Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti
Edzo schreef:leuk, weer leven in dit topic!
Koperen ringetje heb ik ook uitgegloeid 2 weken terug......op zondag met de CT bezig, olie moest er toch weer uit, en ik had lekkage geconstateerd bij de olieaftapplug. Dus brandertje op de koperen ring....en hij is weer dicht.
Ik heb dat met scheepskoppakkingen gedaan , koperen ringen voor cylinders met een boring van 20 centimeter. Daar functioneerde dat ook, dus met zo'n olieaftapplugringetje zeker.
Let wel op: die afdichtringetjes zijn dubbel, de mijne sprong 30 cm omhoog met een knalletje, door de ontsnappende lucht denk ik. niet net
je oog in de weg hebben
Edzo schreef:
Wat nou Senseo .
JT schreef:Dames , zullen we hier een apart topic maken?
Ik ben er achter dat de grote pot met 2 liter garagezeep door morsen en open laten staan, per saldo duurder is dan een mooie anderhalve liter verpakking met pomp.
Ik vind garagezeep het snelste werken. Het lost het vet lekker snel op.
En daarna een goede verzorgende handcreme gebruiken.
Edzo schreef:Maar even een inkoppertje:
Opvangbak van opengesneden jerrycan.
jospop schreef:
[..]
Voor het ingooien van de loodvervanger heb ik een minitrechter (diam 5 cm) voorzien van ongeveer 15 cm benzineslang. Nu dus veel minder geknoei met die klote knijpbusjes zonder tuit.
Josse
Kees schreef:Nog maar eens een tip: Als je een nieuwe uitlaatdemper gekocht hebt, giet er dan wat owatrol in en draai de boel rond zodat de hele binnenkant bedekt raakt. Laat dit een paar dagen drogen en monteer dan de uitlaat.
Gaat gegarandeerd een paar jaar langer mee!
Harrie schreef:Kees schreef:Nog maar eens een tip: Als je een nieuwe uitlaatdemper gekocht hebt, giet er dan wat owatrol in en draai de boel rond zodat de hele binnenkant bedekt raakt. Laat dit een paar dagen drogen en monteer dan de uitlaat.
Gaat gegarandeerd een paar jaar langer mee!
heb je dat van Harrie gehoord?
uitlaten gaan kapot door condens, dat voorkom je dus met Owatrol.
uitlaten gaan kapot door mechanische spanning: hang de uitlaat goed en spanningsvrij onder de auto, op 4-koloms-hefbrug ( of put ),
in elk geval dus met de wielen in ingeveerde stand. Door spanning, torsie en trillingen treden er vaak breuken en scheuren op, voorkomen is simpel!
grt, Harrie
Keer terug naar Techniek algemeen
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten