Slaat je auto af zodra je overschakelt? Of schakelt hij weer terug naar benzine?
Ik heb een beetje ervaring met AG systemen, maar niet met jouw specifieke systeem. Ik weet wel dat AG onder installateurs berucht is vanwege de vele storingen. Ik ga er a.d.h.v. het bouwjaar vanuit dat het een AG injectiesysteem betreft dus dan zal je denk ik een DGI systeem hebben.
DGI heeft een verdamper die de druk terugbrengt tot onder de 2 bar. De druk blijft aanwezig in het systeem als de motor gestopt wordt. Als je motor dus nog even loopt na overschakelen kan dat hierdoor komen. Maar dit zou na één keer starten dus wel voorbij moeten zijn. Zou erop kunnen duiden dat de afsluiter van de verdamper niet meer goed werkt. De afsluiter bestaat uit een binnenwerk en een soort messing fitting die in de verdamper gedraaid zit. Hieroverheen zit een elektromagneet die het binnenwerk kan bewegen. Meestal bestaat het binnenwerk uit een veer en een stalen buisje met daarin een rubberen stop die een opening afdicht. Zolang de elektromagneet niet bekrachtigd is drukt de veer de rubberen stop tegen de opening waardoor er geen vloeibaar gas binnen kan komen.
Wat je zou kunnen testen is of de afsluiter werkt door er 12V op te zetten. Je moet hem dan horen klikken. Klikt hij niet, dan is mogelijk de spoel kapot (ik kan me inbeelden dat er inwendig sluiting kan ontstaan tussen de windingen waardoor de sterkte van het magnetisch veld afneemt). Het kan overigens ook zo zijn dat het binnenwerk om wat voor reden dan ook niet soepel beweegt.
Verder kunnen er ook problemen zijn met de injector. Er kan sprake zijn van slecht contact, een vervuilde injector of een defecte temperatuursensor die foutieve waardes doorgeeft.
Als ik het goed heb, heb je zo'n type injector.