Krukaskeerring 403 B7

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Krukaskeerring 403 B7

Berichtdoor StevenRoelofs » 18 apr 2021, 14:15

Onlangs was ik met de 403 voor een paar kleinigheidjes bezig in de werkplaats. Deze heeft anders dan de stalling waar de auto normaal staat een strakke gietvloer. Toen ik de auto na een uurtje weer naar buiten reed viel me op dat er toch wel heel erg veel olie lag en een klein plasje koelwater. Schrok hier wel een beetje van, beide moet ik eens in de zoveel tijd wel bijvullen maar ik had niet gedacht dat de auto echt daadwerkelijk zoveel lekte.

Omdat ze nu dus wel heel incontinent is toch even langs mijn garage gegaan, om even de blik van een monteur er op te laten schijnen. Hij gaf aan dat een aantal pakkingen slecht waren en had ook de koelwater lekkage snel gevonden. Ze gaven bij de garage aan dat de auto vooral olie lekt langs de krukaskeerring. De motor is al eens gereviseerd maar de auto heeft daarna een periode van meerdere jaren stilgestaan waardoor deze onderdelen dus slecht geworden zijn, volgens de garage.

De garage laat mij altijd de zoektocht naar onderdelen doen aangezien dit nog wel een tijdrovende klus kan zijn. Inmiddels heb ik via het APH magazijn een complete pakkingen set besteld zodat de kleine lekkages opgelost kunnen worden. Maar heeft iemand enig idee waar en of krukaskeerringen nog verkrijgbaar zijn?

Ik hoor graag suggesties van jullie!
StevenRoelofs
 
Berichten: 4
Geregistreerd: 10 apr 2012, 21:53

Re: Krukaskeerring 403 B7

Berichtdoor Ivovanduijn » 18 apr 2021, 15:44

Hij heeft geen krukas keerring..... Voorkant zorgt de poulie dat de olie terugloopt, als het kapje er goed opzit. Achterkant wordt afgedicht door kurkstrip .
Ivovanduijn
 
Berichten: 305
Geregistreerd: 17 aug 2010, 07:00
Woonplaats: Utrecht

Re: Krukaskeerring 403 B7

Berichtdoor A.B.203 » 18 apr 2021, 20:03

De versnellingsbak kan op 2 plaatsen knap lekken. Aan de achterzijde bij de kruiskoppeling, daar zit nl een oliekering. En ook tussen de bak en het vliegwielhuis, daar zit en een hele dunne pakking of een pakking vervanger. Een lekkage kan ook vanaf het bovendeksel van de bak komen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
opknappen/repareren en zoveel als mogelijk met de oldtimers de weg op !
203 C en 203 C5 (commerciale) beide uit 1959, en een 308 D van 2015.
Avatar gebruiker
A.B.203
 
Berichten: 1137
Geregistreerd: 27 okt 2010, 15:54
Woonplaats: De Alblasserwaard zh


Keer terug naar 403, 203 en ouder

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten