Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti
M. van der Meulen schreef:Ik ben er nog niet helemaal uit, en wil m.b.v. het WPH nog uitzoeken wat allemaal mogelijk is. Daarvoor moet ik ook nog exact het chassisnummer van de DT-38-FB weten, heb je dat nog ergens paraat Harrie? De veerpoten hiervan zijn in elk geval van het type met meedraaiende schroefveer, met een aanslagrubber in de bovenste veerschotel. Bijbehorende ringen (6 op de rechter tekening) op de dempermanchet voor dit rubber ontbreken echter.
Op mijn 104 (chassisnr 7165209 / 06-1978) zitten volgens mij, gelet op de vrijwel vlakke bovenkant ervan, nog de veerpoten met niet meedraaiende schroefveren, met aanslagrubbers van het 3e type op de onderste schotels, en kleine stofhoezen op de demperkragen.
jospop schreef:@ M:
Ik heb in meerdere boekjes gelezen dat er eigenlijk 98 met loodvervanger in de 104 moet.
Natuurlijk kun je altijd de gok nemen als de auto niet pingelt en je zeker weet dat je ontsteking goed staat.
Ben eigenlijk wel benieuwd wat andere 104 rijders gebruiken (behalve Rudie met zijn gasinstallatie natuurlijk!)
Groet, Josse
LouisVerheij schreef: Of shell V-power of iets dergelijks ????
Harrie schreef:LouisVerheij schreef: Of shell V-power of iets dergelijks ????
98 tanken, dat gooi ik dus in onze 304 S cabriolet.
grt, Harrie
M. van der Meulen schreef:Ik kan in motorloop bij mijn 104 écht geen verschil merken tussen 95 en 98RON, hetzelfde verhaal bij al of niet toegevoegde loodvervanger. Ze is wat dat betreft een echte allesdrinker Ter conservering van de kleppen meng ik er nu en dan per vulling een dopje Wynns bij. Het blokje in mijn SL is, zoals bekend, van zichzelf al een mengelmoesje van diverse bouwjaren, hoofdzakelijk '78 en '83, ik maak me er (nog) niet zoveel zorgen over M.
chr. schreef:Harrie schreef:LouisVerheij schreef: Of shell V-power of iets dergelijks ????
98 tanken, dat gooi ik dus in onze 304 S cabriolet.
grt, Harrie
dus 98 zonder lood vervanger kan ik gewoon ook in mijn 304 doen?
zonder problemen
Harrie schreef:chr. schreef:Harrie schreef:LouisVerheij schreef: Of shell V-power of iets dergelijks ????
98 tanken, dat gooi ik dus in onze 304 S cabriolet.
grt, Harrie
dus 98 zonder lood vervanger kan ik gewoon ook in mijn 304 doen?
zonder problemen
Qui, sans probleme grt, Harrie
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten