Pagina 1 van 1

Restauratie 203c 1955 DZ-80-69

BerichtGeplaatst: 27 jun 2021, 22:57
door TBArcen
Hoi, Ik wil graag een verslag maken, van de restauratie van mijn 203. Gekocht van iemand, die er aan begonnen was, maar niet meer zoveel interesse had in de auto. Remmen en dorpels waren al nagekeken. Tevens ook nog veel onderdelen en gestraalde body met los plaatwerk overgenomen. Ik wil dit verslag hoofdzakelijk met foto`s doen. Het zal af en toe langer duren voordat nieuwe vorderingen te zien zijn. Maar mochten er tips of opmerkingen zijn, hoor ik ze graag.
Afbeelding
Afbeelding

Re: Restauratie 203c 1955 DZ-80-69

BerichtGeplaatst: 29 jun 2021, 15:45
door TBArcen
Nu is eerst motor en bak uitgebouwd en ontdaan van vuil. Wel al gezien, dat dit de orginele motor is. (chassis en motornummer komen overeen). Wil de versnellingsbak laten testen op eventuele slechte lagers of iets. Dit zal wel even gaan duren. Het blok is verder gedemonteerd en ga eerst alle onderdelen flink schoonmaken. Mijn zoon helpt hierbij en heeft het blok onder zijn hoede genomen. Ikzelf ga verder in de motorruimte, alles eruit, schoonmaken, schuren en spuiten. De bekabeling wordt ook aangepakt. Nieuwe kabels, omzwachteld met textielband (voor het "oud" uiterlijk)

Re: Restauratie 203c 1955 DZ-80-69

BerichtGeplaatst: 02 jul 2021, 10:53
door A.B.203
Zulke projecten wordt met grote belangstelling gevolgd. Succes met de voortgang

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Re: Restauratie 203c 1955 DZ-80-69

BerichtGeplaatst: 08 jul 2021, 15:25
door TBArcen
Voor mijn motorblok van de 203 ben ik op zoek naar boutjes voor het afsluitdeksel aan de zijkant. Er zijn er bij mij enkele afgebroken en wil nu alle vervangen. Het zijn 12 stuks bouten van volgens de tekening 7x15. en volgens mij is het ook nog fijne draad. Ik kan ze nergens vinden. Weet iemand een adres waar ik hier aan kan komen, of misschien kan ze van iemand, die er overheeft, overnemen? Alle tips zijn welkom

Re: Restauratie 203c 1955 DZ-80-69

BerichtGeplaatst: 08 jul 2021, 15:52
door A.B.203
Bij peugeotclub APH in Lelystad is zoiets wel aanwezig. Ze zijn er de 1e en 3e zaterdag van de maand en t/m 13.00 uur geopend. Goederen worden ook opgestuurd en digitaal besteld worden. Het is onderdeel 02.37.01 Deze 7x15 mm boutjes zitten ook in het 403 motorblok. zie de website van APH

Re: Restauratie 203c 1955 DZ-80-69

BerichtGeplaatst: 08 jul 2021, 16:05
door TBArcen
Ja!! Logisch toch? Helemaal niet bij stilgestaan. Ik was overal bij nieuwe aan het zoeken. Ga er direct achteraan. Dank voor de tip :)

Re: Restauratie 203c 1955 DZ-80-69

BerichtGeplaatst: 09 jul 2021, 10:13
door Nanno
APH is natuurlijk prima! Voor bouten en moeren, ook M7, ook fijne draad, is Patrick Saes http://www.montagetechniek.nl ook een goede zaak. Ook voor kleine hoeveelheden. Bestellen en één of twee dagen later in huis.
Waarschijnlijk past M7x12 ook prima, misschien M7x16 ook, even opmeten. €0,25 per stuk.

Re: Restauratie 203c 1955 DZ-80-69

BerichtGeplaatst: 09 jul 2021, 22:26
door TBArcen
Hoi Nanno en A.B.203. Ik zit weer met een dilemma. 2 van de 12 boutjes waren afgebroken. Heb ik uit moeten boren, en opgetapt met M8. Nu gaat het mij eigenlijk om het visuele. 10x de kopbout sleutelmaat 12 en 2x sleutelmaat 13. Denk nu, dat ik de kop van de M8 terugbreng naar sleutelmaat 12. Heb ik toch visueel dezelfde kop zichtbaar. Wat ik wel doe, is andere boutjes bestellen bij APH. Kan misschien mijn eigen 10 stuks niet vertrouwen. Trouwens bij Patrick Saes zie ik wel M7, maar kan de fijne draad niet vinden. Nanno, sorry, dat ik niet meer gereageerd heb op de ramenlikkers, maar dit is er door het werk aan het blok helemaal bij ingeschoten. Ik ben nog steeds geïnteresseerd. Ik stuur even een mailtje.

Re: Restauratie 203c 1955 DZ-80-69

BerichtGeplaatst: 10 jul 2021, 07:38
door Nanno
Volgens mij is het “gewoon” M7x1 schroefdraad. Het staat ook niet als fijne schroefdraad in het onderdelenboek vermeld. Voor de afwijkende kopmaat met m8 is denk ik helaas geen oplossing. Dit is wel iets wat je aan Patrick Saes kunt voorleggen, misschien bestaan er M 8 boutjes sleutelmaat 12. De ramenlikkers liggen bij mijn onderdelenvoorraad, ik kan me helemaal voorstellen dat je daar nog niet aan toe bent. Ik ben ook geen handelaar hoor en hou meer van ruilen dan van geld ervoor krijgen. Ondertussen heb ik mijn zonnekleppen en stuurdop gescoord.

Re: Restauratie 203c 1955 DZ-80-69

BerichtGeplaatst: 17 jul 2021, 20:16
door TBArcen
Het ligt bij mij voorlopig even stil. Beetje veel water in de omgeving.

Re: Restauratie 203c 1955 DZ-80-69

BerichtGeplaatst: 17 jul 2021, 20:57
door Nanno
Dat kunnen wij ons allemaal goed voorstellen. Veel sterkte daar!

Re: Restauratie 203c 1955 DZ-80-69

BerichtGeplaatst: 17 jul 2021, 21:09
door TBArcen
Dank je. Nu 36 uur lang hoogste stand en dan zou het afnemen. Spant er alleen om of de dijken het houden.

Re: Restauratie 203c 1955 DZ-80-69

BerichtGeplaatst: 17 jul 2021, 22:20
door Doornekamp33
Fingers cross dat ze het houden, veel te nat daar, leef mee.

Re: Restauratie 203c 1955 DZ-80-69

BerichtGeplaatst: 11 aug 2021, 23:38
door pauldevries
m8 met sleutel 12 zit in zo ongveer elke japanse auto, zal bij heinen echt wel wat te vinden zijn

Re: Restauratie 203c 1955 DZ-80-69

BerichtGeplaatst: 14 aug 2021, 00:40
door TBArcen
Eindelijk even tijd gevonden, om te reageren. We hebben het droog gehouden in Arcen met dank aan honderden vrijwilligers. Alles is weer opgeruimd en nu verder met het normale leven.:)
Pauldevries bedankt voor de tip. maar ik heb al de kop van M8-boutjes afgeslepen naar sleutel 12. Wel een tip, om te onthouden. Nu helaas door gezondheidsklachten van mijn vrouw, weinig tijd om aan de auto zelf te werken (staat ergens in een loods). Ben wel met losse onderdelen thuis bezig, Heb thuis ook nog wel een "donor" staan, die ik kan ontleden, dus op dit gebied blijf ik toch wel met de Peut aan de gang. Hoop dat alles snel weer normaal wordt.

Re: Restauratie 203c 1955 DZ-80-69

BerichtGeplaatst: 14 aug 2021, 12:33
door Frank.04
Een aardige tip van Paul de Vries, maar volgens mij hebben dergelijke boutjes uit de Japanse wereld allemaal een flens onder de boutkop.

...en als juist het visuele aspect belangrijk is....