Waarom vertrouw je de bobines niet? En wat is het eigenlijke probleem?
Je zou eens de vonk uit beide bobines kunnen vergelijken of ze zo op het oog even sterk lijken (helderheid en kleur van de vonk). En eventueel de bobines even verwisselen om te kijken of een eventueel verschil meeverhuist. Niet met de tong proberen zoals bij een 9V blokje want deze testmethode werkt hier niet

Als de nokkenassensor en bedrading nog aanwezig zijn dan kun je in dit geval ervoor kiezen de oorspronkelijke Schlumberger ontstekingsmodule terug te zetten.
In het verleden werd een defecte Schlumbergermodule nog wel eens vervangen door het klassieke dubbele punt-bobine onstekingssysteem uit de 604 omdat die module als onrepareerbaar werd beschouwd en een nieuwe behoorlijk aan de prijs was. Nu weten we dat de schakeltransistor de achilleshiel is. Kwestie van vervangen door het juiste (of equivalente) type en klaar is kees. Zie dit filmpje voor meer details en contactgegevens voor als je dit zou willen laten repareren:
https://www.youtube.com/watch?v=8ouPRv3-XPkDan moet je daarvoor alleen nog de juiste andere onderdelen op de kop zien te tikken:
Ducellier verdeler (5901.63)
Enkele Ducellier bobine zonder externe voorschkelweerstand (5970.19), vanaf chassisnummer 2.559.782
Enkele Ducellier bobine met externe voorschakelweerstand (5970.12), tot chassisnummer 2.559.782
Let op dat je niet de Bosch onderdelen aanschaft; die zijn voor de V6 met injectie i.p.v. V6 met dubbele carburateurs.
Frank heeft gelijk qua dit dubbele punt-bobine systeem: het positioneren van de verdeler en afstellen van de twee punten luistert best nauw. Alleen indien goed afgesteld wordt je beloond met goed starten, voldoende PK's en een verbruik dat bij rustige rijstijl op de lange baan de 1:10 benadert. Er vanuit gaande dat de carburateurs goed functioneren maar dat is weer een ander verhaal...