Er zitten absoluut liefhebbers in.
Zo staan er 4 broers in met een 106 (eigenlijk geen GTi), 206 GTi, 309 GTi en een 306 GTi waarvan de 309 eigenaar ook bij Peugeot werkt. Een designer die bij peugeot werkt, maar ook daarvoor al liefhebber was.
En ik zelf, zeer actief lid bij de twee nederlandse 406 coupe clubs en betaald clublid bij de engelse 406 coupe club.
Tja, de rest. Een tevreden klant, en een familie die ze fijn vind rijden. Maar waar ik het onderbuikgevoel heb, wat een boer niet kent, vreet ie niet. En een design bureau die hebben mee gewerkt aan de Onyx.
Echter hebben ze mij niet via de liefhebbers forums benaderd, maar via de autoweek website, waar ik een review van mijn coupe heb staan en het verbruik bijhoud.
De RCZ eigenaar is absoluut geen peugeot liefhebber. Heeft eigenlijk alles wel gehad wat ie gewoon mooi en betaalbaar vond en toevallig is dat nu een RCZ. Hoe komt hij er dan in? Nou, hij woont bij de journalist om de hoek.
Het artikel van de vier broers is absoluut een leuk artikel. De rest valt me eigenlijk een beetje tegen. Ook het artikel waar ik zelf in sta.
"Kapotte stuurbekrachtiging en gaten in de bekleding"
Niet zo als het er staat. De stuurbekrachtiging deed het prima. Maar alleen >1500 toeren of bij <10 graden celcius.
Gaten in het interieur? Nee, eentje maar.
"met 100 op de cruisecontrol rij ik makkelijk 1:16"
Dat heb ik niet gezegd, met 100 op de cruisecontrol rij ik 1:23-1:26, gemiddeld 1:16 (ik rij naar verhouding te veel stadsverkeer voor de HDi)
"Wat opvalt is dat ze in niks op elkaar lijken, maar toch ook veel van elkaar weg hebben.", zeggen ze, "De achterlichten en koplampen tonen wat gelijkenissen[...]"
Ze? Misschien de woorden van Ferry. Ze zijn totaal verschillend, maar ze zijn allebei echte peugeots als het gaat om karakter. Dat is wat ik gezegd heb.
"Ja dat is zo, maar de mijne heeft toch het strakste kontje."
Dat heb ik inderdaad gezegd.