Pagina 1 van 1

Wat kan je nou vragen voor zo'n auto

BerichtGeplaatst: 18 dec 2006, 22:38
door Mark Coupe
Beste forumbewoners

Ik heb al een jaar of 12 een 504 SR uit 1980 gestald staan voor een appel en een ei per jaar. Steeds de gedachte dat ik 'm ooit op ga knappen, misschien ken je dat wel.

Nu ben ik pas gaan kijken en daar stond íe
onder een dikke vinger stof en ik twijfel nu toch of ik de auto niet gewoon weg moet doen.

De peug is rijdend weggezet maar ik heb er al die jaren niet naar durven kijken, omdat ik bang was dat ik de kriebels zou krijgen.
Er zit werk aan maar ja ... hoeveel he ?

Inmiddels heb ik een nette coupé gekocht, dus van restaureren van de sedan komt waarschijnlijk weinig

ik kan 'm nog 10 jaar laten staan maar dan zit er pas echt werk aan... of niet meer

Wat schuift zo'n auto nou als opknapper of als donor ?

Suggesties ?

BerichtGeplaatst: 19 dec 2006, 09:45
door gvdaa
Voor de export naar Egypte levert ie met draaiende motor ongeveer 1700 euro op. Veel meer zit er niet in, denk ik. Of hij moet helemaal zonder roest zijn.

Waarde gestalde 504.

BerichtGeplaatst: 19 dec 2006, 17:46
door marcel p
We gaan nu toch geen 504's meer op export doen???
De waarde van de auto is zo natuurlijk moeilijk te bepalen. Misschien kun je wat foto's maken.Ook een beschrijving van de auto is in dit geval wel gemakkelijk.
Ik denk trouwens dat er van de laatste serie 80-83 minder 504's overgebleven zijn dan van de oudere modellen.
Als je zelf niet meer aan de auto wil/kunt werken,dan is het inderdaad beter om nu de auto te verkopen. Aan een liefhebber uiteraard..

BerichtGeplaatst: 19 dec 2006, 18:07
door Brownie
Ik denk dat 1700 euro ook wel erg hoog gegrepen is voor export van een Sedan benzine. Dat is meer de prijsklasse voor een Diesel Familiale.

504 SR vervolg

BerichtGeplaatst: 19 dec 2006, 22:11
door Mark Coupe
om te beginnen, hij is niet spijkerhard maar zo erg als verderop in dit forum .... Daar moet ik m nog een hele tijd voor buiten zetten

Ik zou de auto eens moeten verwennen met een soppie en spons en dan wat foto's maken. Daarna de boel conserveren met WD40 of zo en met veel geduld op z'n gemakkie de zaak aan het draaien brengen.
Hij zou zomaar kunnen lopen, mijn coupe liep na 3 jaar binnenstaan ook in een paar minuten.

Wat meer gegevens:
Het open dak heb ik dichtgesmeerd, de afwatering onder het hemeltje was zelf gaan hemelen en daardoor kreeg je met remmen bij regen af en toe een douche uit het dak ...niet ideaal

Links-voor zou eigenlijk een nieuwe deur in moeten
(heb ik nieuw staan, maar die bleek van een familiaire te zijn)

Onder de voorklep, achter de voorpoten zitten links en rechts gaten maar daar kwam íe al jaren mee door de APK

er is bij 150000 een nieuwe koppeling in gegaan (nu ca 220000)
kort voor het stallen is er een nieuwe benzappietank in gegaan
Interieur is m.i. netjes ('80s beige, nieuwe soort hoofdsteunen en dash)

maar goed .. die foto's zal ik binnenkort proberen te maken
de peug staat 100 km verderop
en kijken doet toch een beetje zeer

dank vor jullie reacties tot nu toe

Mark

BerichtGeplaatst: 19 dec 2006, 23:41
door Evert G.D
gvdaa schreef:Voor de export naar Egypte
:evil: :evil: :evil:

Van de laatste types zijn er inderdaad relatief weinig over, zijn er veel op export gezet.

Mocht de auto erg tegenvallen qua roest/techniek, in het interieur heb ik mogelijk wel interesse.