Pagina 1 van 11

wat heb ik vandaag aan mijn 204 / 304 gedaan?

BerichtGeplaatst: 28 apr 2008, 01:03
door Harrie
nieuw STICKY topic:

vandaag de 304 S cabiolet opgehaald uit de stalling.. :D
na een half jaar stilstand: starten en lopen! :mrgreen:
thuis even de bandenspanning en andere zaken gecontroleerd
en een lekker stukkie wezen toeren :D
toch óók een mooi uitzicht vanuit ons keukenraam:
.
Afbeelding
.
heerlijke auto, stuurd en rijd als een kart :-)

grt, Harrie

BerichtGeplaatst: 28 apr 2008, 08:30
door pEus
Ze blijft schitterend Har :!: :wink:

BerichtGeplaatst: 28 apr 2008, 10:17
door Gilletti
Harrie, die grille hoort niet bij het jouw auto.
Kun je dus beter even omruilen met eentje van mij. Scheelt me weer werk. :P :mrgreen:

BerichtGeplaatst: 28 apr 2008, 19:47
door Harrie
Gilletti schreef:Harrie, die grille hoort niet bij het jouw auto.
Kun je dus beter even omruilen met eentje van mij. Scheelt me weer werk. :P :mrgreen:

NOOIT ! deze grill hoort er in! ( augustus 1973 )
Kleur van de leeuw zijn al vaker discussies over gevoerd, ik vindt deze zilverkleurige prachtig.

Touren met de nieuwe Cabrio

BerichtGeplaatst: 03 jun 2008, 12:08
door PichonLalande
De laatste dagen veel getourd met de nieuwe 204. Even naar het strand, even naar m'n zus in Amsterdam, en veel ritjes zomaar. Gisterenavond, na een prachtig zonnige rit naar Den Haag over binnenweggetjes, overvallen door een onweer rond 10 uur. De schakelaar voor de ruitenwissers is defect, dus erg moeilijk zicht in de stad. Gevaarlijk! Buiten op de snelweg ging het beter; de wind blaast dan de zwaarste druppels eraf. mmm, zo rijden in de stromende regen zonder airbag, gordels, hoofdsteunen, abs én zonder ruitenwissers geeft niet echt een veilig gevoel. Het droogde gelukkig snel op, bij leiden was de ruit al droog.
De mankementen van deze auto die ik tot nu ontdekte:
- Ruitenwisserschakelaar helemaal gaar; pompgedeelte en schakelgedeelte.
- Het linkerraam kan alleen omhoog/zakken als de deur geopend is. (!)
- De lak vertoont een aantal "blaasjes" , gevolg van een niet goed uitgevoerde "restauratie" in het verleden.
- De bodem is op een aantal plaatsen, eh, hoe moet ik het zeggen, niet meer al te hard....
- De achterklep blijft niet openstaan
- De schakelknop is erg versleten, kennelijk door iemand met veel ringen bediend.
- Van de linker zonneklep is een van de schroeven dol, waarschijnlijk door de grote spanning die de linnen kap erop uitoefent.
- Het dashbord vertoont een lelijke lijmvlek, het klokje doet het alleen af en toe, het lampje voor groot licht lijkt continu aan de staan, het groene folie voor het knipperlichtaanwijzertje is weg of verschoven.
- lichtpookje vertoond een scheurtje
- de plafoniere bij het handschoenenkastje heeft geen kapje, en functioneert niet.
- remschijven vóór zijn kennelijk krom (vibraties bij remmen)
- krik en wielsleutel ontbreken

Conclusie: een Heeerlijke auto!!!



Afbeelding

Hier een ontmoeting met een saaie DS..., Parnassia Bloemendaal


Afbeelding
De lekkerste pannekoeken bij "De Oase", waterleidingduinen


Afbeelding

De ruitenwisserknop. (Heeft iemand nog zoiets?)


Afbeelding
Afbeelding
Amsterdam...

Afbeelding

Het roerend goed voor het onroerend...

Groeten, Albert

BerichtGeplaatst: 02 aug 2008, 14:51
door arnie_human304
Vandaag de rechter achter draagarm er onder vandaan gehaald en alvast wat roest weg gehaald achter de rugleuning vandaan. Motorje een beurt gegeven nieuwe olie en filter. Khoop alleen dat ik het goeie filter erop geschroefd heb.
Dashboard verlichting gemaakt. Gordel vastgezet.
En nu maandag rechtsachter de nieuwe draagarm monteren met nieuwe schokdemper en dan hopen dat hij aan het eind van de dag weer APK heeft. Dan kan ik rijdend naar huis.

gr Arnoud

BerichtGeplaatst: 03 aug 2008, 01:04
door Gilletti
Vandaag (gisteren dus..) nog wat kleine frutsels aan de auto gedaan.
Toch nog een kleine tegenslag weer, het schroefdraad van sommige velg-kooimoeren blijkt te klein te zijn (M8 i.p.v. M10) waardoor de wieldeksels op twee wielen niet geplaatst kunnen worden. :(

De restauratie is zowat voltooid dus we gaan nu over op alledaags onderhoud.
Morgen dus maar even kijken waar die verse druppels olie op de vloer vandaan komen...

BerichtGeplaatst: 03 aug 2008, 08:22
door chr.
gisteren heb ik deze schitterende 304 live ontmoet :mrgreen:
en werkelijk een plaatje. helemaal TOP 8) .
hierbij 2 foto's.........
Afbeelding

Afbeelding

BerichtGeplaatst: 03 aug 2008, 17:11
door Harrie
Gilletti schreef:Vandaag (gisteren dus..) nog wat kleine frutsels aan de auto gedaan.
Toch nog een kleine tegenslag weer, het schroefdraad van sommige velg-kooimoeren blijkt te klein te zijn (M8 i.p.v. M10) waardoor de wieldeksels op twee wielen niet geplaatst kunnen worden. :(

Mocht je de 16e nog in Woudenberg komen, dan liggen ze klaar!
Giletti schreef:De restauratie is zowat voltooid dus we gaan nu over op alledaags onderhoud.
Morgen dus maar even kijken waar die verse druppels olie op de vloer vandaan komen...

Oliedrupjes? hmmm. hopelijk valt de oorzaak mee en is het snel verholpen.
Aan de foto's van Chr. te zien wel een PLAATJE! en een megamooie kleur! :mrgreen:

BerichtGeplaatst: 04 aug 2008, 19:30
door arnie_human304
Vandaag het rechterachter draagarm de silentbussen vervangen en zonder de complete draagarm van de auto te demonteren de as die door de silentbussen gaat ook weer gemonteerd. Overigens een nieuwe as en bussen gekocht via Leuwendoctor.de . Wat zaten die silentbussen vast zeg. Jammergenoeg geen foto`s kunnen maken watn was fototoestel vergeten.

Ook gat wat bovenin achter de achterbank zat maar direct dicht gelast en netjes afgewerkt. Want daar kon ik nu toch makkelijk bij aangezien ik de schokdemper verwijdert had om ook deze te vervangen.

Nu morgen nog even de remmen overzetten en ontluchten. En een klein stukje plaatwerk inlassen aan de binnenkant wielkast waar je bout van je achteras zit. En dan is ie klaar om afgemeld te worden !!!!

Dus hopelijk met de 304 rijdend naar huis !!!!

los draadje

BerichtGeplaatst: 04 aug 2008, 21:07
door PichonLalande
Vandaag het luchtfilter vervangen, en vergeefs naar de mengselstelschroef gezocht van mijn 204 met 304 s motor. Ik zag een draadje van de thermo-schakelaar in de radiator nergens naar toe gaan. De ventilator kan zo niet automatisch inschakelen, maar ik heb werkelijk geen idee waar dat draadje aan vast moet zitten. Weet iemand dat? Het gaat om de groene draad op de foto. Hij is vrij kort en zou bij de dynamo of zo kunnen eindigen. De zwarte is langer en verdwijnt ergens bij het schutbord.

Afbeelding

Ook vraag ik mij af waar de mengselstelschroef van deze 304 s carburateur zit. Ik zie wel een gat waar ik hem verwacht....


Afbeelding

Re: los draadje

BerichtGeplaatst: 04 aug 2008, 23:50
door Harrie
PichonLalande schreef:Vandaag het luchtfilter vervangen, en vergeefs naar de mengselstelschroef gezocht van mijn 204 met 304 s motor. Ik zag een draadje van de thermo-schakelaar in de radiator nergens naar toe gaan. De ventilator kan zo niet automatisch inschakelen, maar ik heb werkelijk geen idee waar dat draadje aan vast moet zitten. Weet iemand dat? Het gaat om de groene draad op de foto. Hij is vrij kort en zou bij de dynamo of zo kunnen eindigen. De zwarte is langer en verdwijnt ergens bij het schutbord.
Ook vraag ik mij af waar de mengselstelschroef van deze 304 s carburateur zit. Ik zie wel een gat waar ik hem verwacht....

De groene draad is van de elektrisch schakelende fan ( radiatorventilator ),
onderin de waterpomp zit een koolstift in een bakkelieten buisje, die de elektrische spoel in de fan kan bekrachtigen waardoor deze vast op de poulie gaat zitten.
Dat MOET goed werken! Als je contact aanzet, en de draden op het koelercontact even doorverbind, moet je "KLAK" horen en moet de fan vast zitten.
Mengselregelschroef moet ik even uitzoeken en een plaatje inscannen,
dan moet ik mijn oude PC weer opstarten, even geduld a.u.b.
succes, Harrie

BerichtGeplaatst: 05 aug 2008, 08:57
door peugeot-304
Misschien helpt dit:

Afbeelding

1402.85 is de stationairschroef (onderaan midden)
1405.67 is de mengselschroef (rechts midden)



Dieter

BerichtGeplaatst: 05 aug 2008, 14:42
door arnie_human304
Ok vandaag de 304 afgemaakt. Eerst de draagarm vast gezet en de schokdemper gemonteerd. Daarna nog een plaatje in de wielkuip gelast en netjes afgewerkt . Zie je niks meer van hihi. Daarna getracht remvoering en cilinder over te zetten van de oude draagarm op de nieuwe. Maar er bleek op de nieuwe draagarm een andere achterplaat en nieuwere remvioering met stelinrichting te zitten en ook een ander type remcilinder. Dus deze laten zitten en daarna over de remmen testbank om te kijken of er geen remverschil was. Dit was niet het geval dus de 304 werd APK goedgekeurd en afgemeld door een collega van me !!! Daarna het interieur weer gemonteerd en koelvloeistof bijgevuld.

Naar het postkantoor om auto uit schorsing te halen en verzekering gebeld en de auto verzekerd.

En toen met de 304 naar huis gereden vanaf me werk !! Je ziet hier momenteel een hele blije man zitten met een glimlach van oor tot oor !

gr Arnoud[/u]

BerichtGeplaatst: 06 aug 2008, 09:28
door Gilletti
Vandaag zon voorspeld dus met de sleutels en zonnebril in de hand naar de cabrio gelopen.
Ik denk nog "hij start lekker vlot, heerlijk", rij achteruit het parkeervak uit en zie behalve de Quashqai van de buurman ook een enorme plas olie... :x :cry:

De carterplug leek goed vast te zitten. Vanmiddag maar wat eerder naar huis...

Update: gelukkig bleek het niet anders dan een verkeerd oliefilter (type na '77). Dus ze rijdt weer! :D

BerichtGeplaatst: 06 aug 2008, 11:34
door JD
Je had het hierboven over wat olie druppels, nu een hele plas? We hopen er met z'n allen het beste van!

BerichtGeplaatst: 07 aug 2008, 20:32
door 307204XSI
oefff da's een hele geruststelling!

BerichtGeplaatst: 08 aug 2008, 00:11
door JD
Dat is goed om te horen (lezen) Henk!

BerichtGeplaatst: 08 aug 2008, 15:50
door arnie_human304
Dan moest je denk ik de 1109.59 hebben als olie filter. Mits je een benzine van voor 1977 hebt.

gr Arnoud

BerichtGeplaatst: 10 aug 2008, 16:25
door Gilletti
Vandaag een stukje gaan rijden. Waaide flink maar ondanks dat snorde ze heerlijk.
Tot ik net het bordje Mijdrecht weer gepasseerd was en alle vermogen wegviel. :(
Daarna starten, 3 seconden lopen en dan weer uit... :?
Gelukkig dat m'n APK garage op slechts enkele meters afstand zit, dus daar hebben we hem maar naartoe gesleept.

BerichtGeplaatst: 10 aug 2008, 18:20
door arnie_human304
Hmm das minder Giletti.

Ik heb vandaag effe de verlichting gemaakt bleek slecht contact van zekering onder motorkap te zijn. Alleen zag ik dat ik het dekseltje van het zekeringkastje mis.
Heeft iemand die over ??

gr Arnoud

BerichtGeplaatst: 10 aug 2008, 18:36
door chr.
Gilletti schreef:Vandaag een stukje gaan rijden. Waaide flink maar ondanks dat snorde ze heerlijk.
Tot ik net het bordje Mijdrecht weer gepasseerd was en alle vermogen wegviel. :(
Daarna starten, 3 seconden lopen en dan weer uit... :?
Gelukkig dat m'n APK garage op slechts enkele meters afstand zit, dus daar hebben we hem maar naartoe gesleept.



das balen :? zeg, ik hoop voor je dat het
een kleinigheid is.

BerichtGeplaatst: 11 aug 2008, 00:13
door JD
Het zit je nog niet mee Henk, Eerst de olie lekkage en nu dit weer. Hopelijk is dit ook een kleinigheidje en eenvoudig op te lossen.

BerichtGeplaatst: 11 aug 2008, 00:17
door Harrie
hoi Henk, hopelijk is het een kleinigheid en snel gevonden.

BerichtGeplaatst: 14 aug 2008, 23:14
door Gilletti
JAWEL, ze doet het weer!
Probleempje met de contactpuntjes...

Tevens van de gelegenheid gebruikt gemaakt om samen met m'n vader een autoradiootje in te bouwen.
Netjes geworden, alleen we hadden wat moeite om een goeie plek te vinden voor de speakers zodat ze niet teveel in het zicht zitten en we geen onderdelen van de auto hoefden te beschadigen.
We hebben ze nu onder de stoelen gemonteerd, niet optimaal maar het voldoet goed. Lekker ouderwets spreeuwengeluidje. :wink: