605 gezocht voor reportage

Leuk artikel of boek gelezen, komt Peugeot in een TV-programma of in een film voor, en wil je je mede-forumleden daar op wijzen? Schrijf hier je eigen tips en 'recensies'.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti, Le Lion

605 gezocht voor reportage

Berichtdoor Andrea2012 » 27 jun 2012, 10:34

Beste forumleden,

Speciaal voor deze oproep heb ik me hier aangemeld. Ofschoon ik zelf geen Peugeot rijd, kijk ik met veel plezier naar de klassiekers. Mijn voorkeur gaat uit naar de versies uit de jaren 60, 70 en 80 en een auto waar ik altijd even bij moet stilstaan is de 504 cabrio.
Wat voor oproep doe ik? Als semi klassieker rijd ik Italiaans, een Alfa Romeo 164 en hierover is vorig jaar in Youngtimer Magazine een artikel geweest. Diverse 164 rijders hebben een klein stukje kunnen schrijven over hun auto en toen ik ook een fotootje opstuurde naar de hoofdredacteur bleek dat hij al voldoende kopij had ontvangen. Wel heeft hij mijn gegevens bewaard om daar later weer op terug te komen in een ander artikel. Hij heeft een duoreportage in gedachten samen met een Peugeot 605 aangezien de geschiedenis en gelijkenis raakvlakken hebben. Het gaat dan over de invulling die Fransen en Italianen aan hun vlaggenschip uit de jaren 90 hebben gegeven.
Graag hoor ik of er nog een 605 met een 3.0 24V motor in concoursstaat rondrijdt. Bij voorkeur volledig voorzien van alle opties.
Alvast bedankt.
Andrea2012
 
Berichten: 8
Geregistreerd: 27 jun 2012, 10:09

Re: 605 gezocht voor reportage

Berichtdoor Andrea2012 » 29 jun 2012, 10:01

Is er niemand die een mooi exemplaar weet of heeft?
Andrea2012
 
Berichten: 8
Geregistreerd: 27 jun 2012, 10:09

Re: 605 gezocht voor reportage

Berichtdoor MarcoPeus » 29 jun 2012, 16:58

Volgens mij kun je beter een Saab 9000 vergelijken met een Alfa 164 aangezien beide auto's destijds samen ontwikkeld zijn en de bodemplaat delen. Tenminste dat heb ik ooit eens begrepen uit een docu of een tijdschrift. De Saab is ook geleverd met 3.0 V6 net zoals de Alfa. Mocht je geen 605 vinden is dat wellicht een geschikt/beter alternatief.
Ik zou je wel mijn 604 willen tonen maar die is van een gehele andere generatie. Een 605 heb ik helaas niet.
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: 605 gezocht voor reportage

Berichtdoor joospeugeot » 29 jun 2012, 18:03

ik ken wel iemand met een 605, maar dat is een chauffeur. is dus veel onderweg maar niet met de 605 dus.
weet niet waar je je reportage wil houden maar als dat niet in zuid limburg is dan zal die wel afhaken. weet je wat zo'n 3 verbruikt aan benzine :mrgreen:

overigens werd de 605 vroeger wel vaker vergeleken met een alfa 164
vermoedelijk kan Peugeot een zeer besmettelijk virus zijn, als je het eenmaal bevat hebt zie er dan nog maar eens vanaf te komen
Avatar gebruiker
joospeugeot
 
Berichten: 7190
Geregistreerd: 21 maart 2010, 04:09
Woonplaats: tegen de heuvels aan van limburg

Re: 605 gezocht voor reportage

Berichtdoor Andrea2012 » 29 jun 2012, 19:14

Klopt, de 164 komt uit het zogenaamde tipo 4 project. Maar het ontwerp van de carrosserie komt praktisch van dezelfde tekentafel. Peugeot wilde in eerste instantie het basisontwerp van Pininfarina niet verder gebruiken, waarna Alfa Romeo hier dankbaar verder mee ging knutselen. Toen de Fransen later het toch wel een mooi ontwerp vonden, hebben ze het enigszins moeten aanpassen om niet teveel op de Alfa te lijken. Zo is de 605 geboren. Toch zie je erg veel overeenkomsten en hierom wil het autoblad deze auto's in een reportage naast elkaar houden. Een Saab heeft gewoon een te afwijkend karakter.
@joospeugeot: Zowel ik als de redactie van het autoblad zitten in centraal in Nederland. Een tochtje naar Zuid-Limburg is ook voor ons ver denk ik.
Andrea2012
 
Berichten: 8
Geregistreerd: 27 jun 2012, 10:09


Keer terug naar Peugeot in bladen, boeken, films en op TV

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast