Regelmatig kijk onder de motorkap van de 504 om te kijken of alles er nog is en of er wat rare dingen zijn. Ik heb gemerkt dat als er rare dingen zijn.......... de 504 gewoon doorgaat. Zo heb ik ook als eens een vaste sproeier van de caburateur van het motorblok gevist.
Zo kwam ik er ook achter dat de benzinepomp een beetje lekte en dat er een boutje van het spruitstuk was losgegaan. Kortom je kijkt niet voor niets.
Wat ik al eerder had gezien was dat de ..........(oliedruk/temperatuur opnemer) onder bij het oliefilter langs het stroomdraadje lekte en de boel daar flink vet werd. Na aandraaien van het ding werd het niet beter en bleef het een vette boel en werd erger (plasje olie op het blok).
Uiteindelijk het ding vervangen.........weg vette boel. Schijnt gewoon een euveltje van het ........ ding te zijn.
Overigens bleek de 504 in puike conditie te verkeren zoals mijn garagist kon opmaken toen deze voor de kleine beurt op de brug stond. Ongevraagd loopt hij de wagen geheel na en uit de knorrende geluiden valt dan op te maken dat het echt goed is.
Sinds de aanschaf in mei 2005 (met 74.000 km) heeft de teller nu de stand van 87.500 km bereikt.
Gr,
Henri.