Ik ben nieuw hier en sinds vorig jaar trotse eigenaar van een Peugeot J7 uit 1978. Geweldig ding, al vele leuke kampeertrips mee gemaakt - maar ook meteen een leerproces voor iemand zoals ik die (nog) totaal geen technische achtergrond heeft.
Vorige week heb ik eindelijk ontdekt ik waarom mijn knipperlichten het niet meer doen: een aantal kabels boven het motorblok zijn in de loop van de tijd verroest en (waarschijnlijk daardoor) gesmolten. Het lijkt geen kortsluiting te zijn geweest, maar de bedrading is gewoon vergaan door ouderdom/hitte. Behalve de knipperlichten is er volgens mij niks uitgevallen, maar dat weet ik niet 100% zeker. Ik heb 2 of 3 kabeltjes los getrokken, die waren helemaal vergaan. Ook zat er een extra relais in de 'elektrodoos' waarvan ik niet zeker weet of die nog aangesloten was, of dat die eigenlijk zou moeten functioneren.
Ik weet zelf ook niet welke kabel precies waarheen loopt (bijv. naar de achterlichten), en heb sowieso niet de kennis of het vertrouwen om dit veilig zelf te vervangen. Ik zoek dus iemand die dit wél kan, of iemand die iemand kent die hier handig in is. Er is geen enkele haast bij, maar ik wil graag dat de verbrande bekabeling op een veilige manier wordt vernieuwd.
Ik zit zelf in Utrecht, maar ben ook bereid een stuk te rijden als dat handiger is. De bus rijdt nog wel en dat durf ik nog wel aan (tenzij iemand hier zegt: NIET DOEN!)
De J7 staat vanaf half oktober in een goed toegankelijke schuur in de buurt van Emmeloord, waar er aan geklust kan worden.
O ja, ik heb net een tijdje gezocht naar het elektrisch schema van de J7, maar zelfs chatGPT kan het niet meer voor me opduikelen... Daar zou ik ook al enorm mee geholpen zijn! (om het evt. bij een 'gewone' elektromonteur te laten doen)
En jahaa, neehee, eigenlijk moet je niet aan een J7 beginnen als je niks van techniek snapt, maar die mag je even voor je houden want dat weet deze millennial natuurlijk allang
Alle tips, adressen of hulp zijn enorm welkom. Alvast bedankt allemaal. Groet! Suus