versnellingsbak J7

Voor D3, D4, J7, J9.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

versnellingsbak J7

Berichtdoor leo.huijg » 23 jul 2025, 20:51

we hebben een J7 benzine uit 1973. De 2de versnelling schiet er steeds uit als hij koud is. wie weet wie of er nieuwe dan wel gereviseerde bakken zijn, of iemand die de bak kan reviseren?
leo.huijg
 
Berichten: 9
Geregistreerd: 02 jul 2025, 14:07

Re: versnellingsbak J7

Berichtdoor johnssons » 24 jul 2025, 08:47

... het veertje van de vergrendelinrichting 2e versnelling is gebroken, kan relatief eenvoudig van onder af vernieuwd worden ... de veertjes zitten achter de imbuspluggen, door de imbuspluggen één voor één los te halen kun je het veertje checken .. nieuw veertje kopen via veertjes groothandel ... als je een plug loshaalt kom er geen olie uit .. echt geen bakrevisie nodig ..

John
Avatar gebruiker
johnssons
 
Berichten: 757
Geregistreerd: 18 jan 2007, 16:30
Woonplaats: Den Haag

Re: versnellingsbak J7

Berichtdoor leo.huijg » 24 jul 2025, 15:56

Ha John, dat klinkt bemoedigend. gaan we proberen. met dank, Leo.
leo.huijg
 
Berichten: 9
Geregistreerd: 02 jul 2025, 14:07

Re: versnellingsbak J7

Berichtdoor leo.huijg » 24 jul 2025, 21:17

Ha John, weet je ook toevallig iemand die dit zou kunnen uitvoeren, groet, Leo.
leo.huijg
 
Berichten: 9
Geregistreerd: 02 jul 2025, 14:07

Re: versnellingsbak J7

Berichtdoor johnssons » 26 jul 2025, 09:04

een monteur heb ik niet voor je ... helaas ... maar dit klusje kan iedere monteur, een brug maakt het makkelijker ... als je een plug uitdraait komt er een veertje en een kogeltje uit, een staafmagneetje is handig ..


succes John
Avatar gebruiker
johnssons
 
Berichten: 757
Geregistreerd: 18 jan 2007, 16:30
Woonplaats: Den Haag

Re: versnellingsbak J7

Berichtdoor leo.huijg » 01 aug 2025, 23:49

Met dank weer. We gaan er mee aan het werk..
leo.huijg
 
Berichten: 9
Geregistreerd: 02 jul 2025, 14:07


Keer terug naar J7/J9

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast