504 sedan: hoe de kopsteun te verwijderen?

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

504 sedan: hoe de kopsteun te verwijderen?

Berichtdoor Mr.Drexciya » 18 mei 2023, 09:55

Het zal vast heel simpel zijn maar ik ben er nog niet achter: hoe haal je de kopsteun uit de voorstoel van een 504 sedan uit 1977?
Heb zonder al teveel geweld e.e.a. geprobeerd maar zonder resultaat. Wat is het juiste foefje?
Mr.Drexciya
 
Berichten: 113
Geregistreerd: 08 sep 2017, 10:40

Re: 504 sedan: hoe de kopsteun te verwijderen?

Berichtdoor johnssons » 18 mei 2023, 11:05

... de platte stang van de hoofdsteun zit vastgeklikt aan een nylongeleider ... via de onderkant van de rugleuning kan je er bij om de zijblokkering in te drukken en de hoofdsteun omhoog er uit te schuiven ..

https://www.serie04.com/fr/accoudoirs-c ... xxxxx.html. voorbeeld nylonhouder

John
Avatar gebruiker
johnssons
 
Berichten: 726
Geregistreerd: 18 jan 2007, 16:30
Woonplaats: Amsterdam

Re: 504 sedan: hoe de kopsteun te verwijderen?

Berichtdoor Mr.Drexciya » 18 mei 2023, 11:15

Ok, het wordt het iets duidelijker. Moet daarvoor de stoelbekleding eraf? Ik zie niet hoe ik er vanuit de achterkant vanonderuit de stoel bij kan komen.
Mr.Drexciya
 
Berichten: 113
Geregistreerd: 08 sep 2017, 10:40

Re: 504 sedan: hoe de kopsteun te verwijderen?

Berichtdoor Mr.Drexciya » 18 mei 2023, 12:53

Gelukt! Niet door de kopsteun met metalen platte stang en al uit de stoel te halen maar door de kopsteun zelf los te schroeven van de metalen stang (3 schroeven, verborgen achter een kunststof afdekplaat onder de kopsteun).

De reden dat de kopsteun eraf moest was omdat de plastic afdekplaat bovenop de stoelrugleuning vervangen moest worden (gescheurd). Daar loopt de metalen platte stang doorheen. Door de kopsteun alleen eraf te halen en de stang te laten zitten kan de kapotte afdekplaat eroverheen geschoven worden en een nieuwe kan er daarna overheen terug worden gezet.

Ik ging er in eerste instantie vanuit dat de kopsteun met stang en al eruit moest maar dat hoefde in dit geval dus niet...
Mr.Drexciya
 
Berichten: 113
Geregistreerd: 08 sep 2017, 10:40


Keer terug naar 504

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten