Goed, ik liep hier nog wat achter met statusupdates.
Ik heb de keerring en de pakking van de afdekplaat van de bak gevonden.
De keerring was gelukkig te vervangen zonder de bak te splitsen; hij zit in de afdekplaat geperst.

Vervangen was geen overbodige luxe!

Gelukkig was de NOS keerring die ik had besteld de juist maat.

Ook de pakking van het deksel was nogal uitgehard en is vervangen door een nieuwe. Je ziet de oude hier nog zitten; die is goed op weg om te gaan lekken aan de onderkant.

De nieuwe drukgroep lijkt wel te gaan passen. Hier een plaatje van de nieuwe Valeo drukgroep op de oude nieuwe Sasic drukgroep. Je ziet de vingers van de Sasic uitsteken...


Nu werd het tijd om le mariage tussen motor en bus te voltrekken.

Alles ging voorspoedig en na een uur of twee hing de motor er in en was ik al een eind op streek met inbouwen en aansluiten van diverse zaken.
En toen kwam ik nog wat borgringetjes tegen van de boutjes van de drukgroep.
Dus. Alles weer los, motor er weer uit, ringetjes monteren, motor er weer in.
Alles zit er nu in en de eerste meters zijn weer gemaakt.

De koppeling voelt prima, de bus trekt als een malle en rookt minder omdat ik de pomp nog een heel klein beetje vroeger heb gezet, en overall is het rijplezier nu erg hoog.