Na uiteindelijk veel meer werk als eerst gepland is vorige week dan de pick-up gekeurd. De laatste apk datum was van 1998!
De auto werd ruim een jaar geleden aangeschaft met het idee om ff de remmen gangbaar/werkend te maken nog paar kleine reparaties en rijden dan.
Uiteindelijk is het complete remsysteem vervangen, uitlaat vervangen, div laswerk gedaan, motor en bak gedemonteerd geweest.
Voor en achteras gedemonteerd en de gehele wielgeleiding, als je dan bezig bent dan maar meteen stralen en spuiten, je kent dat wel.
Motor wilde bij aankoop niet starten, brandstofpomp gecontr/getest ( is in een ander forum nog te lezen).
Versnellingsbak schakelde niet in alle versnellingen, schakeldeksel werd gerepareerd.
En dan is alles eigenlijk netjes, behalve het daschbord, dus deze ook gedemonteerd, gestraalt, gelast (zelfs hier zaten gaten in) gespoten en bekleed.
Schutbord en cabine geisoleerd en nog veel meer.
Nu nog enkele kleine dingen afwerken en dan rijden. Hieronder heb ik enkele foto's geplaatst met uitleg wat er oa is gebeurd.
Motor is hier inmiddels lopend, De brandstofpomp is gedemonteerd geweest. Rookt nog behoorlijk, de pomp is op de zelfde positie terug gemonteerd. Achteraf is de timing niet goed ( kun je ook zien aan het roken) pomp stond
al niet goed afgesteld.
Versnellingsbak schakelde niet in alle versnellingen, deksel is gedemonteerd, en door een nieuwe bus over de schakelas schakelde deze weer.
Koppeling is gedemonteerd, was goed, druklager is vernieuwd.
Achteras, veerpakketen en geleiding is geheel gedemonteerd geweest, gestraalt en gespoten. Nieuwe remmen en olie en enkele veerbussen zijn vervangen.
Vooras Idem als achteras.
Brandstoftank bleek te lekken, was al eens dicht geplamuurd en in de menie gezet. Deze nu gelast en lekvrij gemaakt.
Tank na het lassen gestraald en gespoten, en terug gemonteerd onder de auto, nu compleet in rubbers en geen ijzer op ijzer contact meer.
De pick-up zit aan de buitenzijde goed in de lak, heeft enkele schrammen en deuken, maar ja hoort erbij. De voorruit had enkele vervelende ruitenwissersporen en voorruit en rubber wilde ik vervangen.
Hier kwam wel wat roest voor de dag, het enige overige roest aan de buitenzijde zit op het dak van de cabine (waar de naad zit). De raam sponning heb ik gelast en besloten om een gedeelte van de auto te spuiten.
Van paravan tot bovenzijde cabine.
Spuiten van de pick-up.
Zo gaaf dat de auto aan de buitenkant was zo slecht was het interieur, het dashboard verdiende duidelijk wat aandacht.
Het dashboard heb ik plaatselijk moeten lassen! daarna gestraald, gespoten en bekleed. In het midden heb ik achter het rooster een speaker gemonteerd voor eventueel een radio.
Het Resultaat!
De auto is inmiddels gekeurd, maar er moeten nog enkele dingen afgewerkt worden. Maar komt goed.