Pagina 2 van 6

Restauratie FG-93-14: op naar de volgende 50 jaar

BerichtGeplaatst: 19 okt 2014, 13:00
door jacqabe
Gilletti schreef:Kans groot dan inderdaad dat we elkaar gezien hebben jacabe.
Welke 403 was van jou?


Ik was helaas nog niet met een 403. Had mijn Audi voor de zekerheid maar een heel eind verderop geparkeerd :-)
Mijn sedan ligt ook finaal uitelkaar. Hoop er volgend jaar toch mee te kunnen rijden maar helaas ontbreekt de tijd nog wel eens.

Aanstaand weekend haal ik mijn 403 pick-up op, die lijkt op het eerste gezicht beter maar kan natuurlijk ook nog vies tegenvallen.

Re: Restauratie FG-93-14: op naar de volgende 50 jaar

BerichtGeplaatst: 19 okt 2014, 13:32
door RondeB
Weet iemand trouwens of de bovenkant van de frontplaat (zeg maar waar ook de motorkapsluiting in zit) normaliter in carrosseriekleur is of juist de kleur van de motorruimte heeft?
Nu is deze in kleur maar er is zoals bekend in het verleden al eens aan de auto "gerommeld", dus we weten het niet zeker.


zie foto....

Afbeelding

Re: Restauratie FG-93-14: op naar de volgende 50 jaar

BerichtGeplaatst: 19 okt 2014, 13:39
door jacqabe
En wederom heeft Ron weer gelijk.
Bij mijn sedan is het blauw zoals de carrosseriekleur en bij de pickup is het zwart.
Of zou het verschil in bouwjaar kunnen zijn?
Afbeelding

Re: Restauratie FG-93-14: op naar de volgende 50 jaar

BerichtGeplaatst: 19 okt 2014, 13:52
door RondeB
In de productiefilm zie je vanaf min 40 het lakproces...tijdens het spuiten is de motorkap gesloten. Op min 47 zie je hoe dat er dan uit ziet in de motorruimte. Bij m'n witte B7 uit '65 was 't ook zo dus ga ik er van uit dat het niet is veranderd in de loop der productie (jaren).

http://www.peugeotforum.nl/phpBB/viewtopic.php?f=12&t=22036

Re: Restauratie FG-93-14: op naar de volgende 50 jaar

BerichtGeplaatst: 19 okt 2014, 13:56
door jacqabe
RondeB schreef:In de productiefilm zie je vanaf min 40 het lakproces...tijdens het spuiten is de motorkap gesloten. Op min 47 zie je hoe dat er dan uit ziet in de motorruimte. Bij m'n witte B7 uit '65 was 't ook zo dus ga ik er van uit dat het niet is veranderd in de loop der productie (jaren).

http://www.peugeotforum.nl/phpBB/viewtopic.php?f=12&t=22036


Dan zal ik het bij de sedan ook wijzigen.

Re: Restauratie FG-93-14: op naar de volgende 50 jaar

BerichtGeplaatst: 19 okt 2014, 18:44
door jacqabe
Afbeelding

Re: Restauratie FG-93-14: op naar de volgende 50 jaar

BerichtGeplaatst: 20 okt 2014, 09:08
door A.B.203
Heb zaterdag inderdaad ook iemand met nieuw uitziende frontplaat bij het magazijn zien lopen. Uiteindelijk zijn die spullen niet om in opslag te houden maar om te monteren. De toekomst wordt alleen maar mooier op de weg met al die gerestaureerde 403's die na de winter de weg op komen. Mannen succes met de opbouw !

Re: Restauratie FG-93-14: op naar de volgende 50 jaar

BerichtGeplaatst: 20 okt 2014, 09:28
door jacqabe
Hierbij nog een, niet zo scherpe foto van de motorruimte van mijn sedan. Hier is de slotplaat wel in de kleur van de auto en lijkt niet overgespoten.
Maar misschien ook wel eens vernieuwd in geval van schade.
Afbeelding

Re: Restauratie FG-93-14: op naar de volgende 50 jaar

BerichtGeplaatst: 20 okt 2014, 09:31
door Gilletti
Heren, allemaal bedankt voor de moeite en info. Hier kan ik mee verder!

Re: Restauratie FG-93-14: op naar de volgende 50 jaar

BerichtGeplaatst: 20 okt 2014, 09:32
door jacqabe
Gilletti schreef:Heren, bedankt voor de moeite en info allemaal. Hier kan ik mee verder!


Toch maar zwart?

Re: Restauratie FG-93-14: op naar de volgende 50 jaar

BerichtGeplaatst: 20 okt 2014, 09:47
door Gilletti
jacqabe schreef:
Gilletti schreef:Heren, bedankt voor de moeite en info allemaal. Hier kan ik mee verder!


Toch maar zwart?


Yep.
En ook de onderkant van de motorkap en de stang om de kap open te houden zie ik op de foto's.

Restauratie FG-93-14: op naar de volgende 50 jaar

BerichtGeplaatst: 20 okt 2014, 10:05
door jacqabe
Gilletti schreef:
jacqabe schreef:
Gilletti schreef:Heren, bedankt voor de moeite en info allemaal. Hier kan ik mee verder!


Toch maar zwart?


Yep.
En ook de onderkant van de motorkap en de stang om de kap open te houden zie ik op de foto's.


Volgens mij de enige juiste keus. Ik ga dat ook maar zo doen.
Bij mijn sedan staat de motorkap aan de binnenkant en de de steun wel in de kleur van de auto. Waarschijnlijk toch ooit een gevalletje schade denk ik.
Bij de pickup is alles zwart en die is nog helemaal origineel.

Succes met de restauratie, leuk om te volgen.
Groet, Abe

Re: Restauratie FG-93-14: op naar de volgende 50 jaar

BerichtGeplaatst: 22 okt 2014, 00:05
door 403diesel
Toch frappant dat de 403 van Abe dus kennelijk dezelfde kleurstelling heeft als deze.
Ik heb het vanmorgen nog even bekeken en de binnenkant van de motorkap is bij deze ook in de kleur. Is wel een keer overgespoten. Ook de bovenbalk was in de kleur. De stang voor het open houden is wel zwart

Qua motorruimte is er geen weg meer terug:

Afbeelding

Lak in nog nat op de foto. Is zijdeglans.
Vandaag de onderzijde van de motorruimte in de bodysafe gezet. Beter tegen de roestduivel.
Ook wat dingetjes zoals ruitersproeiermotor en reservoir, bobine, etc. weer terug gezet.
Verder begonnen met het kaal maken van de deuren als voorbereiding voor de spuiter.
Ook het nieuwe front even gepast, maar die heeft ergens de afgelopen 50 jaar een keer klem gezeten tijdens de opslag, dus daar is nog wat extra werk aan.

Al met al wordt het wel weer wat.

Groet, Serge

Re: Restauratie FG-93-14: op naar de volgende 50 jaar

BerichtGeplaatst: 22 okt 2014, 18:36
door Gilletti
Voor de liefhebbers nog een plaatje van de motorruimte na het drogen.
Ook zijn er alweer wat onderdelen teruggeplaatst.
De grille even voor de vorm om te passen. Zoals Serge al schreef moet die nog pas gemaakt worden.

Afbeelding

Re: Restauratie FG-93-14: op naar de volgende 50 jaar

BerichtGeplaatst: 22 okt 2014, 18:58
door MarcoPeus
Werk om trots op te zijn Serge, heel mooi.
Henk, je 403 wordt weer zoals nieuw. Prachtig.

Re: Restauratie FG-93-14: op naar de volgende 50 jaar

BerichtGeplaatst: 30 okt 2014, 12:17
door 403diesel
Het typeplaatje ontbrak bij deze auto.
Nu heb ik nieuwe besteld maar vraag me af wat de juiste typeaanduiding is.

Is dit voor een 1500 gewoon 403 zonder toevoegingen, of bijvoorbeeld 403 B8?

Wat is het max toelaadbaar gewicht?

Re: Restauratie FG-93-14: op naar de volgende 50 jaar

BerichtGeplaatst: 30 okt 2014, 12:31
door 403diesel
Plaatje

Afbeelding

Re: Restauratie FG-93-14: op naar de volgende 50 jaar

BerichtGeplaatst: 30 okt 2014, 15:09
door GillettiƱo
Mooie voortgang zeg!
Ziet er nu al stukken beter uit :-)

Restauratie FG-93-14: op naar de volgende 50 jaar

BerichtGeplaatst: 30 okt 2014, 15:46
door jacqabe
403diesel schreef:Het typeplaatje ontbrak bij deze auto.
Nu heb ik nieuwe besteld maar vraag me af wat de juiste typeaanduiding is.

Is dit voor een 1500 gewoon 403 zonder toevoegingen, of bijvoorbeeld 403 B8?

Wat is het max toelaadbaar gewicht?


Van welk bouwjaar is deze B8? Die van mij is van 1963.
Type: 403B PTC: 1565 kg

Re: Restauratie FG-93-14: op naar de volgende 50 jaar

BerichtGeplaatst: 30 okt 2014, 18:53
door Gilletti
Deze is van 1961.

Re: Restauratie FG-93-14: op naar de volgende 50 jaar

BerichtGeplaatst: 30 okt 2014, 18:58
door jacqabe
Gilletti schreef:Deze is van 1961.

Dan is dat dezelfde als die van mij. Heb Serge net al gesproken. Die zal dezelfde gegevens gebruiken voor op het typeplaatje.

Re: Restauratie FG-93-14: op naar de volgende 50 jaar

BerichtGeplaatst: 30 okt 2014, 22:27
door 403diesel
Plaatje zit erop. Tevens zijn een aantal voorbereidingen gedaan voor het spuitwerk waaronder het voorspuiten van wat dingen van het front en een reparatie aan de dakstijl linksvoor.
Volgende week is de auto hier even weg en gaan we de spullen overzetten van de oude naar de nieuwe motor.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Re: Restauratie FG-93-14: op naar de volgende 50 jaar

BerichtGeplaatst: 30 okt 2014, 22:51
door RondeB
Netjes hoor...gaat de hr. Giletti geen spijt van krijgen als 't af is :D Toch een leuk bezit zo'n originele nederlander in nette staat, zijn d'r niet zo veel van.

Re: Restauratie FG-93-14: op naar de volgende 50 jaar

BerichtGeplaatst: 30 okt 2014, 23:05
door Leeuwtje
Wordt weer een plaatje die 403! Ben nog altijd nieuwsgierig of dit nu de 403 is die altijd hier in mijn buurt in Arnhem rondreed. Ik denk het toch wel want zie de auto nu nooit meer staan.

Re: Restauratie FG-93-14: op naar de volgende 50 jaar

BerichtGeplaatst: 30 okt 2014, 23:18
door MarcoPeus
Prachtig werk.