Beste leden,
Heeft iemand ervaring met het vervangen van een gescheurde stofhoes voor de aandrijfas/ homokineet van een 204?
Wat achtergrond: ik begrijp dat er traditionele rubberen of deels rubber/ gehard kunststoffen hoezen zijn die een goede levensduur hebben, maar niet zo flexibel zijn dat je ze kan oprekken over de homokineet heen. In andere woorden, de homokineet moet je uit elkaar halen/ losslaan om de hoes te kunnen plaatsen (is dit ook zo bij de 204 of moet je van de versnellingsbak zijde het open leggen om de hoes op de kunnen schuiven naar de homokineet?). Heeft iemand hier ervaring mee? Wat ik al heb geprobeerd is universele neopreen hoezen, maar die scheurden zodra ik ze met een kegelspreider over de homokineet probeerde te duwen. Gek voor zover ik begrijp, want neopreen is zeer flexibel en tot wel 400% oproepbaar. Kortom, gemaakt om het op deze manier te monteren wat ik begrijp. Heeft iemand ervaring met deze methode?
Ik hoor graag wat jullie ervaringen zijn met deze 2 methoden en wat jullie zouden aanraden. Andere neopreen hoezen kopen en nog een keer proberen over de homokineet te krijgen (dus oprekken mbv kegelspreider) of homokineet loshalen en de standaard rubberen hoes gebruiken?
Alvast bedankt voor het meedenken! Even bellen of appen mag altijd als dat makkelijker is.
MVG,
Niels Govaert
0651619123
