ik denk dat je gelijk hebt. Het lijkt inderdaad een 'Neue Klasse' bmw. Dan moet die foto in 1962 of later zijn genomen.
De 501 was eigenlijk een conservatieve nogal ouderwetse 'oberklasse' auto, de 'chefwagen' van de industrielen die het 'Wirtschaftswunder' realiseerden. Er zat een 6cil in en die auto was ook fors groter. de 502 later zelfs met V8.
De Neue Klasse, die overigens startte als 1500, was gericht op de nieuw ontstane jonge goed verdienende middenklasse in Duitsland, de manager, de abteilungsleiter, de diplom-ingenieur, etc. Het waren relatief dure auto's met voor die tijd zeer moderne rijeigenschappen (onafhankelijke achterwiel ophanging, McPherson ophanging voor, hoogtoerige motor met bovenliggende nokkenas, schijfremmen voor) . Voor hetzelfde geld kon je ook een grotere Ford of Opel kopen maar die waren bij lange na niet zo modern. Er was ook een erg succesvolle, speciaal er voor gemaakte race versie, de 1800 TiSA (Tourismo internationale Sonder Ausstattung). Die auto's zijn nu zeer gezocht en tegenwoordig veel geld waard want te gebruiken in historische toerwagen raceklassen waarin ze streden/strijden tegen Ford Lotus Cortina's.
Over die RN's: wat ik zo enorm jammer vind is de introductie van al die vermaledijde rotondes eind jaren 90... duizenden zijn er aangelegd! ze halen heel de 'flow' uit het rijden over die RN's. In NL het zelfde verhaal. Bij het inrijden van een dorp een rotonde, bij het er uit rijden weer eentje en vaak ergens midden in het dorp ook nog wel eentje.
Ieder jaar als ik weer een nieuwe Michelin kaarten gids kocht stonden er weer meer in.