Ik ben al een aardig eind gevorderd
Het achterpaneel en de dropel zijn er weer opgelast, deels gepuntlast, deels geproplast. Dat puntlassen is erg tegen gevallen, ik ga in iedergeval zelf geen puntlas apparaat kopen
De proplassen met de haakse slijper glad geslepen, maar in de hoeken bij de stijlen ging dat niet goed, ik kon er niet bijkomen.
Ik heb toen de DREMEL ontdekt, nooit gebruikt zo'n ding, is toch niets voor een beunhaas als ik dacht ik, maar WERELDS zo'n ding. Ik heb de lasnaadjes zo mooi kunnen gladwerken, ik was gewoon trots op mezelf dat ik het zo mooi had afgewerkt ( het wordt nog wel eens wat met mij
)
Het restaureren heeft zoveel werk gekost dat ik er zeker van wil zijn dat het dan ook zo lang mogelijk blijft zitten zonder te roesten, dus bij het achterpaneel een havle bus tectyl erin gespoten:shock: Het droop er aan alle kanten weer uit
De buitenkant heb ik met PU kit afgewerkt en wel op kaal metaal, goed ontvet en smeren maar
De binnenkant is wat minder kritisch en dat heb ik met een goed kwasbare kit gedaan ( zit oplosmiddel in) dit kan je met een brede kwast wat makkelijker over brede vlakken heen smeren.
Ik heb nu de dorpels goed afgekit en kan nu de andere helft van de tectylbus erin leeg spuiten. Ik heb eerst afgekit op blank metaal en daarna ga ik pas tectyleren. Op dat wasachtige tectyl houd de kit niet en ben ik het zo weer kwijt en dat zal niet gaat
De tank zit er weer onder, de draagarm zit weer vast, remleiding weer terug, nieuw rubber voor de veerweg begrenzer. Morgen nogmaals checken of alle kiertjes dicht zijn gekit en dan kan er de bitumen-kwast op los gelaten worden.
Dan de dorpels in de blauwe Hammerite op afwachting van het uiteindelijke spuiten.
Dan kan ik aan de andere kant beginnen pffffft daar zie ik wel tegen op, nog langer wachten totdat ik weer kan gaan rijden. Maar ja hij wordt wel weer erg mooi
Gelukkig heb ik het binnen paneel van de andere kant wel nieuw dus geen "Frankenstein" pleisterwerk meer.
In een later stadium ga ik nog de kriksteun en het voorpaneel vervangen, maar dat komt denk ik volgende winter want dat hoeft niet te wachten op het spuiten van de auto.
De auto moet voor de winter gespoten zijn.
GrR