Pagina 1 van 1

lek aan autom. bak

BerichtGeplaatst: 30 dec 2006, 17:53
door jhelmond
Wij hebben een kleine lekkage aan de automatische 3traps bak
En wel bij de kick down kabel(zie foto)
De kabel en de bus zitten een beetje los aan elkaar en lekken
Daardoor een klein beetje olie.
Hoe zit dit in elkaar ,is er iemand die hier een tekening van heeft,
Of weet hoe dit te verhelpen is
De bak heeft het nr. 7D GM 84P D132151215
Afbeelding

we wachten af Vader en Zoon

Re: lek aan autom. bak

BerichtGeplaatst: 12 jan 2007, 23:21
door Paull en Paulla
Beste Vader en Zoon,

Is wel mooi schoon!
Zo is goed te zien waar het lekt. De kickdownkabel zul je zelf moeten maken, of laten maken.
Die is al enige tijd niet meer verkrijgbaar, zoals ik je al eens ge-pb't heb.
Heb je de carterpakking droog gemonteerd of met wat vloeibare pakking? Het carter is misschien
iets te strak gemonteerd, want het lijkt of de pakking er tussen uit perst.

Met vriendelijke groet,
Paull

BerichtGeplaatst: 18 jan 2007, 16:50
door johnssons
Als ik me goed herinner zit er een rubbertje om het metalendeel van de kick-downkabel naar de bak. Dat rubbertje valt in een uitsparing.

Ik bedoel een .... rubberringetje ..

John

rubbertje - lekkage GM automaat

BerichtGeplaatst: 02 feb 2007, 20:09
door Paull en Paulla
Beste Johnss,

Zo'n rubber ringetje heet in het vakjargon: O-ring. Misschien kan ik morgen even kijken wat de maat is.

Kijk ook of de buitenmantel van de kickdownkabel niet door droogte gescheurd is. Ik heb wel meegemaakt dat de buitenmantel een soort van los zit in het aluminium passtuk, waar het "rubbertje" omheen zit. In dat geval heeft het zin om het passtuk tijdelijk uit de bak te verwijderen, ernstig te ontvetten en kwistig met oliebestendige kit af te smeren. Pas weer monteren - 24 uur of zo laten drogen - als de kit uitgehard is.

Dit alles komt eigenlijk door een ontwerpfoutje: het karterniveau stijgt door het leeglopen van de koppelomvormer en zowel de vulpijp, als aansluiting van de kickdownkabel zitten onder dat olieniveau.

Met vriendelijke groet,
Paull

GM automaat

BerichtGeplaatst: 04 feb 2007, 13:43
door Paull en Paulla
Gisteren heb ik de maat voor je opgezocht van de O-ring: 10,8x1,78 mm.
Bij de firma Laman is het ordernummer 65.50.680. Ze hebben diverse
filialen door heel Nederland. Iedere gesorteerde ijzerwarenboer zou dit kunnen leveren.

MVG
Paull

Re: rubbertje - lekkage GM automaat

BerichtGeplaatst: 05 feb 2007, 18:47
door johnssons
Paull en Paulla schreef:Beste Johnss,

Zo'n rubber ringetje heet in het vakjargon: O-ring.
,
Paull


I know, thank you

John :lol:

BerichtGeplaatst: 05 feb 2007, 23:29
door jospop
Rubbertjes haal je bij de drogist :wink:
O-ringetjes bij goed gesorteerde ijzerwaren- of sanitairzaken, toch......

BerichtGeplaatst: 07 feb 2007, 00:24
door johnssons
jospop schreef:Rubbertjes haal je bij de drogist :wink:
O-ringetjes bij goed gesorteerde ijzerwaren- of sanitairzaken, toch......


Ja ja beste mannen, ik weet het, wel eens van een woordgrapje gehoord...

Maar nu zonder gekheid, laten we ons concentreren op de belangrijkste vraag ... is de lekkage inmiddels verholpen.... en anders hoe kunnen we verder helpen en adviseren ..

John