indenor types uitwisselbaar

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

indenor types uitwisselbaar

Berichtdoor rempt » 24 feb 2023, 13:10

Goede middag,

Ik heb een 504 pick-up met een Indenor XD 90 (2112 CC). Het onderblok lijkt niet meer goed te zijn. Heeft iemand voor mij een (onder) blok? Alternatieve vraag: ik kan mogelijk een blok krijgen uit een 604 turbo (XD2S) dat 2304 cc meet. Weet iemand of het mogelijk is om in/uitlaat spruitstuk en overige zaken op deze motor over te zetten en uiteraard dan ook om alles soepel draaiend te krijgen? Ik ben niet heel een ervaren sleutelaar.

Dank alvast.

Jan Willem Rempt
rempt
 
Berichten: 5
Geregistreerd: 13 feb 2022, 12:16

Re: indenor types uitwisselbaar

Berichtdoor Ivovanduijn » 25 feb 2023, 09:10

Uitlaat zal niet passen, je zal iets moeten verzinnen voor tussen de turbo en het luchtfilter, vliegwiel/starterkrans en starter kunnen ook nog wat gepuzzel opleveren, en misschien moeten de motor steunen ook nog iets naar voor.....
Ik heb pas van een 504 diesel een benzine gemaakt en heb daar de xd2 met alles van over.
Ivovanduijn
 
Berichten: 305
Geregistreerd: 17 aug 2010, 07:00
Woonplaats: Utrecht

Re: indenor types uitwisselbaar

Berichtdoor rempt » 25 feb 2023, 15:11

beste Ivo,

Even dat ik je begrijp qua spruitstuk: het is niet mijn bedoeling om van de Pick-up een turbo te maken. Ik krijg em nu al veel te makkelijk dwars op de weg en met turbo zou ik wel heel snel in een baan om de aarde komen. Ik zou graag contact met je hebben over het blok dat je over hebt. mijn mailadres is jwerempt@ziggo.nl.

dank en groet,

Jan Willem
rempt
 
Berichten: 5
Geregistreerd: 13 feb 2022, 12:16


Keer terug naar 504

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten