Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti
johnssons schreef:..startslot of startknop zal het niet zijn, die zorgen alleen voor het aansturen van het startrelais op de startmotor ..
403diesel schreef:Gezien het bouwjaar zou je een XD88 moeten hebben, een 1948 cc met motorcode 113. Die code zou op het achterste schuine vlakje op het blok, vlak onder de kop moeten staan. De XD90 met 2112 cc heeft motorcode 115.
ReneB schreef:
De massa zit nu op het chassis en motorblok. Nu is mijn vraag of het beter is om rechtstreeks de massa naar de stroomverbruikers te leiden ivm spanningsverlies?
ReneB schreef:Ik wil ook nog het knipperlicht relais vervangen want hij knippert nu wel erg langzaam om de 2sec. ofzo. Maar hoe dit allemaal zit is nog wel even uitzoeken want wat een wirwar aan kabels overal. Ik heb telkens de neiging om alles los te trekken en helemaal opnieuw aan te sluiten en netjes te bundelen maar dat lijkt me niet zon strak plan. Daar laat ik toch maar een vakmannetje naar kijken.
403diesel schreef:Als de kabels warm worden klopt dat al niet. En als ze je dun overkomen zou daar best eens een deel van je probleem kunnen zitten. Een diesel startmotor heeft meer stroom nodig dan voor een benzine.
Je hebt dan ook een redelijke accu nodig. Met een goede 35Ah accu red je het echt niet eerst 50 seconden te gloeien en vervolgens te starten. Die haalt de benodigde startstroom dan niet.
De start accu is normaal degene onder de voeten van de bijrijder.
Zoals hierboven al gemeld, massa moet goed zijn.
Ik ben niet heel erg een specialist in auto electronica maar kan me voorstellen dat als je een 40A dynamo hebt en je beide accu’s nagenoeg plat zijn je laadspanning niet hoger uitkomt als waarmee die de 40A laadt.
Gezien het bouwjaar zou je een XD88 moeten hebben, een 1948 cc met motorcode 113. Die code zou op het achterste schuine vlakje op het blok, vlak onder de kop moeten staan. De XD90 met 2112 cc heeft motorcode 115.
Het vermogen van 68 pk lijkt me zeer optimistisch. Zal eerder 48 á 50 pk zijn. Een XD 90 zal iets meer hebben, misschien 58 pk.
Een 2,3 of 2,5 is onwaarschijnlijk gezien de plug verstuivers die je hebt en dan zou ook de bak van een J9 ingebouwd moeten zijn.
Er is trouwens wel een 1.8 indenor met 1816 cc; de XD85 of nog ouder TMD85. Deze stammen van voor het J7 tijdperk maar stonden wel in de 403, vroege 404 en de D4B. Vermogen; 45 pk. Maar jouw motor heeft iig geen XD85 kop dus dan zou het bij elkaar geraapt zijn. Erg onwaarschijnlijk dus ook.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten