Warm lopen/Gas blijft hangen

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Warm lopen/Gas blijft hangen

Berichtdoor dimi_v » 27 apr 2021, 18:52

Vanmiddag even een ronde in de buurt gereden met de nieuwe aanwinst (voor volledigheid: 504 GL automaat). Zaterdag een rit van 150 km in 2 etappes gereden, viel me op dat de temperatuurmeter over het midden stond binnendoor en op de snelweg tegen rode aan. Maar liep niet verder op dus lijkt met name op hogere snelheid een ding te zijn dus zal eens doorspoelen en kijken wat daar uit komt.

Verder ook zo wat kleinere ritjes gereden, snelweg, etc. Maar vandaag een rondje van 15km ofzo binnendoor, en ik vond dat ik hard moest afremmen omdat er anders wel erg veel gang in bleef. Op gegeven moment merkte ik dat (door even in N te zetten) dat toerental veel te hoog was. Beetje gassen en zakte weer, maar bleef terugkomen. Vreemd opeens.

Misschien was het al langer een probleem want naast dat er een nieuwe ZENITH carburateur op gezet is kreeg ik ook een nieuwe gaskabel mee. De choke werkt in ieder geval niet, want gas vol intrappen, rustig laten zakken zou de procedure moeten zijn maar ik moet hem even aan de praat houden met koude start door beetje gas geven maar geen verhoogd toerental.

Is het een 'bekend' probleem dat gasstand wel eens beetje blijft hangen?

Zou het kunnen dat mijn temperatuur om die reden vandaag nog hoger op liep, ondanks het relatief kleine ritje met lage snelheid?

Mijn dank alvast.
Laatst bijgewerkt door dimi_v op 13 mei 2021, 23:19, in totaal 1 keer bewerkt.
Peugeot 504 (1978) - Citroën 2CV (1987) - Peugeot 206cc (2003) - Renault Megane estate (2017)
dimi_v
 
Berichten: 132
Geregistreerd: 21 okt 2017, 18:06

Re: Gas blijft hangen

Berichtdoor Pininfarina504 » 28 apr 2021, 22:20

Allemaal heel bekende problemen, niet hilarisch bedoeld hoor.
Temperatuur staat los van andere zaken.
205 1.4,97.
Peus 504Ti,78,gris fum, Paris.
Peus 504GL, Aut,73, blue mét, nwst, Elzas
Peug 504GL,vert mét,Ned auto.
Peus 404,aut,71,blue, Elzas.
Peus 404, groen, 69, Z-Fr
Peus 404, Fam zwart,70,ex-prefect Paris.
Pininfarina504
 
Berichten: 2497
Geregistreerd: 07 aug 2004, 10:42
Woonplaats: Gilze-Rijen

Re: Gas blijft hangen

Berichtdoor johnssons » 29 apr 2021, 11:55

... wat betreft - gas blijft hangen- ik neem aan dat alles goed gemonteerd zit, wat je kunt doen is de veer op de gasklep iets strakker zetten, een sleufje verder ....

Motor temperatuur te hoog is een verstopte radiateur met ketelsteen, spoelen zal niet veel helpen ... beste oplossing is radiateur naar radiateurservice nieuw koelblok in laten zetten ....

Succes John
Avatar gebruiker
johnssons
 
Berichten: 726
Geregistreerd: 18 jan 2007, 16:30
Woonplaats: Amsterdam

Re: Gas blijft hangen

Berichtdoor dimi_v » 29 apr 2021, 12:15

Bedankt voor de reacties. Ik zal eens naar de veer kijken.

Waarom advies voor een radiateur revisie? Is 'nieuw' om te huilen zo slecht? Als ik wat auto onderdelen webshops bekijk is er genoeg te koop, variërend in prijsklasse van 75 tot 400 euro. Dat is nog al een variatie. Geen idee wat revisie zou kosten. Is er een methode om uit te sluiten dat radiateur aan vervanging toe is door bv visuele inspectie of past er bv letterlijk minder in (afmeten met een maatbeker om te testen) als er ketelsteen in zit? Zou ook zonde zijn om een hoop kosten te maken als deze de oorzaak niet zou zijn maar bv slechte waterpomp of nog erger een lekke kop. Al begreep ik dat gebruik van koelvloeistof ook vervuiling in de kop kan veroorzaken (beter echte anti vries gebruiken) en dat daarmee de flow in de de kop kan worden verstoord door vervuiling.

We wijken af van onderwerp, als nodig is kom ik er op terug met nieuw topic :)
Peugeot 504 (1978) - Citroën 2CV (1987) - Peugeot 206cc (2003) - Renault Megane estate (2017)
dimi_v
 
Berichten: 132
Geregistreerd: 21 okt 2017, 18:06

Re: Gas blijft hangen

Berichtdoor johnssons » 29 apr 2021, 12:49

... nieuw is oke natuurlijk, maar je hebt een automaat, dan heb je niet zoveel keus, als je er een vindt... en bij de radiateurman kan je voor een koelblok kiezen met wat grotere doorstroming ... en dus betere koeling ....

Koelvloeistof geeft geen probleem, het is antivries met water waardoor ketelsteen ontstaat en verder waterpomp geeft weinig problemen, alleen lekken langs de afdichting, druppel onder uit het gaatje ... en ja koppakking kan altijd natuurlijk ....


succes John
Avatar gebruiker
johnssons
 
Berichten: 726
Geregistreerd: 18 jan 2007, 16:30
Woonplaats: Amsterdam

Re: Gas blijft hangen

Berichtdoor dimi_v » 02 mei 2021, 19:26

Met dank aan @Pininfarina504 bleek de veer inderdaad te slapjes te zitten. Koelfan draait niet mee, dat zal hoge temperatuur veroorzaken mar kreeg ook de tip om de doorstroming in de thermostaat te verbeteren door het boren van enkele kleine gaatjes. Dus nog wat te doen!
Peugeot 504 (1978) - Citroën 2CV (1987) - Peugeot 206cc (2003) - Renault Megane estate (2017)
dimi_v
 
Berichten: 132
Geregistreerd: 21 okt 2017, 18:06

Re: Gas blijft hangen

Berichtdoor johnssons » 03 mei 2021, 10:41

... gaatjes boren in de thermostaat vind ik niet zo'n sterk advies, wat je bereikt is dat op koude dagen de motor niet op temperatuur komt ... haal dan de thermostaat er uit dan heb je hetzelfde effect ...

... wat je nog kunt testen is de zelfdenkende fan, op het thermocontact onder in de radiateur de draadjes doorverbinden, de fan moet dan vast klikken ..
Bij niet vast klikken mogelijk koolborsteltje onder bij de waterpomp defect ..

John
Avatar gebruiker
johnssons
 
Berichten: 726
Geregistreerd: 18 jan 2007, 16:30
Woonplaats: Amsterdam

Re: Gas blijft hangen

Berichtdoor Nanno » 03 mei 2021, 11:10

Mijn ervaring met de koeling van de 504 is dat het originele systeem uitstekend op zijn taak is berekend, als het maar in goede staat is. Dus een schoon systeem, gevuld met een goede koelvloeistof, de zelfdenkende ventilateur goed werkend en de thermostaat gemonteerd. Thermostaat weglaten, ventilateur vastzetten etc. zijn allemaal zaken die een onderliggend probleem verbergen. De basis is natuurlijk een goede radiateur, zeker bij een automaat, want dan moet hij ook nog de atf van de bak koelen.
De ventilateur hoort alleen mee te draaien bij een hete motor, dat regelt het contact onderin de radiateur en bij de automaat ook nog bij het oliefilterhuis. Beslist geen "rocket science", wel heel doordacht.
Peugeot 203C 1960
Lopende familie-projecten: Peugeot 403U8 bachee 1956, Peugeot 202 BH 1949, Peugeot 302 1937.
Peugeot-verleden: 3 x 304, 5 x 504, 1 x 505, 1 x 405, 1 x 205, 4 X 406
Nanno
 
Berichten: 463
Geregistreerd: 09 dec 2004, 12:49
Woonplaats: Halsteren

Re: Gas blijft hangen

Berichtdoor Pininfarina504 » 03 mei 2021, 23:15

De zelf denkende fan, een leuk systeem voor als je zelf een beetje handig bent, echter fragiel: zenders vaak stuk, koolstiftje idem, spoeldraad in poelie idem.
Alles tiptop in orde, dan werkt het goed, maar hoe lang.....
Doet de fan het ongemerkt niet, je rijdt er zomaar de koppakking uit.

Gaatjes in de thermostaat is een noodoplossing.
Het werkt echter goed, mits niet teveel.
Een automaat wordt sowieso warmer.
Het koelsysteem is zeer krap bemeten.
Vaak is de radiateur nieuw mooi schoon, dat scheelt altijd.
Echter het motorblok is ook een grote radiateur.
Als je dat na 40 à 50 jaar voor de eerste keer min of meer volledig opentrekt, dan tref je heel wat viezigheid aan in de vorm van kalk, corrosie en aangekoekte olie prut.
Dat komt trouwens ook weer in de radiateur en in de kachel radiateur terecht.
205 1.4,97.
Peus 504Ti,78,gris fum, Paris.
Peus 504GL, Aut,73, blue mét, nwst, Elzas
Peug 504GL,vert mét,Ned auto.
Peus 404,aut,71,blue, Elzas.
Peus 404, groen, 69, Z-Fr
Peus 404, Fam zwart,70,ex-prefect Paris.
Pininfarina504
 
Berichten: 2497
Geregistreerd: 07 aug 2004, 10:42
Woonplaats: Gilze-Rijen

Re: Gas blijft hangen

Berichtdoor Michael » 04 mei 2021, 08:15

Het gaatje in de thermostaat help om deze sneller te laten reageren op de motortemperatuur, er komt nl ook een hele kleine hoeveelheid warm water aan de koude kant van de thermostaat.
Bij sommige merken zit dit gaatje er "af fabriek" al in, soms met een simpel terugloop klepje.
404 familiale
404 pick-up 1972/78/79 werkpaarden
404 pick-up kipper
404 oplegger combinatie
404 coupe 1967 grijs
404 pick up verlengd
404 pickup "DANGEL"
403 pickup
504 pickup en sedan
202 pickup
Avatar gebruiker
Michael
 
Berichten: 1239
Geregistreerd: 31 maart 2004, 22:59
Woonplaats: brummen

Re: Gas blijft hangen

Berichtdoor dimi_v » 06 mei 2021, 09:49

Het lijkt me technisch ook het 'mooist' en leukste uitdaging om het orgineel werkend te krijgen, maar moet ook praktisch zijn. Dus mogelijk eerst vastzetten en dan troubleshooten of bv het electrisch circuit goed werkt.
Peugeot 504 (1978) - Citroën 2CV (1987) - Peugeot 206cc (2003) - Renault Megane estate (2017)
dimi_v
 
Berichten: 132
Geregistreerd: 21 okt 2017, 18:06

Re: Warm lopen/Gas blijft hangen

Berichtdoor dimi_v » 13 mei 2021, 23:34

Omdat het onderwerp onbedoeld meer over de temperatuur van het koelsysteem gaat heb ik even de titel aangepast.

Ik was er niet aan toegekomen om er al serieus naar te kijken. Had wel gezien dat wat meer werk dan gedacht is om de boutjes vast te zetten. Je kunt er niet zomaar bij, ik weet niet wat handigst is? Ik denk radiateur naar voren bewegen?

Omdat me handiger leek om de werking van de magneetkoppeling te controleren heb ik dat eerst maar gedaan. Op sleepcontact heb ik een weerstand van zo’n 20 tot 30 ohm gemeten dacht ik, zag er in ieder geval “logisch” uit. Volgende stap was om er dan maar rechtstreeks 12V op te zetten en meteen was een duidelijke klik hoorbaar. Goed getest maar er komt helaas nooit 12V op het sleepcontact te staan. Aangezien ik een automaat heb is het wel heel straf dat beide thermoswitches nooit inkomen. Binnenkort maar eens allebei vervangen, want verschil in luchtverplaatsing is goed te voelen met stationair draaiende motor.

Ik heb wel stiekem plannen om ooit een keer met ons kleine caravannetje op pad te gaan. Misschien is dan een elektrische fan nog aan de voorkant monteren geen gek idee. Universele zijn zo duur niet meer zag ik, bv https://www.mijn-voertuig.nl/Webwinkel- ... -blad.html
Peugeot 504 (1978) - Citroën 2CV (1987) - Peugeot 206cc (2003) - Renault Megane estate (2017)
dimi_v
 
Berichten: 132
Geregistreerd: 21 okt 2017, 18:06

Re: Warm lopen/Gas blijft hangen

Berichtdoor Pininfarina504 » 14 mei 2021, 00:02

Thermokoppel onder op de radiateur vermoedelijk stuk.
205 1.4,97.
Peus 504Ti,78,gris fum, Paris.
Peus 504GL, Aut,73, blue mét, nwst, Elzas
Peug 504GL,vert mét,Ned auto.
Peus 404,aut,71,blue, Elzas.
Peus 404, groen, 69, Z-Fr
Peus 404, Fam zwart,70,ex-prefect Paris.
Pininfarina504
 
Berichten: 2497
Geregistreerd: 07 aug 2004, 10:42
Woonplaats: Gilze-Rijen

Re: Warm lopen/Gas blijft hangen

Berichtdoor Nanno » 14 mei 2021, 07:32

Ik heb jaren met een behoorlijke caravan achter mijn 504 gereden, met veel plezier, zonder problemen, originele setting van de koeling. Als het goed functioneert is het een plezier om de ventilateur in te horen slaan en dan de extra brul bij het optrekken te horen.
Afbeelding
Je weet nu dat je ventilateur werkt. Over dat spanningsverlies via de koolstift zou ik me niet druk maken, dat is inherent aan het systeem.
Je zou de klik moeten horen bij het doorverbinden van de contacten van de thermoschakelaar (natuurlijk met contact aan!). Als dat niet het geval is krijgt het systeem geen stroom. Dit dan vanaf zekering 3 controleren.
Iedereen beleeft deze hobby op zijn eigen manier en legt zijn eigen accenten. Ik vind het vooral leuk om de oude techniek zijn werk te laten doen en om te ontdekken dat het eigenlijk heel doordacht was en goed werkte.
Het systeem vervangen door een volledig elektrisch systeem? Ik zie niet in wat dat voor voordeel heeft t.o.v. het originele systeem als dat in goede straat is. Maar leuk om in elkaar te sleutelen natuurlijk. Het kost wel extra stroom en je moet dan de ventilateur van de naaf verwijderen, om een averechts effect te voorkomen; een ventilateur aan de voor en aan de achterkant lijkt mij niet zo effectief.
Trouwens... het gaatje in de thermostaat was oorspronkelijk bedoeld om een luchtbel onder de thermostaat te voorkomen....
Peugeot 203C 1960
Lopende familie-projecten: Peugeot 403U8 bachee 1956, Peugeot 202 BH 1949, Peugeot 302 1937.
Peugeot-verleden: 3 x 304, 5 x 504, 1 x 505, 1 x 405, 1 x 205, 4 X 406
Nanno
 
Berichten: 463
Geregistreerd: 09 dec 2004, 12:49
Woonplaats: Halsteren

Re: Warm lopen/Gas blijft hangen

Berichtdoor dimi_v » 14 mei 2021, 18:46

Nanno schreef:Ik heb jaren met een behoorlijke caravan achter mijn 504 gereden,

Ooooh, die van on sis véél kleiner :lol: Geen probleem dus!

Je zou de klik moeten horen bij het doorverbinden van de contacten van de thermoschakelaar (natuurlijk met contact aan!). Als dat niet het geval is krijgt het systeem geen stroom. Dit dan vanaf zekering 3 controleren.

Klopt, die hoor ik als ik er rechtstreeks spanning op zet.

Iedereen beleeft deze hobby op zijn eigen manier en legt zijn eigen accenten. Ik vind het vooral leuk om de oude techniek zijn werk te laten doen en om te ontdekken dat het eigenlijk heel doordacht was en goed werkte.

Ben ik met je eens, tenzij er functioneel iets voor verbetering vatbaar is. Ik wil geen spannende rit omdat er een ontwerpfout in zit :mrgreen:

Het systeem vervangen door een volledig elektrisch systeem? Ik zie niet in wat dat voor voordeel heeft t.o.v. het originele systeem als dat in goede straat is.

Omdat ik volgens mij vaak gelezen had dat de koeling wel eens tricky kan zijn na stevig belasten (caravan of flink snelwegtempo) en je vervolgens als het 30 graden (of heter) is opeens in een file stil komt te staan. Snelheid van de koelfan blijft natuurlijk gekoppeld aan motortoerental. Ik zal het eerst maar eens bekijken, in Nederland kan het tegenwoordig goed heet worden in de zomer maar bergen hebben we natuurlijk niet, dat is al een 'voordeel'. Je zou ook denken dat ze >50 jaar geleden in Frankrijk ook al rekening hielden met warme zomers....

Ik ga er over een tijdje weer mee verder!
Peugeot 504 (1978) - Citroën 2CV (1987) - Peugeot 206cc (2003) - Renault Megane estate (2017)
dimi_v
 
Berichten: 132
Geregistreerd: 21 okt 2017, 18:06

Re: Warm lopen/Gas blijft hangen

Berichtdoor dimi_v » 18 mei 2021, 23:22

Vandaag maar even de contacten op het thermocontact doorverbonden, een vette klik als contact inschakel en inderdaad; loeit flink met toeren maken aks fan mee draait. :lol:
Peugeot 504 (1978) - Citroën 2CV (1987) - Peugeot 206cc (2003) - Renault Megane estate (2017)
dimi_v
 
Berichten: 132
Geregistreerd: 21 okt 2017, 18:06

Re: Warm lopen/Gas blijft hangen

Berichtdoor Patrick Coppus » 28 mei 2021, 15:37

Ik heb bij allebei mijn 504's een elektrische fan vóór de radiator gemonteerd ondanks een goed werkend koelsysteem. De fan heb ik ook over het thermokontakt aangestuurd via een arbeidsstroomrelais en een schakelaar in de auto. Zodoende kan ik de elektrische fan bijschakelen (in een file bijvoorbeeld) indien nodig en hij schakelt zichzelf ook weer uit als de temperatuur genoeg is gezakt. Toen ik nog met de caravan erachter reed vond ik het een prima aanvulling op het standaard systeem wat de koeling op kruissnelheid inderdaad zonder de elektrische fan aan kan. Ik reed op de Franse autoroute met snelheden van 110/120 km/h en dat kon gewoon. Nooit een koppakking kapot gereden.
peugeot 504 TI 1979
peugeot 504 break GL automatique 1979
peugeot 407 coupe 3.0 v6 Feline 2006
Patrick Coppus
 
Berichten: 128
Geregistreerd: 20 dec 2008, 15:42
Woonplaats: landgraaf

Re: Warm lopen/Gas blijft hangen

Berichtdoor Maarten Deen » 31 mei 2021, 07:28

Het is inderdaad bij langzaam rijden/stilstaan wel eens prettig om meer koeling te hebben. Ik heb dat met mijn 404 ook, maar bij temperaturen van 30+. Dan zie je de thermometer gewoon oplopen als je stil staat ondanks dat de ventilator ook meedraait.
Avatar gebruiker
Maarten Deen
Moderator
 
Berichten: 568
Geregistreerd: 06 apr 2004, 17:59
Woonplaats: Helden

Re: Warm lopen/Gas blijft hangen

Berichtdoor dimi_v » 05 jul 2022, 16:30

Ik heb inmiddels een prima vervangende radiateur (met dank aan Pinifarina) en de oude was toch wel erg dichtgeslibt. We hebben er ook een thermocontact nieuw in gezet omdat ik er van uit ging dat de oude defect was. Maar waarschijnlijk door te weinig doorstroming niet warm genoeg werd om te schakelen. Nu heb ik eigenlijk niet op de schakelwaarde gelet maar valt me op dat het contact de fan niet inschakelt als de meter tegen rode gebied aankomt. Ik met de multimeter gemeten maar blijft open contact. Ik denk dat de inschakelwaarde te hoog is voor deze combi. Iemand ervaring met een thermocontact die prima functioneert, bv 75 graden, of toch nog wat hoger? Nogmaals, geen idee wat er nu in zit eigenlijk.
Peugeot 504 (1978) - Citroën 2CV (1987) - Peugeot 206cc (2003) - Renault Megane estate (2017)
dimi_v
 
Berichten: 132
Geregistreerd: 21 okt 2017, 18:06

Re: Warm lopen/Gas blijft hangen

Berichtdoor Maarten Deen » 05 jul 2022, 17:08

Volgens de onderhoudsboeken moet het thermocontact inkomen bij 85 graden en weer uitgaan bij 75 graden. Eerder dan 85 graden is echt niet nodig, de standaard thermostaat opent bij 72 graden en is bij 80 graden pas volledig open. Dus de ventilator bij 75 graden aan laten slaan heeft weinig toegevoegde waarde.
En ja, dan staat de meter al bij het rode gebied. Ik heb het idee dat rood al bij 90 graden begint.
Avatar gebruiker
Maarten Deen
Moderator
 
Berichten: 568
Geregistreerd: 06 apr 2004, 17:59
Woonplaats: Helden

Re: Warm lopen/Gas blijft hangen

Berichtdoor dimi_v » 05 jul 2022, 17:20

klinkt eng :oops: Ik zal met mijn IR thermometer dan eens op de slangen naar de radiateur lopen meten.
Peugeot 504 (1978) - Citroën 2CV (1987) - Peugeot 206cc (2003) - Renault Megane estate (2017)
dimi_v
 
Berichten: 132
Geregistreerd: 21 okt 2017, 18:06

Re: Warm lopen/Gas blijft hangen

Berichtdoor Pininfarina504 » 06 jul 2022, 09:17

Die thermo-contacten zijn vaak van bedenkelijke kwaliteit, vooral de Italiaanse. Verder er zit een spoeldraad in de poelie opgesloten, ook nogal eens stuk.
Testen of de spoeldraad stuk is, even de draden van het thermocontact kortsluiten. Als je geen klik hoort en je koolstof stift niet stuk is, dan meestal spoeldraad stuk.
Ja en het klopt, radiateurs ook nogal eens verstopt.
205 1.4,97.
Peus 504Ti,78,gris fum, Paris.
Peus 504GL, Aut,73, blue mét, nwst, Elzas
Peug 504GL,vert mét,Ned auto.
Peus 404,aut,71,blue, Elzas.
Peus 404, groen, 69, Z-Fr
Peus 404, Fam zwart,70,ex-prefect Paris.
Pininfarina504
 
Berichten: 2497
Geregistreerd: 07 aug 2004, 10:42
Woonplaats: Gilze-Rijen

Re: Warm lopen/Gas blijft hangen

Berichtdoor Maarten Deen » 06 jul 2022, 09:50

Wat je ook kunt doen is een (parallele) schakelaar inbouwen zodat je de koelventilator met de hand aan kunt schakelen. Dan kun je er zelfs voor kiezen om die in de zomer altijd te laten draaien.
Kwaad kan het nooit want vroeger draaiden ventilatoren altijd mee. Peugeot adverteerde er zelfs mee dat je met deze "zelfdenkende ventilator" een aantal pk's bespaarde (als hij uitgeschakeld was).
Avatar gebruiker
Maarten Deen
Moderator
 
Berichten: 568
Geregistreerd: 06 apr 2004, 17:59
Woonplaats: Helden

Re: Warm lopen/Gas blijft hangen

Berichtdoor Nanno » 06 jul 2022, 10:17

Een normale bedrijfstemperatuur is 80 à 85 graden. Het samenspel tussen thermostaat en ventilateur zal dat proberen vast te houden. Meet eens de temperatuur van de koelvloeistof in de radiateur (onder de dop, voorzichtig opendraaien!) bij draaiende motor, dan kan je de werkelijke temperatuur ook vergelijken met de aanwijzing van het metertje op het dashboard. Dan kun je voortaan de aanwijzing daarvan beter interpreteren.
Met het doorverbinden van het thermocontact in de zomer doe je eigenlijk het systeem tekort. Je gebruikt extra stroom en je motor komt minder snel op temperatuur of bereikt de goede temperatuur zelfs niet. Een goede noodoplossing als er iets niet in orde is maar meer ook niet (is mijn mening tenminste)
Peugeot 203C 1960
Lopende familie-projecten: Peugeot 403U8 bachee 1956, Peugeot 202 BH 1949, Peugeot 302 1937.
Peugeot-verleden: 3 x 304, 5 x 504, 1 x 505, 1 x 405, 1 x 205, 4 X 406
Nanno
 
Berichten: 463
Geregistreerd: 09 dec 2004, 12:49
Woonplaats: Halsteren

Re: Warm lopen/Gas blijft hangen

Berichtdoor dimi_v » 06 jul 2022, 23:10

Ik zal inderdaad eens meten wat de temperatuur doet, nu ga ik af op de meter in het dashboard maar wat zegt dat? De koppeling van de fan werkt overigens prima en draait ook goed als contact maar gemaakt wordt. En dat leek me nu te lang duren. Heb geen zin in een koppakking opblazen natuurlijk :-)
Peugeot 504 (1978) - Citroën 2CV (1987) - Peugeot 206cc (2003) - Renault Megane estate (2017)
dimi_v
 
Berichten: 132
Geregistreerd: 21 okt 2017, 18:06

Volgende

Keer terug naar 504

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten