Eindelijk gelukt met het kenteken, het is er eentje uit de PM- reeks geworden.
De eerste keer bij de RDW was het afkeur wegens onleesbaar chassisnr
Afgelopen week dan toch uiteindelijk gelukt met het lezen van het ondiep ingeslagen nummer. (
oef, want anders zat ik met een sloper opgescheept)
Eerst nog even mechanisch laten aanpakken (2e en 4e versnelling zijn zeer moeilijk te kiezen) Motor en bak moeten hiervoor uit is mij verteld.
-Daarna spatborden laten stralen, hitteverzinken en poedercoaten zodat we weer voor een generatie gerust zijn.
-De bumpers gaan volgende week richting Hongarije waar ze van nieuwe chroom voorzien worden zoals het hoort (verkoperen-vernikkelen en verchromen)
De chroomboeren in NL die nog met een koperlaag werken worden heel zeldzaam en veel te duur vanwege allerlei vergunningen en regeltjes. De koperlaag zorgt voor een goede hechting van de
toplagen, zonder koper gaat het na enkele jaren roesten en afbladeren.
-Daarna ramen en brokkelige rubbers eruit, alsook deurgrepen (heb ik al nieuw gevonden voor 40 euro/stuk
)
-strakmaken van de karosserie (gelukkig zeer weinig roest)
-het perfect strakmaken en ovenlakken laat ik in de doe-het zelf- garage Heinig doen, daar heb ik zeer goede ervaringen mee met het lakken van een Volvo PV 2 jaar geleden.
-Rekeningen gooi ik snel weg en probeer dit ook zo snel mogelijk te vergeten, anders wordt ik depressief. Als je gaat rekenen moet je er al helemaal niet aan beginnen.
Het gaat tenslotte om de pret van dit alles en een hobby is meestal niet gratis, helaas.