Toen was geluk gewoon (oude straatbeelden) dl. 2

Leuk artikel of boek gelezen, komt Peugeot in een TV-programma of in een film voor, en wil je je mede-forumleden daar op wijzen? Schrijf hier je eigen tips en 'recensies'.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti, Le Lion

Berichtdoor 403B-1963 » 25 maart 2010, 21:05

Hopelijk heef nog niemand deze eerder gepost,

Bruxelles

Ik denk begin jaren 50 (nog geen 403 te zien dus voor 1955)


Afbeelding
Trotse bezitter van een 403B8 uit 1963, een 403 Familiale uit 1962.
Tevens een 406 2.0 voor dagelijks gebruik. Lid van de APH.
Avatar gebruiker
403B-1963
 
Berichten: 848
Geregistreerd: 11 feb 2006, 11:22
Woonplaats: Wamel

Berichtdoor 403B-1963 » 25 maart 2010, 21:09

Deze vond ik ook wel aardig.

Taxi's in verschillende uitvoeringen. In Elvan (Portugal)


Afbeelding
Trotse bezitter van een 403B8 uit 1963, een 403 Familiale uit 1962.
Tevens een 406 2.0 voor dagelijks gebruik. Lid van de APH.
Avatar gebruiker
403B-1963
 
Berichten: 848
Geregistreerd: 11 feb 2006, 11:22
Woonplaats: Wamel

Berichtdoor 403B-1963 » 25 maart 2010, 21:15

Waar is ze toch gebleven :?: Het was altijd zo'n leuke onderbreking

De PAGE LADY

Nou hier weer een voorzetje :wink:

De PAGE 50 :!: :!: LADY

Claudia Cardinale


Afbeelding
Trotse bezitter van een 403B8 uit 1963, een 403 Familiale uit 1962.
Tevens een 406 2.0 voor dagelijks gebruik. Lid van de APH.
Avatar gebruiker
403B-1963
 
Berichten: 848
Geregistreerd: 11 feb 2006, 11:22
Woonplaats: Wamel

Berichtdoor Kelvin » 26 maart 2010, 02:55

Zo.. dat is ehh.. verfrissend
406 sedan '96 1.8 16v
Kelvin
 
Berichten: 39
Geregistreerd: 16 feb 2010, 03:08
Woonplaats: Veenendaal

Berichtdoor ruit'48 » 26 maart 2010, 04:27

Afbeelding

TOURS Indre et Loire (36)
Voor het eerst in beeld op dit topic, zijn weinig foto's van te vinden terwijl het
toch een grote stad is 136.580 inwoners met de randgemeentes 307.000.
Laatst bijgewerkt door ruit'48 op 26 maart 2010, 04:59, in totaal 2 keer bewerkt.
-404 berline 1961 (prod. jaar '60)
Suzuki Baleno Estate 1.8 GTX automatic

Aime ta voiture, soigne~la , conduis bien et conduis toi bien !
Avatar gebruiker
ruit'48
 
Berichten: 6086
Geregistreerd: 22 nov 2008, 20:03
Woonplaats: Goeree ~ Overflakkee

Berichtdoor ruit'48 » 26 maart 2010, 04:33

Afbeelding

Chevrolet 1936

Afbeelding


Kijk even mee, een rekening voor zo'n chevrolet.. o.a. 240 ltr. benzine Fl.28,80 !! = 12 Euro.. Toen was geluk héél goedkoop !

Afbeelding


Chevrolet 1938 anno 2008, toen was geluk héél duur... :mrgreen:
Laatst bijgewerkt door ruit'48 op 26 maart 2010, 05:02, in totaal 1 keer bewerkt.
-404 berline 1961 (prod. jaar '60)
Suzuki Baleno Estate 1.8 GTX automatic

Aime ta voiture, soigne~la , conduis bien et conduis toi bien !
Avatar gebruiker
ruit'48
 
Berichten: 6086
Geregistreerd: 22 nov 2008, 20:03
Woonplaats: Goeree ~ Overflakkee

Berichtdoor ruit'48 » 26 maart 2010, 04:42

Afbeelding

Parc de Thoiry -78-

Diverse leeuwen op wielen en poten, die Renaults en die Citroens zijn natuurlijk verdwaald. Alleen die Landrover die hoort er wel een beetje bij.. :lol:
-404 berline 1961 (prod. jaar '60)
Suzuki Baleno Estate 1.8 GTX automatic

Aime ta voiture, soigne~la , conduis bien et conduis toi bien !
Avatar gebruiker
ruit'48
 
Berichten: 6086
Geregistreerd: 22 nov 2008, 20:03
Woonplaats: Goeree ~ Overflakkee

Berichtdoor Harrie » 26 maart 2010, 18:19

mooie foto! :D
De blauwe 204 coupé en de witte 204 sedan kunnen probleemloos doorrijden, tja leeuwen onder elkaar.. :wink:
De R 16 en de ID/DS sturen naarstig naar links... en de echte leeuw wendt z'n hoofd af...
grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor Evert G.D » 27 maart 2010, 00:16

ruit48 schreef:Afbeelding

Saint Quintin Niet mis zo'n Cathedraal , zou er ook een orgel in staan.
Mogelijk weet Evert GD hier iets meer van..


:oops: Dat orgel in Saint Quentin ken ik helaas niet, volgens mij is het gebouwd door een regionale 'grootheid'. In de Saint Jean Baptiste van het naburige Péronne staat wél een uiterst fraai instrument. Niet zo groot, maar gebouwd door Cavaillé Coll en daarmee de crème de la crème onder de orgels. Deze wereldberoemde orgelmaker heeft heel veel fraaie orgels gebouwd in Frankrijk (helaas nooit in NL), zonder uitzondering van een unieke klankkleur. De 'hand van de meester' is voor de luisteraar met kennis direct te herkennen. Vooral in de grote kathedralen en andere grotere kerken. Ook deed Cavaillé Coll veel op het gebied van restauraties en uitbreidingen van orgels.
Waarmee ik maar wil zeggen: een Cavaillé Coll-orgel is voor orgelliefhebbers wat een Peugeot is voor Peugeotliefhebbers... :mrgreen:

De kerk zelf (het is geen officiele kathedraal trouwens, al wordt 'ie wel 's zo aangeduid) ken ik wel, is van een 'architecture bizarre', een aaneenschakeling van allerlei aan- en bijbouwingen in de loop van de eeuwen en daardoor best aardig om te zien.
Auto's hebben een ZIEL...
Avatar gebruiker
Evert G.D
 
Berichten: 4326
Geregistreerd: 03 aug 2004, 15:17
Woonplaats: Overberg (UT, NL) / Cappy (F)

Berichtdoor Evert G.D » 27 maart 2010, 00:26

Kelvin schreef:
Evert G.D schreef:We maken een sprongetje naar 1946. De A12 bij Veenendaal, ook wel 'het Hazenpad' genoemd, omdat de Duitsers via deze weg massaal het hazenpad kozen op Dolle Dinsdag. Hier kon je het gas nog 's intrappen! Tegenwoordig staat het hier altijd stil tijdens de spits. Let op het aantal rijbanen: de A12 was toen nog tweebaans! De brug op de foto ligt er nog steeds.

Afbeelding


Dezelfde plek, een jaar later. De woningen zijn klaar, de supermarkt geinstalleerd en de 2CV is zo te zien ingeruild voor een Renault Dauphine. De dame op de voorgrond heeft zojuist rijbewijs K gehaald (Kinderwagen).

Afbeelding

Hey (ex) plaatsgenoot mooie foto's, is die eerste de brug bij de mac? is niet meer te herkennen bijna, hebben ze nu zo'n vreemd kruispunt van gebouwd :?

Ik woon in de flat die in het verlengde staat van de supermarkt. Zonde om te zien hoe een buurt in kan storten vooral dankzij onze vienden met een licht getinte huidskleur, of ga ik nu te ver? (van het weekend weer een grove inbraak geweest forensisch instituut en alles erbij)

Er staat nu onder andere een 406 voor de flat :D


Hahaha, nee, daar staat niet o.a. een 406 meer voor de flat. Van 1986 tot 1990 stond er een 504 GR geparkeerd. Daarna zijn mijn nu ex en ik er vertrokken naar een ander huis in Veenendaal. Vandaaruit ben ik - achteraf tot m'n spijt - terugverhuisd naar de flat aan de andere kant, bij de Opeldealer. Daar ben ik weggevlucht voor alle verkeerslawaai, diefstallen uit auto's, dat soort dingen naar het veilige Overberg... :D

Kan ik mijn auto tenminste weer op eigen terrein parkeren. Heerlijk gevoel. :D :D :D Bovendien vlakbij de autostalling.

Die brug is niet die bij de McDonalds, als je vanuit Veenendaal richting over de A12 richting Utrecht rijdt, is het volgens mij de brug over de A12 vlak na het Total benzinestation. (Eerst krijg je dus de spoorbrug, dan de loopbrug van het restaurant bij het benzinestation en daarna de brug op de foto.)
Overigens ben ik bijna naast de A12 geboren (Stationsstraat). Er zat 1 huis tussen de A12 en mijn ouderlijk huis.
Auto's hebben een ZIEL...
Avatar gebruiker
Evert G.D
 
Berichten: 4326
Geregistreerd: 03 aug 2004, 15:17
Woonplaats: Overberg (UT, NL) / Cappy (F)

Berichtdoor Kelvin » 27 maart 2010, 02:41

@ Evert: Bedoelde eigenlijk dat mijn 406 nu dr voor staat :wink:

Het is hier intussen nog niks anders hoor, ik kom eigenlijk uit Ede en woon hier nu een jaar maar, we zijn druk opzoek naar een huis met oprit in Ede (en nee niet in de wijk Veldhuizen waar ze toen op CNN stonden te juichen om 9-11).

Ooooohh.. daar helemaal, ja dat is wel bij Veenendaal :shock: hadden ze net zo goed bij Utrecht kunnen noemen :mrgreen:

De Stationsstraat, als ik dr weer langsrijdt zal ik het is zien.
406 sedan '96 1.8 16v
Kelvin
 
Berichten: 39
Geregistreerd: 16 feb 2010, 03:08
Woonplaats: Veenendaal

Berichtdoor Evert G.D » 27 maart 2010, 03:04

Kelvin schreef:@ Evert: Bedoelde eigenlijk dat mijn 406 nu dr voor staat :wink:

Het is hier intussen nog niks anders hoor, ik kom eigenlijk uit Ede en woon hier nu een jaar maar, we zijn druk opzoek naar een huis met oprit in Ede (en nee niet in de wijk Veldhuizen waar ze toen op CNN stonden te juichen om 9-11).

Ooooohh.. daar helemaal, ja dat is wel bij Veenendaal :shock: hadden ze net zo goed bij Utrecht kunnen noemen :mrgreen:

De Stationsstraat, als ik dr weer langsrijdt zal ik het is zien.


Grappig, ik heb indertijd op nummer 91 gewoond. Dat is volgens mij dus in dezelfde flat. De intercominstallatie (als enige van de flats) en de kunststof kozijnen (was die flat ook als eerste mee) heb ik destijds als voorzitter van de Vereniging van Eigenaren er nog doorgedrukt.
Vandaag nog in Ede Veldhuizen geweest, verschrikkelijke wijk. Zou ik niet willen wonen, trouwens in heel Ede niet... :shock: Hoewel het deel van Veenendaal waar ik ben geboren destijds onder de gemeente Ede viel en ik dus in Ede (Gelders Veenendaal, was toen een apart dorp) geboren ben. :roll: Mijn geboortehuis is Stationsstraat 77, vlakbij de snelweg dus. Kijk maar 's als je er langs komt. Als je van Veenendaal naar De Klomp rijdt, is het net voor het viaduct aan de linkerkant, huis met een boomgaard (was er toen ook al, maar de hoogstambomen zijn door andere vervangen).

Tot een maand geleden woonde ik tegenover het oude pand van Broekhuis, maar in Overberg heb ik het veel beter naar mijn zin. Wel één negatief punt: voor vrienden, werk, school van m'n zoontje en boodschappen blijf je heen en weer rijden naar Veenendaal... :roll: Hoewel als Veenendaler m'n hart in Veenendaal ligt en het blijft trekken, blijf ik voor 99% zeker toch wel in Overberg. :wink: Vooral om de heerlijke natuur hier en dan heb ik het tegen mijn natuur in 's niet over dames... :wink:
Auto's hebben een ZIEL...
Avatar gebruiker
Evert G.D
 
Berichten: 4326
Geregistreerd: 03 aug 2004, 15:17
Woonplaats: Overberg (UT, NL) / Cappy (F)

Berichtdoor Kelvin » 27 maart 2010, 03:15

Woon zelf op 93-2 dus in de zelfde flat idd. In de tijd dat die foto was gemaakt zat die wiet-hut er zeker nog niet? :mrgreen: , dat waren nog is goeie tijden.

Mijn vriendin wou graag in Veenendaal wonen dus hierhen verhuist, ze komt zelf uit Lunteren maar dat is me iets te duur wonen. Dus op naar Ede, kom er zelf vandaan dus ken er de weg, dat zal jij wel met Veenendaal hebben.

Overberg is niks mis mee lekker op de Utrechtse heuvelrug, als je daar komt is het net of je op vakantie bent. Alleen trekt de Veluwe mij meer dus wordt het toch maar Ede (of omstreken) :lol:
406 sedan '96 1.8 16v
Kelvin
 
Berichten: 39
Geregistreerd: 16 feb 2010, 03:08
Woonplaats: Veenendaal

Berichtdoor Evert G.D » 27 maart 2010, 03:23

Kelvin schreef:Woon zelf op 93-2 dus in de zelfde flat idd. In de tijd dat die foto was gemaakt zat die wiet-hut er zeker nog niet? :mrgreen: , dat waren nog is goeie tijden.

Mijn vriendin wou graag in Veenendaal wonen dus hierhen verhuist, ze komt zelf uit Lunteren maar dat is me iets te duur wonen. Dus op naar Ede, kom er zelf vandaan dus ken er de weg, dat zal jij wel met Veenendaal hebben.

Overberg is niks mis mee lekker op de Utrechtse heuvelrug, als je daar komt is het net of je op vakantie bent. Alleen trekt de Veluwe mij meer dus wordt het toch maar Ede (of omstreken) :lol:


Inderdaad, da's de Erasmusflat. Die wiettent zat er nog niet toen ik er ging wonen, kwam een jaar of vier later. Destijds was die tent (en de overlast ervan) de reden dat de intercom is aangebracht in het trappenhuis. Ik ben om die wiettent ook weggegaan, na ettelijke conflicten als voorzitter van de VVE met de toenmalige eigenaar van de wiettent, ik wenste niet dat er gedeald werd in het trappenhuis... :roll:

Veenendaal is me te groot geworden, ik heb het nog als dorp gekend. Nu is het een stad met 'stadse' problemen en dat is jammer. Lunteren ken ik ook wel, vroeger uitgaan in het weekend naar Ton Patat (Dorpsstraat) of de Prinsenhof! :D Leuke herinneringen aan! :wink:
Auto's hebben een ZIEL...
Avatar gebruiker
Evert G.D
 
Berichten: 4326
Geregistreerd: 03 aug 2004, 15:17
Woonplaats: Overberg (UT, NL) / Cappy (F)

Berichtdoor ruit'48 » 27 maart 2010, 06:57

Afbeelding

VIENNE Dép. Isère -38- tijdstip: 1954~'55
Niet te verwarren met "Vienne" (Wenen) hoofdstad van Oostenrijk.
-404 berline 1961 (prod. jaar '60)
Suzuki Baleno Estate 1.8 GTX automatic

Aime ta voiture, soigne~la , conduis bien et conduis toi bien !
Avatar gebruiker
ruit'48
 
Berichten: 6086
Geregistreerd: 22 nov 2008, 20:03
Woonplaats: Goeree ~ Overflakkee

Berichtdoor ruit'48 » 27 maart 2010, 07:04

Afbeelding

402 en 302 beiden als taxi.. en beiden zonder wieldoppen. prachtig !! :lol:
-404 berline 1961 (prod. jaar '60)
Suzuki Baleno Estate 1.8 GTX automatic

Aime ta voiture, soigne~la , conduis bien et conduis toi bien !
Avatar gebruiker
ruit'48
 
Berichten: 6086
Geregistreerd: 22 nov 2008, 20:03
Woonplaats: Goeree ~ Overflakkee

Berichtdoor ruit'48 » 27 maart 2010, 08:01

Afbeelding
Even een kijkje in eigen land, zag gisteren dat de VVE in Valkenburg haar 150 jaar bestaan vierde in aanwezigheid van H.M. de Koningin .
Dan wil ik daar wel graag een keer een prentje van plaatsen.
Dat natuur-zwembad dat laten we maar even (nat) liggen , maar wat er voor staat...
Mercedes 180, Traction, Taunus ,Chevrolet twee Kevers, Vauxhall Velox, Austin A40 Van, DKW 3=6 en natuurlijk een R4CV, ja hier ook al.. :lol:
-404 berline 1961 (prod. jaar '60)
Suzuki Baleno Estate 1.8 GTX automatic

Aime ta voiture, soigne~la , conduis bien et conduis toi bien !
Avatar gebruiker
ruit'48
 
Berichten: 6086
Geregistreerd: 22 nov 2008, 20:03
Woonplaats: Goeree ~ Overflakkee

Berichtdoor Evert G.D » 27 maart 2010, 12:36

Tja, Ruit48, als je deze sfeer in het echt hebt meegemaakt, heb je er gevoel bij. Zo ook bij deze foto. Die typische sfeer van de jaren vijftig/zestig, komt direct weer boven bij het zien van zoiets. Als je nog een klein beetje van die sfeer wilt proeven: het restaurant/speeltuin/lunapark Pyramide, bij de Pyramide van Austerlitz. Zeker het lunapark is nog heel nostalgisch.
Auto's hebben een ZIEL...
Avatar gebruiker
Evert G.D
 
Berichten: 4326
Geregistreerd: 03 aug 2004, 15:17
Woonplaats: Overberg (UT, NL) / Cappy (F)

Berichtdoor Evert G.D » 27 maart 2010, 19:05

Enfin, we blijven nog even bij de kathedralen in la Picardie, met een knipoog naar de post over de Basiliek van Saint Quentin. met dank aan forumlid M. van der Meulen: het orgel daarin is gebouwd door de Duitse orgelmaker Haerpfer & Ermann, zo te zien is het 19e eeuws.

Afbeelding

Een kathedraal in een plaats met een voor Nederland zeer bekende inwoner. Noyon - een prachtige stad, die in WO1 en WOII zwaar geleden heeft. Het is de geboorteplaats van Jean Calvin, in Nederland bekend als Johannes Calvijn. In deze kathedraal werd hij gedoopt, later keerde hij de RK Kerk helaas de rug toe, werd voorman van de reformatie en trok naar Genève. De Kathedraal van Noyon is een plaatje!

Afbeelding

Het interieur van de Kathedraal van Noyon. Het twintigste eeuwse orgel heeft Jean Calvin in elk geval nooit horen spelen... Fraai voorbeeld van moderne orgelbouwkunst.

Afbeelding

De Kathedraal van Noyon gezien aan de achterzijde. Het is ondanks de verwoesting van de stad een fraai bouwwerk gebleven.

Afbeelding

Wie heet over Kathedralen en hun rijkdom heeft, kan niet heen om Amiens. Zeker niet als het gaat om het hoofdorgel van de Cathedrale Notre Dame. Gebouwd in 1429, een van de zeer zeldzame Middeleeuwse orgels ter wereld. Het voorste - kleinere - gedeelte (rugwerk in vaktermen) is 19e eeuws, gebouwd door orgelmaker Abbey. De bouwer van het grote orgel is helaas onbekend. Het speelt overigens nog steeds, al is er in de loop der eeuwen veel aan verbouwd. In de 19e eeuw verhuisde het orgel van de begane grond naar het balkon. De hoofdkast is echter nog zo goed als origineel.

Afbeelding

Zo zien we het schip van de Cathedrale d'Amiens vanuit het kruisschip, met uiteraard het Middeleeuwse orgel als 'eyecatcher'

Afbeelding

De Kathedralen zijn onmiskenbaar een onderdeel van Frankrijk. Vooral in de Picarie zijn er veel te vinden. Voor wie interesse heeft: in Amiens is in de zomer elke avond een klank- en lichtspel rond de Cathedrale. Gratis toegankelijk en werkelijk prachtig. Wie behalve van oude Peugeots ook van oude orgels houdt, kan het Middeleeuwse orgel beluisteren tijdens de tweede en derde mis op zondagochtend, dan wordt het bespeeld. Ook zijn er soms concerten.
Auto's hebben een ZIEL...
Avatar gebruiker
Evert G.D
 
Berichten: 4326
Geregistreerd: 03 aug 2004, 15:17
Woonplaats: Overberg (UT, NL) / Cappy (F)

Berichtdoor Harrie » 27 maart 2010, 19:09

@ Evert G.D.: mooi, maar we willen oude AUTO's zien ! :mrgreen:

grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor peukie205 » 27 maart 2010, 23:52

Evert G.D schreef:Tja, Ruit48, als je deze sfeer in het echt hebt meegemaakt, heb je er gevoel bij. Zo ook bij deze foto. Die typische sfeer van de jaren vijftig/zestig, komt direct weer boven bij het zien van zoiets. Als je nog een klein beetje van die sfeer wilt proeven: het restaurant/speeltuin/lunapark Pyramide, bij de Pyramide van Austerlitz. Zeker het lunapark is nog heel nostalgisch.


Hmmm......en hoe zit het met de pyramide ? Toen ik klein was, was het een overwoekerde molshoop, ben er weliswaar nooit geweest, maar het intrigeerde me wel. Enige jaren terug zijn ze gaan restaureren, maar het was een beetje mislukt :-( Ben er 2 jaar terug geweest, voor het eerst, nog altijd niet af, je mocht er niet op ook :-(
Peugeot 205 1.6 Automaat '87, Peugeot 403 Bachéé Diesel '62...plus nog een paar van PSA.
Avatar gebruiker
peukie205
 
Berichten: 651
Geregistreerd: 19 aug 2004, 23:43
Woonplaats: Rotterdam

Berichtdoor peukie205 » 28 maart 2010, 00:07

Harrie schreef:@ Evert G.D.: mooi, maar we willen oude AUTO's zien ! :mrgreen:

grt, Harrie


Een beetje off-topic mag toch wel ? Als orgel liefhebber (en verzamelaar) vind ik de plaatjes van Evert prachtig, jammer dat er geen geluid bij zit ;-)
Kerken en kastelen en allerlei andere bouwwerken mag ik ook graag zien (architectenzoon dus voor het leven getekend). Maar afijn, ben net klaar met het sleutelen aan 2 van mijn auto's dus de nagelriemen zijn weer zwart !

Ok dan, een paar oude auto's en een Solex als toetje, te Tarsac, département 32, Le Gers, France

Afbeelding

Foto is van September 2006......geen oude straatbeelden, maar de overlevenden uit die tijd en laten we blij zijn dat die anno nu nog bij ons zijn. Dan hebben we er nog een deel van om lol van/mee te hebben !
Peugeot 205 1.6 Automaat '87, Peugeot 403 Bachéé Diesel '62...plus nog een paar van PSA.
Avatar gebruiker
peukie205
 
Berichten: 651
Geregistreerd: 19 aug 2004, 23:43
Woonplaats: Rotterdam

Berichtdoor ruit'48 » 28 maart 2010, 08:24

Afbeelding

In Hotel L'Ocean staat helaas geen orgel, er naast is een bar-tabac waar een juke-box staat, is dat ook goed.. :mrgreen:

Afbeelding

Er voor, voor hen die dat interesseerd,staan nog wat voitures.. :wink:
-404 berline 1961 (prod. jaar '60)
Suzuki Baleno Estate 1.8 GTX automatic

Aime ta voiture, soigne~la , conduis bien et conduis toi bien !
Avatar gebruiker
ruit'48
 
Berichten: 6086
Geregistreerd: 22 nov 2008, 20:03
Woonplaats: Goeree ~ Overflakkee

Berichtdoor M. van der Meulen » 28 maart 2010, 09:30

@Evert,

De balustrade en kast zijn van 1429, van het eerste binnenwerk schijnt niks meer over te zijn. John Abbey (what's in a name) heeft in 1883 een restauratie en uitbreiding doorgevoerd, vanaf 1887 krijgt Aristide Cavaillé-Coll de opdracht tot een volledige herbouw, welke twee jaar duurt.

Bij mijn rit naar St. Valérie-en-Caux heb ik in Amiens overnacht en de kathedraal kunnen bewonderen. Helaas werd er niet gespeeld op dat moment.

Back on track...Hierbij van dichterbij wat plaatjes, ontleend aan HET GEHEUGEN VAN NEDERLAND, waarbij geluk en ongeluk hand in hand gaan :mrgreen:

Amsterdam, 1947, een Peugeot 402 taxi doet mee aan de RMC.

Afbeelding

Een 305 in gezegende omstandigheden.

Afbeelding

Onbedoelde capriolen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
104 SL 06-'78
104 S 08-'79
307 SW Société 2.0 HDi 11-'04
Ami Super Break 03-'73
Avatar gebruiker
M. van der Meulen
 
Berichten: 3273
Geregistreerd: 28 jan 2006, 20:31
Woonplaats: De Marne (GN)

Berichtdoor ruit'48 » 28 maart 2010, 11:43

M. van der Meulen schreef:@Evert,

Amsterdam, 1947, een Peugeot 402 taxi doet mee aan de RMC.



zie blz. 12 Toen was geluk deel 1, maar het blijft een mooie foto ! :wink:
-404 berline 1961 (prod. jaar '60)
Suzuki Baleno Estate 1.8 GTX automatic

Aime ta voiture, soigne~la , conduis bien et conduis toi bien !
Avatar gebruiker
ruit'48
 
Berichten: 6086
Geregistreerd: 22 nov 2008, 20:03
Woonplaats: Goeree ~ Overflakkee

VorigeVolgende

Keer terug naar Peugeot in bladen, boeken, films en op TV

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten

cron