Een nieuwe 403 diesel voor 403diesel

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Re: Een nieuwe 403 diesel voor 403 diesel

Berichtdoor 403diesel » 27 dec 2012, 20:22

Misschien dat het met een setje zuigerveren wel opgelost is.
Alleen is dit toch best wel weer een klus omdat je er bij een 403 van onderen niet bij komt door de vooras. Best wel een klus. Kan het overwegen waard zijn toch weer het originele blok te reviseren.
FF over denken wat het handigst is, ook in verband met de kosten.
Daarbij staat de pickup nog steeds buiten. Ben bezig met extra ruimte.

Groet, Serge
Peugeot 403 Diesel '66
Peugeot 403 Diesel Pickup '63
Peugeot 107 XS 2010
Peugeot 205 Junior 1986
Peugeot Boxer 2,5 TDI 1999
Rover SD1 3500 AT 1978
Rover SD1 2300S Man 1981
Rover SD1 3500 V8S Man 1980
403diesel
 
Berichten: 2235
Geregistreerd: 26 jun 2011, 22:55
Woonplaats: Tiel

Re: Een nieuwe 403 diesel voor 403 diesel

Berichtdoor MarcoPeus » 27 dec 2012, 21:10

Bagger dat je zo veel compressie verlies hebt op die voorste 2 cilinders Serge. Ik had toch t idee dat hij snel aansloeg toen ik bij je was de eerste keer. Of had je toen wel nog compressie denk je?
Ik was ook van plan om een compressie setje te kopen voor mn fiatje, meteen maar een setje kopen dat geschikt is voor diesel dan. Altijd handig.
Als je hulp nodig hebt om t blok te lichten dan hoor ik t wel. Kom ik wel eens oprijden.
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: Een nieuwe 403 diesel voor 403 diesel

Berichtdoor 403diesel » 27 dec 2012, 23:26

Het inlaatspruitstuk is gedurende de opslag flink gaan oxideren door vochtinsluiting. Tevens kunnen de cilinderwanden gaan roesten. Als zo'n motor weer on bedrijf gesteld wordt kunnen ze opeens hard gaan slijten. Ook al eens meegemaakt met de XD85 die we in de boot hadden. 7 jaar stil gestaan, 1 seizoen varen en uit met de pret.
Maar goed, is speculatie. Boel zal los moeten om het te zien.

Gr. Serge
Peugeot 403 Diesel '66
Peugeot 403 Diesel Pickup '63
Peugeot 107 XS 2010
Peugeot 205 Junior 1986
Peugeot Boxer 2,5 TDI 1999
Rover SD1 3500 AT 1978
Rover SD1 2300S Man 1981
Rover SD1 3500 V8S Man 1980
403diesel
 
Berichten: 2235
Geregistreerd: 26 jun 2011, 22:55
Woonplaats: Tiel

Re: Een nieuwe 403 diesel voor 403 diesel

Berichtdoor 403diesel » 31 dec 2012, 14:40

Net de pickup even aangesleept.
De eerste 2 miniuten was het een 2 cilinder waarna de anderen heel aarzelend mee gingen doen.
Zwarte rook waar een chineese electricteitscentrale jaloers op zou zijn, maar het pickupje staat inmiddels veilig achter slot en grendel.
Groet en iedereen een goede jaarwisseling,
Serge
Peugeot 403 Diesel '66
Peugeot 403 Diesel Pickup '63
Peugeot 107 XS 2010
Peugeot 205 Junior 1986
Peugeot Boxer 2,5 TDI 1999
Rover SD1 3500 AT 1978
Rover SD1 2300S Man 1981
Rover SD1 3500 V8S Man 1980
403diesel
 
Berichten: 2235
Geregistreerd: 26 jun 2011, 22:55
Woonplaats: Tiel

Re: Een nieuwe 403 diesel voor 403 diesel

Berichtdoor jan-03 » 31 dec 2012, 17:38

403diesel schreef:Net de pickup even aangesleept.
De eerste 2 miniuten was het een 2 cilinder waarna de anderen heel aarzelend mee gingen doen.
Zwarte rook waar een chineese electricteitscentrale jaloers op zou zijn, maar het pickupje staat inmiddels veilig achter slot en grendel.
Groet en iedereen een goede jaarwisseling,
Serge

Die rook valt niet op nu met het vele vuurwerk wat nu al de lucht in gaat.. Hier knallen ze met carbit..
Ook allemaal een fijne oud&nieuw
Edit:
Ook naar Culemborg a.s zondag?? Dat moet ze kunnen halen.. Wat is er mooier dan 1 pickup, juist 2!!!! :lol:
Als Marco nou ik zou komen maar die afstand is wat groot waarschijnlijk..
Ik hoop gewoon op veel bachee's...

gr jan.
Peugeot 406 sedan 1996 Peugeot 203 berline
Een klassieker gebruik je niet maar die beheer je
Afbeelding
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum

Re: Een nieuwe 403 diesel voor 403 diesel

Berichtdoor 403diesel » 17 feb 2013, 01:04

Een paar weken geleden heb ik een xd88 blok uit een J7 getrokken die inmiddels gesloopt is. Het busje heeft een paar jaar in een stalling gestaan en is rijdend aangekomen aldus de eigenaar van de stalling die, wegens het met de noorderzon vertrekken van de eigenaar van de J7, het ding in onderdelen aanbood.
Uiteraard geprobeerd te starten maar dat ging niet wegens een rotte startmotor. Op de gok toch maar 3 uur buiten in de blubber liggen tijgeren en het blok er uit gepeuterd. Toen ik halverwege was en wat meer toegang had maar eens een sleutel op de bout van de krukaspoelie gezet en draaien maar. Gelukkig :shock: ging dit erg makkelijk. Geen enkele weerstand :? Die hebben we nog niet in de3 verzameling.
De radiator zat nog vol met KVS en er zat geen water in de redelijk schone olie. Toch maar verder gegaan en het blok meegenomen samen met wat andere J7 spullen.
Het blok even in de bus laten liggen. Vandaag gekeken of de kleppen niet te strak stonden (hoop mag je toch hebben :wink: ) en dit bleek niet het geval.

Een deel van de koppakking bleek weg. Er was een duidelijke spleet over een lengte van een paar cm tussen kop en blok.
Dan maar samen met Michael de kop eraf. Nu heeft Michael ruime ervaring met de oudere Indenor's maar had nog nooit meegemaakt dat er een kopbout brak tijdens het losdraaien bij deze motoren, laat staan 4.

Afbeelding

Afbeelding

Het lijkt erop dat de koppakking gelekt heeft op 2 plaatsen. Tevens is de kop bij 3 van de 4 cilinders tussen de kleppen gescheurd.
De cilinders lijken in goede staat; geen krassen en geen noemenswaardige stootrand. Maar ja, nog 4 stukken bouteind te verwijderen, en een andere kop. Misschien handiger deze zuigers (met nieuwe veren) en bussen over te zetten in een ander blok en deze bij het oude ijzer te gooien. Volgende keer eens de zuigers verwijderen en de veersloten opmeten.

Groet, Serge
Peugeot 403 Diesel '66
Peugeot 403 Diesel Pickup '63
Peugeot 107 XS 2010
Peugeot 205 Junior 1986
Peugeot Boxer 2,5 TDI 1999
Rover SD1 3500 AT 1978
Rover SD1 2300S Man 1981
Rover SD1 3500 V8S Man 1980
403diesel
 
Berichten: 2235
Geregistreerd: 26 jun 2011, 22:55
Woonplaats: Tiel

Re: Een nieuwe 403 diesel voor 403 diesel

Berichtdoor joospeugeot » 17 feb 2013, 02:42

\
Laatst bijgewerkt door joospeugeot op 24 mei 2016, 03:13, in totaal 1 keer bewerkt.
vermoedelijk kan Peugeot een zeer besmettelijk virus zijn, als je het eenmaal bevat hebt zie er dan nog maar eens vanaf te komen
Avatar gebruiker
joospeugeot
 
Berichten: 7190
Geregistreerd: 21 maart 2010, 04:09
Woonplaats: tegen de heuvels aan van limburg

Re: Een nieuwe 403 diesel voor 403 diesel

Berichtdoor 403diesel » 15 maart 2013, 23:30

Goede dieselmotoren zijn toch wat zeldzamer aan 't worden lijkt het, of ik heb gewoon pech gehad.
In heb even geleden een XD2 van een forumgenoot overgenomen om eens te zien of er nog iets van te maken is.

De kop was al netjes gedemonteerd en alle boutjes en moertjes ziten in een bakje.
De cilinders zien er best redelijk uit. Heel iets een stootrandje maar dat zal iets van 0,2mm zijn. Er zitten wat grijze (aluminium??) sporen op de cilinderwand. Geen krassen.
Wat ook opvalt is dat bij 3 van de 4 zuigers een stukje van de rand ingezakt is.

Ik weet niet precies hoe dit kan maar ik denk dat het blok warmgelopen is. Het is het smalle randje aan de kant van de verstuiver. Heeft iemand dit eerder gezien?

Ik zal binnnekort eens de zuigers eruit halen. Zullen wel een paar andere in moeten lijkt me.

Hieronder de plaatjes:

Afbeelding

Afbeelding

Wordt vervolgd.

Groet, Serge
Peugeot 403 Diesel '66
Peugeot 403 Diesel Pickup '63
Peugeot 107 XS 2010
Peugeot 205 Junior 1986
Peugeot Boxer 2,5 TDI 1999
Rover SD1 3500 AT 1978
Rover SD1 2300S Man 1981
Rover SD1 3500 V8S Man 1980
403diesel
 
Berichten: 2235
Geregistreerd: 26 jun 2011, 22:55
Woonplaats: Tiel

Re: Een nieuwe 403 diesel voor 403 diesel

Berichtdoor MarcoPeus » 16 maart 2013, 14:39

Bij "mijn" sloop stond een Ducato van het oude type. Dus ik meteen peilen of ik t blok eruit kon trekken. Helaas, dit was al verwijderd, auto was zonder motor ingeleverd bij de sloperij.
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: Een nieuwe 403 diesel voor 403 diesel

Berichtdoor joospeugeot » 16 maart 2013, 15:37

\
Laatst bijgewerkt door joospeugeot op 24 mei 2016, 03:12, in totaal 1 keer bewerkt.
vermoedelijk kan Peugeot een zeer besmettelijk virus zijn, als je het eenmaal bevat hebt zie er dan nog maar eens vanaf te komen
Avatar gebruiker
joospeugeot
 
Berichten: 7190
Geregistreerd: 21 maart 2010, 04:09
Woonplaats: tegen de heuvels aan van limburg

Re: Een nieuwe 403 diesel voor 403 diesel

Berichtdoor 403diesel » 16 maart 2013, 15:40

Volgens mij hebben Ducato's nooit indenor motoren gehad. J5's toch ook niet?
Peugeot 403 Diesel '66
Peugeot 403 Diesel Pickup '63
Peugeot 107 XS 2010
Peugeot 205 Junior 1986
Peugeot Boxer 2,5 TDI 1999
Rover SD1 3500 AT 1978
Rover SD1 2300S Man 1981
Rover SD1 3500 V8S Man 1980
403diesel
 
Berichten: 2235
Geregistreerd: 26 jun 2011, 22:55
Woonplaats: Tiel

Re: Een nieuwe 403 diesel voor 403 diesel

Berichtdoor joospeugeot » 16 maart 2013, 15:50

\
Laatst bijgewerkt door joospeugeot op 24 mei 2016, 03:30, in totaal 1 keer bewerkt.
vermoedelijk kan Peugeot een zeer besmettelijk virus zijn, als je het eenmaal bevat hebt zie er dan nog maar eens vanaf te komen
Avatar gebruiker
joospeugeot
 
Berichten: 7190
Geregistreerd: 21 maart 2010, 04:09
Woonplaats: tegen de heuvels aan van limburg

Re: Een nieuwe 403 diesel voor 403 diesel

Berichtdoor 403diesel » 16 maart 2013, 15:53

Joos, wat denk je van m'n zuigers?
Peugeot 403 Diesel '66
Peugeot 403 Diesel Pickup '63
Peugeot 107 XS 2010
Peugeot 205 Junior 1986
Peugeot Boxer 2,5 TDI 1999
Rover SD1 3500 AT 1978
Rover SD1 2300S Man 1981
Rover SD1 3500 V8S Man 1980
403diesel
 
Berichten: 2235
Geregistreerd: 26 jun 2011, 22:55
Woonplaats: Tiel

Re: Een nieuwe 403 diesel voor 403 diesel

Berichtdoor joospeugeot » 16 maart 2013, 16:04

\
Laatst bijgewerkt door joospeugeot op 24 mei 2016, 03:14, in totaal 1 keer bewerkt.
vermoedelijk kan Peugeot een zeer besmettelijk virus zijn, als je het eenmaal bevat hebt zie er dan nog maar eens vanaf te komen
Avatar gebruiker
joospeugeot
 
Berichten: 7190
Geregistreerd: 21 maart 2010, 04:09
Woonplaats: tegen de heuvels aan van limburg

Re: Een nieuwe 403 diesel voor 403 diesel

Berichtdoor 403diesel » 16 maart 2013, 18:15

Pakking zit nog op het blok.
Die aftekening zal ik eens naar kijken. Ik de kop liggen alle wervelkamers gelijk/vlak. Zal de boel eens goed schoonmaken.
Peugeot 403 Diesel '66
Peugeot 403 Diesel Pickup '63
Peugeot 107 XS 2010
Peugeot 205 Junior 1986
Peugeot Boxer 2,5 TDI 1999
Rover SD1 3500 AT 1978
Rover SD1 2300S Man 1981
Rover SD1 3500 V8S Man 1980
403diesel
 
Berichten: 2235
Geregistreerd: 26 jun 2011, 22:55
Woonplaats: Tiel

Re: Een nieuwe 403 diesel voor 403 diesel

Berichtdoor joospeugeot » 16 maart 2013, 20:23

\
Laatst bijgewerkt door joospeugeot op 24 mei 2016, 03:20, in totaal 1 keer bewerkt.
vermoedelijk kan Peugeot een zeer besmettelijk virus zijn, als je het eenmaal bevat hebt zie er dan nog maar eens vanaf te komen
Avatar gebruiker
joospeugeot
 
Berichten: 7190
Geregistreerd: 21 maart 2010, 04:09
Woonplaats: tegen de heuvels aan van limburg

Re: Een nieuwe 403 diesel voor 403 diesel

Berichtdoor MarcoPeus » 16 maart 2013, 21:48

403diesel schreef:Volgens mij hebben Ducato's nooit indenor motoren gehad. J5's toch ook niet?


Uiteraard heb je weer helemaal gelijk, even gekeken, alleen de benzine versie was een Peugeot motor. De 1,9 diesel een Fiat en de 2,5 een Iveco. Zouden die niet passend te maken zijn voor in onze Bachee's?
Wellicht makkelijker aan te komen en eenvoudiger onderdelen voor te vinden.
http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/vrachtwagen-onderdelen/m652037805-iveco-daily-motor-80pk.html?c=a2384ef0ece270f44503df9f8598c624&previousPage=lr
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: Een nieuwe 403 diesel voor 403 diesel

Berichtdoor 403diesel » 16 maart 2013, 22:44

In feite kan bijna alles. Dit lijkt me echter niet zo simpel. Volgens mij heeft een J5 al voorwielaandrijving dus de bak en het koppelingshuis (als dit niet al een geheel is) heb je niets aan. Ik denk ook niet dat de gaten om de bak aan de motor vast te zetten overeen komen. Dan moet de oude koppeling met schroefveren passen op het iveco vliegwiel of het peugeot vliegwiel moet passen op de krukas van de iveco. Motorsteunen zullen totaal anders zijn. Motor van een 403 staat op de vooras. Dan nog de rest zoals koelwaterslangen, brandstof etc.
Lijkt me al met al een flinke uitdaging om dit uit te vissen.

Groet, Serge
Peugeot 403 Diesel '66
Peugeot 403 Diesel Pickup '63
Peugeot 107 XS 2010
Peugeot 205 Junior 1986
Peugeot Boxer 2,5 TDI 1999
Rover SD1 3500 AT 1978
Rover SD1 2300S Man 1981
Rover SD1 3500 V8S Man 1980
403diesel
 
Berichten: 2235
Geregistreerd: 26 jun 2011, 22:55
Woonplaats: Tiel

Re: Een nieuwe 403 diesel voor 403 diesel

Berichtdoor mecano » 29 maart 2013, 12:24

Beste 403diesel,

Ik ben sinds enige jaren de zeer tevreden eigenaar van een 403 Camionette benzine uit 1961. Het enige probleem dat ik heb is dat de auto wel grijs is, maar niet het originele grijs. Gezien jouw wagenpark dacht ik dat jij me misschien aan de juiste kleurcodes zou kunnen helpen. Is er een misschien een site waar je dit kunt vinden?

Met vriendelijke groet,

Mecano
mecano
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 29 maart 2013, 11:46

Re: Een nieuwe 403 diesel voor 403 diesel

Berichtdoor 403diesel » 29 maart 2013, 13:03

mecano schreef:Beste 403diesel,

Ik ben sinds enige jaren de zeer tevreden eigenaar van een 403 Camionette benzine uit 1961. Het enige probleem dat ik heb is dat de auto wel grijs is, maar niet het originele grijs. Gezien jouw wagenpark dacht ik dat jij me misschien aan de juiste kleurcodes zou kunnen helpen. Is er een misschien een site waar je dit kunt vinden?

Met vriendelijke groet,

Mecano


Hoi Mecano,

Het kleurnummer staat normaal in de motorruimte op het rechter binnenscherm. Dit zijn 2 letters (van de leverancier; is niet van belang) en 3 of 4 cijfers.
Volgens mij zijn er 2 of 3 tinten grijs geleverd van licht tot behoorlijk donker. De mijne had oorspronkelijk de donkerste tint. Kleurnummer moet ik opzoeken. De benaming van de kleur is gris utilitaire.
Ik heb een tijdje geleden hiervan een paar staaltjes gespoten en naar diverse andere pickup bezitters gestuurd. Ik heb nog 1 mislukt staaltje (veel stof) over.
Ik heb een liter hiervan en het recept van een bepaald autolakkenmerk in 2K(omponenten)
Mocht je interesse hebben in het staaltje, stuur je adresgegevens even per PB

Groet, Serge
Peugeot 403 Diesel '66
Peugeot 403 Diesel Pickup '63
Peugeot 107 XS 2010
Peugeot 205 Junior 1986
Peugeot Boxer 2,5 TDI 1999
Rover SD1 3500 AT 1978
Rover SD1 2300S Man 1981
Rover SD1 3500 V8S Man 1980
403diesel
 
Berichten: 2235
Geregistreerd: 26 jun 2011, 22:55
Woonplaats: Tiel

Re: Een nieuwe 403 diesel voor 403 diesel

Berichtdoor 403diesel » 02 mei 2013, 22:11

403diesel schreef:Een paar weken geleden heb ik een xd88 blok uit een J7 getrokken die inmiddels gesloopt is.


Vandaag ben ik ertoe gekomen de zuigers en bussen te trekken van dit blok om te kijken of deze zo goed zijn als het lijkt.

Eerst de olie maar eens aftappen. Nu heb ik een heel handige motor montagestandaard maar daar hebben ze natuurlijk geen rekening gehouden met enige vorm van lekvoorziening. Voor het aftappen van olie e.d. gebruik ik een doorgesneden 20 litervat die in dit geval op een ligger van het frame van de montage standaard balanceerde. Toch net te instabiel
Wat geeft 5 liter olie op de vloer een zooi :?

Afbeelding

Ik had al een keer een bussentrekker gemaakt van een stuk 10 mm strip. Rond gedraaid met een centreer randje erin en een gat in het midden. Ook een gat in een stukje UNP 160 dat ik nog over had van een project. Werkte perfect dankzij een geleend stuk M20 fijn draadeind en een paar moeren.

Afbeelding

Bussen zaten flink vast. Flink onder spanning zetten en een tikje op het draadeind doet het.

Afbeelding

Hier een stukje van de strip met het randje.

Afbeelding

De zuigers en bussen een beetje schoon gemaakt en het valt eigenlijk allemaal erg mee. Bussen zijn z.g.a.n. Het blok heeft wel een tijdje stil gestaan dus er zit iets roestaanslag op sommige plekken en een licht krasje in de 1e cilinder. Even honen zal dit er waarschijnlijk wel uit zijn.
Zuigerveer slot heb ik nog van één cilinder bekeken en dit valt ook wel mee. Beste toch maar nieuwe te gebruiken.

Mocht het blok dat nu in de pickup zitten slechte zuigers / cilinders hebben dan heb ik iig de spullen.

Volgende stap weer het blok uit de pickup halen.....

Groet, Serge
Peugeot 403 Diesel '66
Peugeot 403 Diesel Pickup '63
Peugeot 107 XS 2010
Peugeot 205 Junior 1986
Peugeot Boxer 2,5 TDI 1999
Rover SD1 3500 AT 1978
Rover SD1 2300S Man 1981
Rover SD1 3500 V8S Man 1980
403diesel
 
Berichten: 2235
Geregistreerd: 26 jun 2011, 22:55
Woonplaats: Tiel

Re: Een nieuwe 403 diesel voor 403 diesel

Berichtdoor MarcoPeus » 02 mei 2013, 22:52

Alweer een stap in de goede richting Serge. Onderdelen magazijn groeit gestaagd al dan niet met een laagje olie op de vloer.
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: Een nieuwe 403 diesel voor 403 diesel

Berichtdoor A.B.203 » 03 mei 2013, 08:24

Serge, je bent van start gegaan en nu even doorbijten. Van drie diesels moet m.i. een goed lopende motor zijn te maken. Heb je een keer een (domme) kracht nodig bij montage of demontage dan hoor ik het wel. Uiteindelijk moet je pick-up deze zomer weer de weg op.
opknappen/repareren en zoveel als mogelijk met de oldtimers de weg op !
203 C en 203 C5 (commerciale) beide uit 1959, en een 308 D van 2015.
Avatar gebruiker
A.B.203
 
Berichten: 1139
Geregistreerd: 27 okt 2010, 15:54
Woonplaats: De Alblasserwaard zh

Re: Een nieuwe 403 diesel voor 403 diesel

Berichtdoor 403diesel » 15 mei 2013, 22:21

Vorige week de sedan en de pickup van plaats verwisseld zodat ik de bachee in de werkplaats staat met alle gereedschap bij de hand.

Blokje eruit gaat al veel sneller.

Afbeelding

Afbeelding

Bij het losmaken van de versnellingsbak miste ik de bovenste bout :shock: Of eruit getrilt, of vorige keer vergeten vast te zetten; ik vrees het laatste :roll:

Binnenkort eens de kop eraf. Ben wel benieuwd of m'n theorie klopt.

Groet, Serge
Peugeot 403 Diesel '66
Peugeot 403 Diesel Pickup '63
Peugeot 107 XS 2010
Peugeot 205 Junior 1986
Peugeot Boxer 2,5 TDI 1999
Rover SD1 3500 AT 1978
Rover SD1 2300S Man 1981
Rover SD1 3500 V8S Man 1980
403diesel
 
Berichten: 2235
Geregistreerd: 26 jun 2011, 22:55
Woonplaats: Tiel

Re: Een nieuwe 403 diesel voor 403 diesel

Berichtdoor MarcoPeus » 15 mei 2013, 22:47

Je begint al een echte Indenor expert te worden Serge. Langzamerhand tijd voor een workshop bij jou :mrgreen:
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

VorigeVolgende

Keer terug naar 403, 203 en ouder

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten