![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
Nog een keer.
Vandaag bij de lasser geweest en een flinke voorraad plaat van 0,8 en 1,0 mm meegenomen.
![Afbeelding](http://i937.photobucket.com/albums/ad211/rov8er/Pickup/foto7.jpg)
Met het aanvagen van het laswerk bleek dat de rechterdeur niet meer open of dicht wilde doordat de zwaartekracht teveel z'n best deed. Door de auto weer op de wielen te zetten met een potkrikje te richten en tijdelijke verstevigingen aan te brengen is het chassis weer recht.
Er zijn met het verder verwijderen van de roest, polyester en PUR schuim nog een paar dingetjes aan het licht gekomen. Zo dient een deel van de tunnel waar de versnellingsbak in loopt vervangen te worden. De bevestigingsplaat van de handrem zit aan één kant los. Het plaatmateriaal om de boutgaten is niet echt fris meer.
Aan de rechterkant zijn de onderkanten van de steunbalkjes vernieuwd zodat er iets is om de bodem aan vast te lassen.
![Afbeelding](http://i937.photobucket.com/albums/ad211/rov8er/Pickup/foto8.jpg)
Een relatief kleine plek in de linker balk onder de auto (vlak langs de tunnel) moet nog gebeuren.
![Afbeelding](http://i937.photobucket.com/albums/ad211/rov8er/Pickup/foto9.jpg)
Hier de lokatie waar de vloerplaat aan de bestuurderszijde (links) ooit zat. Hier zit al langer een groot gat want er lag een stalen plaat los overheen. Ik ga nu serieus twijfelen of de tankmeter het nog wel doet. Ik zou me met dit prima motortje geen andere reden kunnen bedenken waarom anders deze Flindstones voorziening is getroffen
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Afbeelding](http://i937.photobucket.com/albums/ad211/rov8er/Pickup/foto10.jpg)
De dorpel linksvoor moet nog.
![Afbeelding](http://i937.photobucket.com/albums/ad211/rov8er/Pickup/foto11.jpg)
Van de kromme balk vanaf de A-stijl naar voren is een flink deel vernieuwd.
![Afbeelding](http://i937.photobucket.com/albums/ad211/rov8er/Pickup/foto12.jpg)
De hoek tussen achterschot cabine, laadvloer en linkerdorpel is ook vernieuwd.
![Afbeelding](http://i937.photobucket.com/albums/ad211/rov8er/Pickup/foto13.jpg)
De dorpel linksachter. De onderkant is om zettechnische redenen uit 2 delen gemaakt. Dit wordt qua conserveren wel een puntje van aandacht. Sterk is het wel.
![Afbeelding](http://i937.photobucket.com/albums/ad211/rov8er/Pickup/foto14.jpg)
De dorpel rechts is al compleet vernieuwd. Hier de hoek voor.
![Afbeelding](http://i937.photobucket.com/albums/ad211/rov8er/Pickup/foto15.jpg)
De onderkant van de dorpel rechts.
![Afbeelding](http://i937.photobucket.com/albums/ad211/rov8er/Pickup/foto16.jpg)
Ook van het zijpaneel tussen de deur en het achterwiel is rechts de onderste rand vernieuwd.
![Afbeelding](http://i937.photobucket.com/albums/ad211/rov8er/Pickup/foto17.jpg)
Verder is de onderkant van de dwarsbalk onder de laadvloer vervangen, evenals de onderkant van de achterste dwarsbalk.
Al met al wordt bijna de hele onderkant vernieuwd. Als ik dit zelf had moeten doen in m'n vrije tijd zou het een meerjaarig project worden ben ik bang. Ik zie het nu al met de sedan. Als je een dag kan vrijmaken kan je vaak veel werk verzetten. Avondjes zijn niet effectief. Je bent dan meer bezig met spullen pakken en opruimen dan het eigenlijke werk.
Als het goed is krijg ik iets meer tijd vanaf volgende week.
Groet, Serge