weet te staan.
Misschien dezehttp://www.viba.nl/nl/catalog/automotive/merken/versachem/kneedbare-epoxysticks/kneedbare-epoxysticks/versachem-magnum-steel

Re: Help!! is dit nog te repareren

BerichtGeplaatst: 21 jan 2015, 20:50
door 305 friesland
Als je er echt geld in stopt voor nieuwe bussen en lagers dan zou ik dit blok echt niet gebruiken , je loopt het risico dat hij op andere plekken bijna door is en dan krijg je later weer lekkage en heb je alles voor niks gedaan.
Ander blok zoeken wat wel netjes is zou ik doen .

Re: Help!! is dit nog te repareren

BerichtGeplaatst: 21 jan 2015, 21:47
door 403diesel
305 friesland schreef:Als je er echt geld in stopt voor nieuwe bussen en lagers dan zou ik dit blok echt niet gebruiken , je loopt het risico dat hij op andere plekken bijna door is en dan krijg je later weer lekkage en heb je alles voor niks gedaan.
Ander blok zoeken wat wel netjes is zou ik doen .


+1

Gaten zijn wel dicht te lassen maar dan moet je ook de boringen uitkotteren etc. Met risico dat het straks ergens anders door is. Voor de reparatiekosten heb je waarschijnlijk meerdere goede blokken. Het repareren van deze is de moeite eigenlijk niet waard.

Re: Help!! is dit nog te repareren

BerichtGeplaatst: 21 jan 2015, 22:25
door joospeugeot
\

Re: Help!! is dit nog te repareren

BerichtGeplaatst: 23 jan 2015, 13:27
door jerilo
Iedereen bedankt voor de reactie's.

Van de bedrijven die ik een mail met foto's gestuurd heb heb ik nog geen één reactie terug mogen ontvangen.

Mijn beslissing is toch te gaan voor een ander onderblok. Morgen als het meezit ga ik kijken bij Karel Verhoeven. Die had nog 4 onderblokje's liggen.

Ik behoud wel mijn eigen blokje en misschien in de toekomst nog een keer laten repareren.

Jeroen

Re: Help!! is dit nog te repareren

BerichtGeplaatst: 23 jan 2015, 14:12
door P204
Hoe ontstaan dit soort gaten in een blok...? Stilstand + roest?

Re: Help!! is dit nog te repareren

BerichtGeplaatst: 23 jan 2015, 20:59
door 305 friesland
Wat ik ,alleen van verhalen van mijn vader van vroeger weet is dat het kwam door of verkeerde koelvloeistof of door antivries .
Hij zei dat soms in 4 jaar tijd een blok wel eens wegkangkerde .
Ik hij bij mijn 403 topic ook al eens de vraag gesteld en daar waren wel de nodige reacties op.

Re: Help!! is dit nog te repareren

BerichtGeplaatst: 23 jan 2015, 21:27
door joospeugeot
\

Re: Help!! is dit nog te repareren

BerichtGeplaatst: 24 jan 2015, 00:27
door Harrie
hoi Jeroen,
is dit een monoblock of een 2-delig ( 1e types 204 ) blok ? ( de eerste waren 2-delig omdat Peugeot het toen nog niet in 1 deel kon gieten ).
geef eens het chassisnummer, of liever: motornummer.
grt, Harrie

Re: Help!! is dit nog te repareren

BerichtGeplaatst: 24 jan 2015, 03:01
door joospeugeot
\

Re: Help!! is dit nog te repareren

BerichtGeplaatst: 24 jan 2015, 12:45
door jerilo
@Harrie,

Dit is een monoblock en bestaat uit 1 deel.

@joospeugeot,

Bij mijn weten is het een aluminium blok zoals je al schrijft heeft alle 204/304 toch al een aluminium blok. Het is in ieder geval vrij "zacht" materiaal.

Gr.
Jeroen

Re: Help!! is dit nog te repareren

BerichtGeplaatst: 02 jul 2015, 12:11
door 3040407
hallo,

in hoeverre zijn motoronderdelen van een 204 en 304 uit te wisselen, ik heb hier 2 motoren gedemonteerd en door de zuigerdiameter te meten kom ik er achter dat de één 204 en de andere één 304 motor is, dus xk en xl.
Cilinderkop?
onderblok?
versnellingsbak?
krukas?
drukgroep?

Beide motoren hebben weinig slijtage maar door lange stilstand aan revisie toe.

Mvg eduard