Verschillende types carburateurs 403

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Verschillende types carburateurs 403

Berichtdoor StevenRoelofs » 09 jan 2022, 19:42

Ik hoop dat men mij hier verder kan helpen.
De carburateur op mijn 403 B7 is toe aan revisie/vervanging (de garage ruikt aardig naar benzine na gebruik en het vermoeden is dat dit komt vanuit de carburateur)

Op dit moment heb ik een Solex carburateur erop zitten zonder voorverwarming.
Echter heeft de auto wel de aansluitingen voor voorverwarming op de waterpomp en op één van de achterste waterslangen, deze zijn nu afgedicht.
Ook op het luchtfilter zitten de geleiders voor het waterslangetje richting de carburateur.
Het lijkt mij dus dat de auto origineel er één had met voorverwarming.

Op internet worden diverse (nieuwe) exemplaren aangeboden.
Als ik toch ga investeren in een nieuw of gereviseerd exemplaar dan zou ik het natuurlijk het liefste weer naar de originele staat terugbrengen.
Kan iemand mij vertellen welk exemplaar met voorverwarming het meest bij het originele in de buurt komt of welk type carburateur in dit geval zou passen?

Graag hoor ik van u, alvast bedankt!
Peugeot 403 Berline Luxe 1962, Peugeot 504 - 2.3 D Comfort PU 1990, 2x Citroen CX TRD Turbo 2 Break 1990 (1x familiale, 1x commerciale), Citroen CX TRD Turbo 2 Berline 1987
StevenRoelofs
 
Berichten: 4
Geregistreerd: 10 apr 2012, 21:53

Re: Verschillende types carburateurs 403

Berichtdoor jacqabe » 10 jan 2022, 08:50

Hallo Steven,

De carburateur die er op hoort is de Solex 32 PBICA.
Hier zijn ook wel revisiesetjes voor te krijgen. Dit is goed te doen, het is een eenvoudige betrouwbare carburateur.
Bij de Aph kan je nieuwe carburateurs kopen van een Citroën Traction Avant. Je dient dan wel de sproeierbezetting en het bovenste deksel over te bouwen. Ook ligt hier wel tweede hands.
Je kunt ook Ko de Fouw in Sluiskil proberen, die heeft ook genoeg liggen.

Groet, Abe
Peugeot 403B 1963, 504 cabrio 1972 en 203 Bachée 1950
Avatar gebruiker
jacqabe
 
Berichten: 1670
Geregistreerd: 09 aug 2013, 20:31


Keer terug naar 403, 203 en ouder

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten