Rembekrachtiger

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Rembekrachtiger

Berichtdoor Pintv » 19 nov 2020, 21:47

Ik ben al een tijdje aan het worstelen om mijn motor weer te laten lopen. In mei heb ik een tochtje gemaakt met de auto. Helemaal OK liep goed, niets aan de hand. Thuisgekomen heeft de auto een half uurtje stilgestaan en vervolgens stond deze twee straten verder stil en was niet meer aan te krijgen. Ik dacht meteen aan het riempje van de KF-pomp, maar die bleek intact. Lang verhaal kort. Van het een kwam het ander. Pomp los en alles weer lekker soepel gemaakt met nieuwe o-ringetjes. Omdat ik toch lekker bezig was kop laten voorzien van geharde klepzetels, nw. voetpakkingen, drijfstanglagers, koppeling en drukgroep, koppelingcil. 123-ignition, bobine, waterpomp, versn.bak geïnspecteerd, koppelingcilinder, bekabeling onder de motorkap deels vervangen en opnieuw gewikkeld, zekeringkast gemoderniseerd, stuurbekrachtiging. gerev... Dus alles staat te glimmen, maar lopen doet ie alleen op een shotje van de elektroklep en voor langere pret met remreiniger in het inlaatspruitstuk... (dan loopt ie als een zonnetje), Zoek het nu in het luchtgedeelte van de pomp.

Maar nu. Als de auto kortstondig loopt begint er nu lucht te blazen/zuigen door de voorplaat van de rembekrachtiger. Net of er een band leegloopt. Dat ken ik niet. Wie weet wat er aan de hand is en of dit te reviseren is?

Alvast bedankt.
504 Cabrio 2.0 ti 1971
106 accent 5 drs. automaat
Pintv
 
Berichten: 17
Geregistreerd: 20 dec 2017, 14:30

Re: Rembekrachtiger

Berichtdoor Pininfarina504 » 20 nov 2020, 08:10

Zijn de vacuüm slangen op de pomp en/of spruitstuk niet toevallig omgewisseld? Daar denk ik aan.
Zit de vacuüm slang van de servo op de juiste vertakking?
Dat hij zuigt is normaal uiteraard.
Andersom zou een vreemde zaak zijn.
Komt niet uit de pomp hoor.
Is de membraanpet er af geweest, want als de aanstuurpal niet goed gemonteerd en gecentreerd staat, dan loopt de auto enkel op de choke.
De servo is niet lek toevalligerwijze?
De thermostatische choke uit elkaar geweest???
205 1.4,97.
Peus 504Ti,78,gris fum, Paris.
Peus 504GL, Aut,73, blue mét, nwst, Elzas
Peug 504GL,vert mét,Ned auto.
Peus 404,aut,71,blue, Elzas.
Peus 404, groen, 69, Z-Fr
Peus 404, Fam zwart,70,ex-prefect Paris.
Pininfarina504
 
Berichten: 2497
Geregistreerd: 07 aug 2004, 10:42
Woonplaats: Gilze-Rijen

Re: Rembekrachtiger

Berichtdoor Pintv » 20 nov 2020, 20:52

De slangen zitten goed. De membraanpet is er af geweest op het moment dat ook het pompblok gedemonteerd was, dus dan is een fout in montage niet voor de hand liggend.
Kan zijn dat de rembekrachtiger lek is. de een-ri-klep aan de slang werkt goed. Dus als de rembekrachtiger vacuüm trekt zal deze bij een lek valse lucht aantrekken.
Is dat te reviseren, of zijn er nog bekrachtigers verkrijgbaar? Ik heb al gelezen dat er verschillende. types zijn, dus het wordt dan eerst demonteren.
De thermostatische shoke zat vast dus die heb ik nog even laten zitten. Staat op het verlanglijstje om te vervangen.
504 Cabrio 2.0 ti 1971
106 accent 5 drs. automaat
Pintv
 
Berichten: 17
Geregistreerd: 20 dec 2017, 14:30

Re: Rembekrachtiger

Berichtdoor johnssons » 20 nov 2020, 21:30

... dan eerste check even slang afdoppen die naar de rembekrachtiger gaat, dan moet de motor dus goed lopen enz ... maar je had het ook over niet aanslaan bij starten (koud) , dan even checken of je startventiel goed nevelt bij starten ... let wel op, benzine dus brandgevaar ...

Alle brandstoffilters zijn vernieuwd neem ik aan ... en je tankt 98 ...

Een mastervac die lekt, moet je gewoon vernieuwen of vervangen, repareren wordt lastig ...

John
Avatar gebruiker
johnssons
 
Berichten: 726
Geregistreerd: 18 jan 2007, 16:30
Woonplaats: Amsterdam

Re: Rembekrachtiger

Berichtdoor Pininfarina504 » 20 nov 2020, 21:40

Stroomt de benzine in de goede richting door de pomp.
Is de pet terug gemonteerd, met de membraan aanvankelijk in de onderste stand gepositioneerd.
De servo ontregelt de pomp niet.
Anders zoals Johnssons ook al zei, even de slang afdoppen.
205 1.4,97.
Peus 504Ti,78,gris fum, Paris.
Peus 504GL, Aut,73, blue mét, nwst, Elzas
Peug 504GL,vert mét,Ned auto.
Peus 404,aut,71,blue, Elzas.
Peus 404, groen, 69, Z-Fr
Peus 404, Fam zwart,70,ex-prefect Paris.
Pininfarina504
 
Berichten: 2497
Geregistreerd: 07 aug 2004, 10:42
Woonplaats: Gilze-Rijen

Re: Rembekrachtiger

Berichtdoor Pintv » 21 nov 2020, 15:57

Benzine stroomt goed. De slang heb ik afgedopt gehad zonder verschil in lopen, alleen het gesis van de rembekrachtiger ontbrak.
Hij loopt kort op de elektroklep. Brandstoffilters nieuw, 98 in de tank. Eerst was de pompdruk enorm hoog. Nieuwe pomp geplaatst en de retour gecheckt, nu de juiste pompdruk.

-> " Of de pet terug is gemonteerd met het membraan in de onderste stand" . Bij demonteren draai je de verstelling naar de onderste stand en na monteren zet je deze weer terug in de oorspronkelijke stand. Correct? Is dat wat je bedoelt?

Binnenkort ga ik er samen met 1 van de KF-specialisten naar het probleem zoeken, dus ik hoop dat ik dan kan melden waar het aan lag.
Deze post was bedoeld voor de rembekrachtiger, maar hartelijk bedankt voor het meedenken.

Voor wat betreft de bekrachtiger. Is er iemand die iets kan zeggen over reviseren of vervangen?
504 Cabrio 2.0 ti 1971
106 accent 5 drs. automaat
Pintv
 
Berichten: 17
Geregistreerd: 20 dec 2017, 14:30


Keer terug naar 504

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten