Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti
hendrika schreef:Met LPG is mij geleerd eerst de motor goed af te stellen op benzine, en daarna op LPG.
In ieder geval is het verstanding om met een goede basis te beginnen, een schone carb en alle rubbers zijn heel. (check membraan accelleratie pomp goed). Daarnaast, als de bus op lpg rijd wil de vlotter nog wel eens stuk trillen in een droge vlotterkamer.
Je hebt op de carb (als je dezelfde hebt als ik) een grote regelschroef aan de zijkant en een klein schroefje voor de hoeveelheid dat de klep open blijft staan. Misschien heb de de ene schroef nog niet ondekt en kun je hier wat mee doen.
Heb je een werkplaathandboek? ik heb hier een uitgebreide instructie in staan om de carburateur af te stellen. kan ik je eventueel sturen via email.
LPG afstellen, in het meest simpele systeem heb je twee stelschroeven, de ene in de slang dat is de hoeveelheid LPG ten opzichte van de lucht, en de andere op de verdamper, dit is de hoeveelheid LPG die hij blijft pompen met stationair (weinig aanzuiging).
Maar omdat het probleem bij jou bij zowel benzine als lpg is, zou ik beginnen met benzine goed afstellen.
403diesel schreef:Ik zou, zeker als ze op gas rijdt, beginnen met kleppen stellen en ontsteking controleren / bijstellen. Vacuumvervroeger ok?
In de hele afstelriedel komt de carburateur eigenlijk als laatste.
ThomasA schreef:403diesel schreef:Ik zou, zeker als ze op gas rijdt, beginnen met kleppen stellen en ontsteking controleren / bijstellen. Vacuumvervroeger ok?
In de hele afstelriedel komt de carburateur eigenlijk als laatste.
Hoe kan ik de vacuumvervroeger juist afstellen? Nog nooit gedaan...
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast