Sinds kort in het bezit van een 203 familiale uit 1954(benzine),bij de aankoop hoorde ik al soms een soort van geschuur/gerammel/gekraak bij optrekken in de 1 en achteruit maar ook soms bij stilstand met ingedrukte koppeling en de versnelling in zn 1 of achteruit...tijdens rijden en overschakelen niets aan de hand ,koppeling slipt verder ook niet oid, wel valt me op dat de bediening van de versnellingen wat zwaar gaat vergeleken bij de 403's die ik in het verleden gereden heb....de vorige eigenaar heeft hiervoor al zaken vervangen zoals koppelingsplaten...dat koolstof gedeelte etc.ik ben nog niet erg op de hoogte van deze techniek,ik was altijd meer thuis in oude mercedes 508 bussen...da's toch wat andere (simpele) techniek

De eigenaar vertelde ook dat hij olie had bijgevuld in het pijpje vlak voor de voorruit,dat zou van de versnellingsbak zijn? en wat voor olie moet daarin,is dat transmissie olie oid,hij heeft er nl. gewone 15w40 ingegooid,dat lijkt me stug dat dat zo hoort....
Ps verder een supergave wagen hoor,flnke rit gemaakt en het rijdt verder perfect!
Hoop dat we wat aan elkaar hebben op dit forum,mooi dat het bestaat!
grt Eelke