Pagina 1 van 2

Nieuwe 504 uit Kenia?

BerichtGeplaatst: 08 nov 2006, 11:47
door geestschrijver
De Peugeot 504 wordt blijkbaar nog steeds gemaakt in Kenia, in uiterlijk ongewijzigde vorm. Zou het rendabel zijn om een nieuwe 504 uit Kenia te importeren? Heeft iemand hier ervaring mee?

Rob

BerichtGeplaatst: 08 nov 2006, 12:01
door Brownie
Ik verwacht wel problemen bij de RDW omdat de 504 in 2006 niet in Nederland geleverd is.

BerichtGeplaatst: 08 nov 2006, 12:24
door Steven
ik verwacht daar ook problemen mee, niet alleen omdat hij in 2006 niet meer in Europa geleverd werd, maar vooral omdat hij aan geen enkele europese norm voldoet qua veiligheid, milieu, CO,....

BerichtGeplaatst: 08 nov 2006, 20:03
door Gilletti
Een paar jaar geleden probeerde iemand een import op te zetten van de Mexico Kever.
Ook hem lukte het niet om de wagen RDW gekeurd te krijgen.

Uiteindelijk heeft ie nog een paar stuks de weg op gekregen door een nieuwe body op een bestaand chassis te zetten.
Ook mocht de naam VW niet gebruikt worden.

BerichtGeplaatst: 09 nov 2006, 01:28
door Mockenrue
De ontbrekende type-goedkeuring is altijd het struikelblok.

BerichtGeplaatst: 15 nov 2006, 13:29
door geestschrijver
Heren, bedankt voor de reacties. Ik heb geen kennisgevingen van deze reactie ontvangen via e-mail, vandaar dat ik wat laat reageer.

Naast het genoemde typegoedkeuringsprobleem blijkt het niet gemakkelijk om een transporteur te vinden. Bovendien is de nieuwprijs van bijna 16000 euro voor een berline wat tegengevallen. Een perfect gerestaureerde auto lijkt dus een meer realistische optie...

BerichtGeplaatst: 15 nov 2006, 13:45
door jon
Op de site van de RDW staat dat hij niet perse een typegoedkeuring hoeft te hebben.
Hij moet wel aan de APK eisen voldoen. Daar zal dan ook een 4-gas meting bij horen...

Linkje.

Echter doen ze dat nét niet gratis:

Kosten
Voor het standaard toelatingspakket wordt per voertuig een bedrag van € 952,75 in rekening gebracht.



Voor dit bedrag worden de volgende handelingen uitgevoerd:
1) Beoordelen van de schriftelijke aanvraag
2) Uitvoeren dynamische testen op Lelystad
3) Keuring en opname voertuig



Het bedrag is exclusief léges voor kentekenafgifte, belastinggelden, ARN-bijdrage, eventueel herkeuringstarief en kosten voor mogelijk benodigde aanvullende testen.



Groet, Jon.

BerichtGeplaatst: 15 nov 2006, 15:56
door geestschrijver
Dat kan er dan ook nog wel bij...

BerichtGeplaatst: 15 nov 2006, 17:06
door JD
Is wel een beetje jammer als je een 504 uit Kenia laat komen om er dan achter te komen dat ie niet APK wordt goedgekeurd :? Heb je 16000 euro in je garage staan :roll:

BerichtGeplaatst: 15 nov 2006, 17:09
door geestschrijver
Maar waarom zou hij niet door de APK komen? Hij is nieuw!

BerichtGeplaatst: 15 nov 2006, 17:42
door jon
Daarom juist.

Weet je wat voor eisen er aan een nieuwe auto gesteld worden? Emmissie eisen, veiligheidseisen... Zitten er bijvoorbeeld gordels voor en achterin? Zit er een 3e remlicht in? Dat zijn natuurlijk niet de grootste problemen, maar je kunt je voorstellen dat een model van een jaar of 30 (?) oud niet meteen aan de hedendaagse eisen voldoet.

Dus je geeft zelf al antwoord op je vraag:
Waarom zou hij niet door de APK komen?

Antwoord:
Hij is nieuw!

Groet, Jon.

BerichtGeplaatst: 15 nov 2006, 17:47
door geestschrijver
Die manier. Ik wist niet dat er aan nieuwe auto's andere eisen werden gesteld dan aan oude. Nee, dan wordt het moeilijk. Tenzij de 504 uit Kenia schoner en veiliger is dan de originele, maar dat zal wel niet.

BerichtGeplaatst: 17 nov 2006, 08:53
door Nikilauda504
Heb je een folder en/of foto van hoe zo'n 504 er daar uit ziet? In Nigeria zijn ze ook nog lang doorgebouwd, maar ze waren toch wel duidelijk anders, zowel vwb exterieur als interieur.

BerichtGeplaatst: 17 nov 2006, 08:59
door JT
In principe zou je daar bij een garagist dus ook nog nieuwe opvoerpompen moeten kunnen kopen....
Waar hier dus zo'n gebrek aan is...

BerichtGeplaatst: 17 nov 2006, 09:05
door geestschrijver
Frank van Gestel schreef:Heb je een folder en/of foto van hoe zo'n 504 er daar uit ziet? In Nigeria zijn ze ook nog lang doorgebouwd, maar ze waren toch wel duidelijk anders, zowel vwb exterieur als interieur.


Afbeelding

Niet echt een grote foto, maar erg gemoderniseerd ziet het er niet uit. De foto komt hier vandaan: http://www.peugeot.co.ke/504.htm

pech

BerichtGeplaatst: 19 nov 2006, 20:57
door Ed
Helaas voor jullie allemaal, de 504 wordt niet meer gemaakt in Kenia... De website van Peugeot Kenia is zwaar verouderd en de productie is al in 2004 gestaakt omdat Frankrijk bepaalde onderdelen iet meer wilde leveren. Zie het artikel: http://www.peugeotkenya.com/peugeotlocale/
In Nigeria schijnt ie nog wel te worden gemaakt, met de aloude xn1 motor en 4 versnellingen. De folder kun je zo downloaden...[/url]

BerichtGeplaatst: 19 nov 2006, 22:09
door JT
Wie gaat er naar een van die beide afrikaanse landen?

504's in Kenia en Nigeria

BerichtGeplaatst: 19 nov 2006, 22:46
door Pininfarina504
Kwam recentelijk een nigeriaans echtpaar met een nogal krakkemikkige 504, waarvan een portier na een eerdere aanrijding vanaf de binnenkant met touw vast gezet was. Heb er een andere portier in gezet, die al bij het schroot lag, meer wilden ze niet uitgeven. Allemaal gedaan, paar uur aan gewerkt(scharnier en deurstijl waren ook ontzet),netjes afgerekend,vraagt de man aan mij heb je voor mij ook een set kunststof bumpers, dat chroom daar houden wij in Nigeria niet van, de 504 is daar immers een modern times auto in een land met een anglosaksisch koloniale achtergrond.

BerichtGeplaatst: 20 nov 2006, 00:24
door Ed
Overigens, als je toch een nieuwe uit Nigeria haalt, dan kan je hem (of haar) toch gewoon omkatten. Je moet dan wel een slechte hebben die op NL-kenteken staat. Is niet echt illegaal trouwens maar net ietsje minder legaal naar het schijnt.

BerichtGeplaatst: 20 nov 2006, 01:14
door Edzo
Is wel een optie ja, (legaal is idd. anders) . Zo lachen zijn, een nieuwe 504-vloot in NL, allemaal nieuwstaat, met allemaal ouwe chassisnummers en papieren..... zie je het voor je. :mrgreen:

BerichtGeplaatst: 20 nov 2006, 10:10
door Ed
niet helemaal legaal, maar zeker niet illegaal! Je mag tenslotte alle onderdelen van je auto ook vervangen en dat is zo ongeveer hetzelfde. Bij de J7-vrienden kun je hier wat meer over lezen. De J7 / J9 wordt in Turkije nog steeds gebouwd en sinds kort ook in Rusland........ Ziet er inmiddels ook wat anders uit, maar de techniek is voor een groot deel nog gelijk.

BerichtGeplaatst: 21 nov 2006, 00:44
door Koffiemolen
hmm....een J7-aannemers-invasie lijkt me beter dan de huidige Renault/Opel (alleen de combinatie al!) Master-invasie die de Nederlandse wegen nu dagelijks moeten verwerken.

BerichtGeplaatst: 22 nov 2006, 20:36
door Chris De Backer
Ed schreef:Overigens, als je toch een nieuwe uit Nigeria haalt, dan kan je hem (of haar) toch gewoon omkatten. Je moet dan wel een slechte hebben die op NL-kenteken staat. Is niet echt illegaal trouwens maar net ietsje minder legaal naar het schijnt.

Op z'n Belgisch dus :D

BerichtGeplaatst: 24 nov 2006, 20:37
door Peu204
Volgens mij kan er een poging gewaagd worden....zie link RDW.

http://www.rdw.nl/nl/voertuigeigenaar/algemeen/ITS_nieuwsbericht.htm

Gr.

Henri.

BerichtGeplaatst: 19 dec 2006, 00:29
door PeuTriton
Snapte die ophef over een moderne 504 niet zo goed, maar na het zien van onderstaande commercial weet ik waar het vandaan komt :lol: :!:



http://www.youtube.com/watch?v=e4EZvjWV ... ed&search=