Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti
Frank.04 schreef:
(al ken ik helaas meerdere verhalen van ineens niet meer functionerende elektronica, maar dit terzijde)
Daarnaast hebben we het hier over Peugeot (in casu: de 504 cabriolet met XN2 injectiemotor) en deze heeft van huis uit een betrouwbare conventionele ontsteking.
Blijft over dat iedereen vrij is in zijn of haar keuze, al is het soms verstandig om ervaringen van anderen mee te wegen bij de beslissing.
Frank.04 schreef:Wel kunnen schakelen wanneer de motor stil staat en niet wanneer deze draait wijst naar een niet-vrijkomende koppeling.
Vastgeroest op de spiebaan komt zelden voor, verkleving van de plaat en de drukgroep/het vliegwiel regelmatig.
Remedie: start de auto in de versnelling met het koppelingspedaal ingetrapt. Ofwel de koppeling komt los, ofwel de auto gaat rijden.
In het laatste geval: houdt de koppeling ingetrapt en geef schoksgewijs gas (er moet niets in de weg staan natuurlijk); meestal komt de koppeling dan alsnog los.
Lukt het op deze manier niet dan wordt het sleutelen.....
Overigens begrijp ik de opmerking over remdruk niet, ik ga er van uit dat koppelingsdruk bedoeld wordt
Frank.04 schreef:Bij de 123 hoort sowieso een speciale bobine
jacqabe schreef:Het nadeel van (123) electronica, als er iets mis mee is dan is het voor de meeste van ons niet te repareren en sta je dus stil.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten