wat heb ik vandaag aan mijn 204 / 304 gedaan?

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Berichtdoor Martijn » 27 jul 2010, 11:09

Vandaag de coupé S opgehaald, heeft weer 2 jaar APK en een pluim van de keurmeester die het een genot vond om een auto te keuren die onder de kap en bij de bodem/wielophanging zo schoon was. En kogelhard :mrgreen:

Dit is in ieder geval een mooie aanmoediging om de buitenkant nu ook mooi te maken. En de originele kleur er weer op, want dat koffiemelk kleurtje vind ik niet zo geslaagd. Dat staat voor deze winter op de planning, ik ben al aardig ver met het verzamelen van (gloednieuwe) Peugeotdelen : nieuwe voorschermen, nieuwe achterklep, nieuwe rechterdeur, nieuwe koplampen. Nu nog op zoek naar wat chromen onderdeeltjes, achterlichten en wat rubbers. Komt goed :-)
Door te relativeren leef je misschien niet langer maar wel prettiger.
Avatar gebruiker
Martijn
 
Berichten: 2180
Geregistreerd: 28 apr 2004, 13:46
Woonplaats: Hilversum

Re: wat heb ik vandaag aan mijn 204 / 304 gedaan?

Berichtdoor Harrie » 30 apr 2011, 23:33

vrijdagavond de 304 S cabriolet naar huis gehaald.
in de stalling eerst de koppelingscylinder ontlucht, want toen ik in de kerstvakantie
beide cabrio's naar de andere stalling moest brengen, bleek er redelijk veel lucht in het hydraulische systeem te zitten.. :roll:
en dat, terwijl ik beide cylinders had vernieuwd bij de koppelingsrevisie..
Slecht 2 luchtblaasjes kwamen er uit. De meegenomen accu en startkabels bleken niet nodig, na lange stilstand
gewoon meteen starten en lopen 8) VARTA :D
Thuis onder het zeiltje gezet, en vanmorgen de koppelingscylinders onderhanden genomen.
De 'gever' bij het pedaal is schoon en droog, vanaf pedaal ingespoten met PTFE spray, zodat de cylinder niet gaat roesten op het ongebruikte deel.
Daarna de 'nemer'-cylinder gedemonteerd. Niks mis mee,... :shock: Deze ook aan de 'open zijde'( achter de stofhoes ) ingespoten met PTFE,
zodat het niet gaat roesten en het cupje soepel kan bewegen en goed afdicht.
Bij het losnemen van de leiding bleek, dat er 1 ringetje miste ... :roll:
aan weerszijden van het knelrubbertje moet een stalen ringetje zitten, er zat er maar 1 en de aansluiting voelde wat 'los'..
Alles weer ingebouwd, en het doosje met de oude cylinder opgezocht, daar zat nog een oude wartel en 3 ringetjes in.
Het mooiste ringetje van die 3 opgepoetst en de leiding weer aangesloten. Eenmaal ontlucht ( nippel los, loopt vanzelf door ), werkt de koppeling zoals het hoort. :D
De grote hoeveelheid vliegen- en ongedierte-resten met stofzuiger+borsteltje van de radiateur verwijderd. interieur gestofzuigd.
Morgen de cabrio wassen en aftanken, een lekker ritje maken , en dan is ze weer gereed voor Tante Nel 8)
grt, Harrie
Peugeot: pour que l'automobile soit toujours un plaisir.
Peugeot Course racefiets 1979 ; J7 F 1,8 camper 1972 ;
304 S cabriolet 1973 ; 306 1.8 cabriolet 1996
604 V6 SL 1978 ; 604 GTI 1984 ; 406 Break 1.8 ST 2001
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Re: wat heb ik vandaag aan mijn 204 / 304 gedaan?

Berichtdoor chr. » 02 mei 2011, 20:44

Morgen de cabrio wassen en aftanken, een lekker ritje maken , 8)
grt, Harrie[/quote]


Kan ik je een hand geven wat het laatste betreft, een lekker ritje maken.
Gister en vandaag, zon op je bolletje :mrgreen: en genieten.
Het enige wat mij opvalt tijdens het rijden dat de temperatuurmeter in de bocht van positie veranderd.
Mijn 504 deed dit ook, is niet storend zolang het maar niet in het rode gebied komt :D .
Peugeot 304 S cabriolet
Afbeelding

Afbeelding
Peugeot; Conçue pour coller à la route.
Avatar gebruiker
chr.
 
Berichten: 2262
Geregistreerd: 14 aug 2004, 23:32
Woonplaats: iets onder het NAP.

Berichtdoor Harrie » 02 mei 2011, 20:48

chr. schreef:
Harrie schreef:Morgen de cabrio wassen en aftanken, een lekker ritje maken , 8)
grt, Harrie
Kan ik je een hand geven wat het laatste betreft, een lekker ritje maken.
Gister en vandaag, zon op je bolletje :mrgreen: en genieten.
Het enige wat mij opvalt tijdens het rijden dat de temperatuurmeter in de bocht van positie veranderd.
Mijn 504 deed dit ook, is niet storend zolang het maar niet in het rode gebied komt :D .

dan vermoed ik, dat een luchtbel in de cylinderkop zit, op de plek van de temperatuursensor.
even losdraaien, dan ontsnapt de lucht en weer vast.
grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Re: wat heb ik vandaag aan mijn 204 / 304 gedaan?

Berichtdoor renezeeland » 11 mei 2011, 22:45

het moet pas in juni in orde zijn..die APK voor de 21-21-ZP maar ik heb m vandaag alvast laten nakijken...en eigenlijk is er niet veel bijoznders...de blower doet het niet...
Die deed het ook al niet toen 2 jaar geleden de RDW de auto APK-keurde... (was onderdeel van de procedure om mijn originele kenteken terug te krijgen) en de rdw-keurmeester heb ik er niet over gehoord...
Volgend "mijn"keurmeester mag ik desnoods met een constante plusdraad de boel doorverbinden..als hij maar draait als de auto afgemeld moet worden.
Bij de kachel heb ik overigens nog altijd het probleem dat de hendel voor hard/zacht blazen..muurvast zit...en misschien is de hele kachel wel naar zijn grootje...dat heb je als je een half afgemaakt project van een ander afrondt...geen idee hoe en wat...ik heb wel het idee dat het geen fijne klus is om te doen (in mijn geval laten doen....)

Maar aangezien de apk nog niet verlopen was en volgens tradite het Zeeuwse zonnetje heerlijk scheen..heb ik nog maar een "rondje Walcheren" gemaakt....
En dat blijft leuk... :)
304 S Cabrio 1973
Avatar gebruiker
renezeeland
 
Berichten: 200
Geregistreerd: 30 jul 2008, 17:35

Re: wat heb ik vandaag aan mijn 204 / 304 gedaan?

Berichtdoor Harrie » 11 mei 2011, 23:39

hoi René,
dan is het printplaatje met weerstanddraad kapot, die regelt het toerental van de fan in de kachel.
dat ding zit achter het front van je dashboard, niet in de kachelunit.
nieuwe er in, dan blaast die ook weer in alle gewenste standen.
grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Re: wat heb ik vandaag aan mijn 204 / 304 gedaan?

Berichtdoor renezeeland » 11 mei 2011, 23:45

maar zit ie daarom muurvast ?
304 S Cabrio 1973
Avatar gebruiker
renezeeland
 
Berichten: 200
Geregistreerd: 30 jul 2008, 17:35

Re: wat heb ik vandaag aan mijn 204 / 304 gedaan?

Berichtdoor Harrie » 11 mei 2011, 23:52

renezeeland schreef:maar zit ie daarom muurvast ?

ja, zou kunnen, of de contactlip aan de hevel is buiten de print vastgehaakt...
of de hoofdluchtklep of diens bowdenkabel :
als je de hevel naar rechts zet op F ( = Fermé = gesloten ) , dan gaat de hoofd-inlaatklep van het kachelhuis dicht
en komt er geen lucht meer binnen. In de middenstand ( op 0 ) moet de fan zachtjes lopen.
grt, Harrie
Laatst bijgewerkt door Harrie op 11 mei 2011, 23:55, in totaal 1 keer bewerkt.
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Re: wat heb ik vandaag aan mijn 204 / 304 gedaan?

Berichtdoor renezeeland » 11 mei 2011, 23:54

ok..ik ga kijken... (ja niet nu...morgen...)
304 S Cabrio 1973
Avatar gebruiker
renezeeland
 
Berichten: 200
Geregistreerd: 30 jul 2008, 17:35

Re: wat heb ik vandaag aan mijn 204 / 304 gedaan?

Berichtdoor Harrie » 11 mei 2011, 23:57

renezeeland schreef:ok..ik ga kijken... (ja niet nu...morgen...)

nadien bericht nog veranderd. read again please :wink:
het MOET goed komen met de 21-21-ZP :wink:
grt, Harrie 21-36-ZP 8)
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Re: wat heb ik vandaag aan mijn 204 / 304 gedaan?

Berichtdoor renezeeland » 12 mei 2011, 00:05

er valt niet veel te schuiven..zoals gezegd muurvast..maar het gaat vast goedkomen...en ik begrijp je gedrevenheid....t zijn toch zusjes he :wink:
304 S Cabrio 1973
Avatar gebruiker
renezeeland
 
Berichten: 200
Geregistreerd: 30 jul 2008, 17:35

Re: wat heb ik vandaag aan mijn 204 / 304 gedaan?

Berichtdoor 304Tien » 12 mei 2011, 22:32

Gisterenmorgen vroeg met 304 Cabriolet naar werk gereden (open natuurlijk). Na 35 km rijden, op zo'n 500 m van eindbestemming begaf de uitlaat het (voorpijp) :cry: . Kortom ik kwam met veel "sportief"geluid op kantoor.
Gelukkig kon een garagebedrijf in de buurt in een tijdelijke oplossing voorzien voor niet al te veel Euro's (stuk buis eroverheen en vastgeklemd) :D . Zonder probleem aan het eind van de zonnige middag naar huis. Helemaal gasdicht is de uitlaat niet, maar wel rijdbaar.

Dus nu op zoek naar de juiste voorpijp (PCN Magazijn of nieuw exemplaar ?) of laten lassen. Wat lijkt jullie de beste oplossing ?
304Tien
 
Berichten: 37
Geregistreerd: 27 okt 2006, 07:35
Woonplaats: Culemborg

Re: wat heb ik vandaag aan mijn 204 / 304 gedaan?

Berichtdoor Harrie » 12 mei 2011, 22:55

dat magazijn in Woudenberg natuurlijk ?
en, NIEUW natuurlijk :wink:
zie PB

grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Re: wat heb ik vandaag aan mijn 204 / 304 gedaan?

Berichtdoor Kip » 13 mei 2011, 22:38

Harrie schreef:dat magazijn in Woudenberg natuurlijk ?
en, NIEUW natuurlijk :wink:


Waar Anders?
203 C
304S cabrio
304 SLS sedan
205 CT
206 cc
505 sedan automatic
106 automatic
Avatar gebruiker
Kip
 
Berichten: 401
Geregistreerd: 10 aug 2006, 23:24
Woonplaats: Apeldoorn

Re: wat heb ik vandaag aan mijn 204 / 304 gedaan?

Berichtdoor sander203 » 15 mei 2011, 20:58

Ik heb een goede gebruike voorpijp, komt van mijn eigen cabrio na de motorwissel (heb nu een dubbele voorpijp). Met een beetje geluk is het de juiste? Opsturen is geen probleem. Gee maar effe een seintje als er interesse is!

groet

Sander
sander203
 
Berichten: 547
Geregistreerd: 09 nov 2004, 13:07
Woonplaats: van Ewijcksluis

Re: wat heb ik vandaag aan mijn 204 / 304 gedaan?

Berichtdoor Harrie » 15 mei 2011, 21:18

sander203 schreef:Ik heb een goede gebruike voorpijp, komt van mijn eigen cabrio na de motorwissel
(heb nu een dubbele voorpijp). Met een beetje geluk is het de juiste?
Opsturen is geen probleem. Gee maar effe een seintje als er interesse is!
groet, Sander

René heeft een S, dus met dubbele voorpijp !
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Re: wat heb ik vandaag aan mijn 204 / 304 gedaan?

Berichtdoor renezeeland » 30 mei 2011, 19:11

vandaag met mijn monteur geconstateerd dat de vloeistoef die precies onder de hoofdremcylinder op het subframe toch wel koelvloeistaof was...en dat die uit de onderste slang van de radiateur lekt en zo op het subframe drupt en dan naar "achteren" loopt en daar op de grond valt...
Als ik Milco niet had...ik zie dat soort dsingen niet..hij in ong. 20 sec...

Nu dus nog op zoek naar een goede slang....het wachten is op een antwoord van Harrie.... :)
304 S Cabrio 1973
Avatar gebruiker
renezeeland
 
Berichten: 200
Geregistreerd: 30 jul 2008, 17:35

Re: wat heb ik vandaag aan mijn 204 / 304 gedaan?

Berichtdoor Harrie » 30 mei 2011, 21:50

renezeeland schreef:vandaag met mijn monteur geconstateerd dat de vloeistoef die precies onder de hoofdremcylinder op het subframe toch wel koelvloeistaof was...en dat die uit de onderste slang van de radiateur lekt en zo op het subframe drupt en dan naar "achteren" loopt en daar op de grond valt...
Als ik Milco niet had...ik zie dat soort dsingen niet..hij in ong. 20 sec...

Nu dus nog op zoek naar een goede slang....het wachten is op een antwoord van Harrie.... :)

oh? :shock: :mrgreen: ik zal straks een de email ophalen met de oude meelpc.
grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

BALEN

Berichtdoor renezeeland » 01 jun 2011, 20:47

Het had zo mooi kunnen zijn....mooi weer...lang Hemelvaartsweekend (waarvan ik er 3 van de 4 dagen moet werken..dat dan weer wel...)

Plannen voor de grote Oldtimerdag in Axel...

wederhelft vij....en die heeft de BMW 1602 van 1975 gereed
personeel voor de zaak geregeld..Hemelvaart is een drukke dag in de horeca...
...en de 21-21-ZP ...die heeft een kapotte kachel...maar dat is niks erg...dat komt later wel...
Maar die kl***- radiateurslang met een heel klein gaatje...waarmee ik wel durfde rijden...met nodige extra tape en klemmen enz enz..
die is nu toch helemaal lek....grote plas koelvloeistof na een heel klein stukje rijden..zo ga ik geen 50 km rijden ..waarvan 7 km door de westerscheldetunnel... en nog eens 50 teug...
Kortom...ik baal.... ik baal.... (en dat nog 302 keer )

Dit is zo'n dag dat ik m t liefst in de fik zou steken.... (maar dat mag niet van Harrie...denk ik...)
Ik hoop dat Harrie zaterdagmorgen een goede slang in het magazijn kan regelen voor me....
304 S Cabrio 1973
Avatar gebruiker
renezeeland
 
Berichten: 200
Geregistreerd: 30 jul 2008, 17:35

Re: pech

Berichtdoor Harrie » 01 jun 2011, 21:03

je legt de druk nu wel erg hoog.. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

jammer, René..
en die ene zin kan ik niet lezen... wat staat daar ? iets met fik... snel vergeten :mrgreen:
grt, Harrie
Laatst bijgewerkt door Harrie op 01 jun 2011, 21:16, in totaal 1 keer bewerkt.
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Re: BALEN

Berichtdoor chr. » 01 jun 2011, 21:09

[quote="renezeeland"
Kortom...ik baal.... ik baal.... (en dat nog 302 keer )

Dit is zo'n dag dat ik m t liefst in de fik zou steken.... (maar dat mag niet van Harrie...denk ik...)
Ik hoop dat Harrie zaterdagmorgen een goede slang in het magazijn kan regelen voor me....[/quote]


De fik er in is géén optie :mrgreen: krijg je spijt van. Slang vernieuwen er genieten.
Ëén troost, heb het zelfde gehad,ook slang stuk.
T's gelukkig te repareren, toch........................
Peugeot 304 S cabriolet
Afbeelding

Afbeelding
Peugeot; Conçue pour coller à la route.
Avatar gebruiker
chr.
 
Berichten: 2262
Geregistreerd: 14 aug 2004, 23:32
Woonplaats: iets onder het NAP.

Re: BALEN

Berichtdoor jan-03 » 01 jun 2011, 21:21

renezeeland schreef:Het had zo mooi kunnen zijn....mooi weer...lang Hemelvaartsweekend (waarvan ik er 3 van de 4 dagen moet werken..dat dan weer wel...)

Plannen voor de grote Oldtimerdag in Axel...

wederhelft vij....en die heeft de BMW 1602 van 1975 gereed
personeel voor de zaak geregeld..Hemelvaart is een drukke dag in de horeca...
...en de 21-21-ZP ...die heeft een kapotte kachel...maar dat is niks erg...dat komt later wel...
Maar die kl***- radiateurslang met een heel klein gaatje...waarmee ik wel durfde rijden...met nodige extra tape en klemmen enz enz..
die is nu toch helemaal lek....grote plas koelvloeistof na een heel klein stukje rijden..zo ga ik geen 50 km rijden ..waarvan 7 km door de westerscheldetunnel... en nog eens 50 teug...
Kortom...ik baal.... ik baal.... (en dat nog 302 keer )

Dit is zo'n dag dat ik m t liefst in de fik zou steken.... (maar dat mag niet van Harrie...denk ik...)
Ik hoop dat Harrie zaterdagmorgen een goede slang in het magazijn kan regelen voor me....

Wat wel werkt voor nood is een fietsbandplakker er op met sulution lijmen en daar tape omheen. Net zo plakken als bj
een fiets. Een nieuwe is nog beter :mrgreen:
gr Jan
Peugeot 406 sedan 1996 Peugeot 203 berline
Een klassieker gebruik je niet maar die beheer je
Afbeelding
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum

baaldag voorbij

Berichtdoor renezeeland » 02 jun 2011, 21:25

bedankt voor de morele en praktische support...
ik heb de auto "fijn" in de opslag laten staan en naar de meubelboulevard geweest..is bijna net zo leuk (NOT)

Verder niet meer toegekomen aan het in de fik steken van de auto...dus ik ga vol goede moed verder... :)
304 S Cabrio 1973
Avatar gebruiker
renezeeland
 
Berichten: 200
Geregistreerd: 30 jul 2008, 17:35

Re: wat heb ik vandaag aan mijn 204 / 304 gedaan?

Berichtdoor Marinus » 02 jun 2011, 21:42

renezeeland schreef:.......die is nu toch helemaal lek....grote plas koelvloeistof na een heel klein stukje rijden..zo ga ik geen 50 km rijden ..waarvan 7 km door de westerscheldetunnel... en nog eens 50 teug...
Kortom...ik baal.... ik baal.... (en dat nog 302 keer )
------


Het is natuurlijk altijd balen dat op de schaarse momenten dat je kunt rijden vanwege tijd en weer, er dan iets met de auto mis is :(
Ruim zien dan maar weer......
Verstandig dat je niet door de Westerschelde tunnel bent gaan rijden (en de fik erin hebt gestoken in the heat op the moment) :wink: Ik heb dat een keer gedaan met een kapotte dynamo, maar dat bleek uiteraard pas achteraf. Nu verbruikt een 504 GL gelukkig niet echt veel stroom maar halverwege :? de 6,6 kilometer lange tunnel begon de ontsteking onrustig te doen en dan toch maar zonder licht verder gereden en het net gered tot de andere kant van de tunnel waar de Wegenwacht me tot Sluiskil verder kon helpen. Ko heeft er toen een revisiedynamo in gezet en konden we weer naar huis. Gelukkig was het niet erg druk in de tunnel op dat moment maar het was geen leuk ritje.
Succes met de herstelwerkzaamheden en hopelijk is er snel na de reparatie weer tijd en mooi weer om te genieten.

Peugeot 605 SR 3.0 V6 v12 (123Kw) 1992 / blanc
Peugeot 208 1.2 110 Allure automaat 2016 /gris shark
Peugeot 508 GT 2.2 HdiF automaat 2014 / gris haria
Avatar gebruiker
Marinus
 
Berichten: 2676
Geregistreerd: 07 okt 2006, 22:07
Woonplaats: Overloon

Re: wat heb ik vandaag aan mijn 204 / 304 gedaan?

Berichtdoor sander203 » 05 jun 2011, 16:44

Ik zat vandaag een soort van ingesneeuwd maar dan in de regen-variant in de schuur, die 2 kilometer bij ons huis vandaan is. Op het fietsje heengegaan om even iets te halen en vervolgens dik twee uur regen op het dak van de schuur.
Dan zit er niets anders op dan wat kleine klusjes te doen die je al wat langer van plan was. Even vegen en opruimen was sowieso al een tijdje nodig :mrgreen:
Toen maar eens het luchtfilter van de 304 cabrio afgepakt en de boeken erbij om te zien of ik de koude-start wat minder luidruchtig kon laten verlopen. Ik heb er een eigenhandig gereviseerd XL5S motortje in gezet met de bijbehorende Solex 32/35 TCICA carburateur met automatische choke. Die choke trok het toerental wel erg veel omhoog, mocht wel wat minder.
Het is wel gelukt om de koude start met wat minder toeren te laten verlopen, maar of het helemaal de officiële weg is...? Na de regen thuis op Internet nog maar es gezocht hoe het echt hoort en eigenlijk heb je er een Solex/Peugeot afstelset (hoekmeter) voor nodig met een afstelkaliber voor het koude-start waselement. Dat is nog wel es een leuk ding om te zoeken en voor m'n verjaardag te vragen (hoewel, aanstaande vrijdag is wel kort dag... :wink: !)

Toch weer een voldaan gevoel, het blijft een donders leuk ding. Hoewel ons rijdende bankstel (de volleder 404 automatique) ons gezinnetje gisteren wel érg comfortabel naar Jazzfestival Enkhuizen vervoerde. Die twee auto's vullen elkaar prachtig aan.En morgenvroeg snort de dikke vijfcilinder JTD van de Alfa 166 ook weer als muziek in m'n oren.
sander203
 
Berichten: 547
Geregistreerd: 09 nov 2004, 13:07
Woonplaats: van Ewijcksluis

VorigeVolgende

Keer terug naar 204/304

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten