Het is een TI uit 1973 in de kleur Bleu Azur.
De carrosserie is heel erg netjes, maar technisch zijn er wat kleine probleempjes. De meesten zijn vrij eenvoudig op te lossen, maar er zijn een paar dingen waar ik niet uitkom.
- Het laadsysteem is in prima staat, 14V bij draaiende motor, maar het dashboard laat dat niet zien. De 'Voltmètre thermique' blijft lekker onderin hangen. Ik heb geprobeerd of ik hem door kon meten maar ik heb geen idee hoe het zou moeten werken. Het is me ook totaal niet duidelijk uit de elektrische schemas hoe het zou moeten werken of hoe het aangesloten zou moeten zijn, want alle schemas die ik in de boeken heb staan vermelden helemaal geen voltmeter. Kan iemand duidelijkheid verschaffen? Ik zou het wel fijn vinden als ik van binnen kan zien of alles goed bijlaadt. Of kan zo'n metertje ook gewoon stuk?
- De benzinepomp maakt vrij wat lawaai. Als ik de auto op contact zet gaat de pomp nogal zoemen. Als ik het schema goed begrijp draait de pomp altijd mee (toch?), maar ik neem aan dat veel geluid geen goed teken is?
- De kachelventilator kent twee standen: uit en volle bak aan. Er zit natuurlijk ergens een weerstand, maar waar zit ie? Of zit dat in het schuifje verwerkt?
- Het bijrijdersraam loopt uit de geleiders. Ik heb het deurpaneel er afgehaald en ik zag dat de geleiders netjes "lijken" te zitten, maar dat het raam zelf 10 cm korter is dan de afstand tussen de geleiders. Zijn er verschillende maten ramen geleverd, of is er gebeund met de geleiders? Ik probeer te voorkomen om het deurpaneel aan de bestuurderskant te moeten verwijderen om te kunnen vergelijken, want daar wordt alles niet beter van, vandaar mijn vraag op het forum.
- De motorventilator zit vast en draait dus constant mee. Bij nader inspectie zag ik dat er helemaal geen koppeling en koolstift op de waterpomp zit. Is dat normaal voor een TI of is daar ook geknutseld?
Verder moet er nog gebeuren:
- grote beurt, kleppen stellen, ontsteking nalopen
- voorveerpoot reviseren
Heeft iemand hier kennis van bovenstaande zaken? Ik ben (nog) niet zo bekend met de TI en m'n laatste 504 is ook alweer bijna 4 jaar geleden