Frank.04 schreef:Altijd leuk, zo'n strijdplan uit de oude doos.
Mijn benadering zou zijn: gebruik je gezond verstand gecombineerd met de praktische wetenschap dat alle 504 C/C's op dezelfde plaatsen geneigd zijn te corroderen.
Ofwel: bekijk gewoon een roestbak ik heb er genoeg staan!
Het beste is minimaal rijden, geen wasbeurten geven en droog stallen, of naar een warm land vertrekken.
De sedans het gaat nog enigszins, echter de Coupés en de Cabrio's, het zoals met alles wat uit Italië komt, mooi van contouren en élégance, echter beter niet te vaak gebruiken.
In het verleden ik pakte altijd een keiharde 404 of 504 voor mezelf, een met weinig kilometers, dan reed ik er drie jaar dagelijks in, daarna ontluikende corrosie, welke altijd symptomatisch is, dan verkocht ik de auto wederom en pakte ik een andere, ik had er immers genoeg.
Gebruik overal blanke tectyl, ontvet alles goed eerst, ook de onderzijde blanke tectyl en niet van die zwarte bitumen prut gebruik.
Het vertraagd het roesten, maar uiteindelijk, als je er regelmatig mee rijdt, je ontkomt er helaas niet aan.
Peugeot 205 waren de eerste telgen uit de Peugeot familie, welke nauwelijks roesten.
Die heb ik ook nog enkele, één nadeel je komt er moeilijk vanaf, het blijft rijden en gaat maar niet roesten.
Ik heb er twee, ze staan al 10 jaar buiten, nog immer een gezonde body.
205 1.4,97.
Peus 504Ti,78,gris fum, Paris.
Peus 504GL, Aut,73, blue mét, nwst, Elzas
Peug 504GL,vert mét,Ned auto.
Peus 404,aut,71,blue, Elzas.
Peus 404, groen, 69, Z-Fr
Peus 404, Fam zwart,70,ex-prefect Paris.