604 ti weer terug na 7.5 jaar.

Moderators: risky, Jeetje, jan-03, Harrie

Re: 604 ti weer terug na 7.5 jaar.

Berichtdoor risky » 03 maart 2020, 21:55

johnssons schreef:Je zoek deze slang ... https://www.serie04.com/fr/direction/7469-xxxxx.html
... kan natuurlijk gewoon gemaakt worden bij een hydraulica mannetje ..

John


Dank voor de tip, ik ben gisteren direct met de oude slang naar tractor bedrijf gegaan. En we zijn weer dicht voor tientjes werk.

De kilometer stand staat nu op 225.000 kilometer en blijft zeer stabiel en goed lopen.
Ik kocht de 604 op 218.700, van bram terug die had er in een jaar 700 km mee gereden. En je merkt hij vind het fijn om kilometers te maken. Het is elke dag een feestje om met de 604 te rijden :lol:

Het gemiddelde gebruik ligt op 1 op 6,8 op lpg.
Daf 66 groen 1.4 rijdend ralley project 1974
Volvo 66 rood 1.1 origineel 1977
Opel Ascona B 1.9S 1977
Peugeot 604 ti automaat 1978
Peugeot J9 1985 2.5 diesel verlengd 5,8 meter
Avatar gebruiker
risky
Moderator
 
Berichten: 2984
Geregistreerd: 12 jul 2006, 19:15
Woonplaats: westfriesland

Re: 604 ti weer terug na 7.5 jaar.

Berichtdoor jacqabe » 04 maart 2020, 08:47

Ik maar denken dat ik veel kilometers maak maar jij kunt er ook wat van :-)
Peugeot 403B 1963 en 403B8 (pickup).
Avatar gebruiker
jacqabe
 
Berichten: 1423
Geregistreerd: 09 aug 2013, 20:31

Re: 604 ti weer terug na 7.5 jaar.

Berichtdoor risky » 05 maart 2020, 09:05

jacqabe schreef:Ik maar denken dat ik veel kilometers maak maar jij kunt er ook wat van :-)



Gemiddeld 400 km per dag, buiten de privé kilometers om. Ik heb het jaren met een golf 4 tdi gedaan daar heb ik 500.000 km mee gereden. Staat nu op 700.00 helaas gooide de regering roet in het eten.
Dus de tdi motor gaat eruit en komt er een 1.8 turbo benzine in. Want na 500.000 kan ik moeilijk afscheid van de fijne Golf nemen...
Daf 66 groen 1.4 rijdend ralley project 1974
Volvo 66 rood 1.1 origineel 1977
Opel Ascona B 1.9S 1977
Peugeot 604 ti automaat 1978
Peugeot J9 1985 2.5 diesel verlengd 5,8 meter
Avatar gebruiker
risky
Moderator
 
Berichten: 2984
Geregistreerd: 12 jul 2006, 19:15
Woonplaats: westfriesland

604 ti weer terug na 7.5 jaar.

Berichtdoor jacqabe » 05 maart 2020, 19:26

Ik zit altijd zo rond de 65.000/70.000 km per jaar. Daar komen nog wat oldtimer kilometers bij maar dan vind ik het ook meer dan genoeg.
Die TDI’s zijn best fijne motoren en super zuinig. Heb hem zelf in de Audi gehad. Nu al weer een paar jaar een 5 cil. Volvo diesel maar die heeft een heel ander verbruik, komt dichter bij jou 604 :-)
Overigens ook een fijne motor.
Peugeot 403B 1963 en 403B8 (pickup).
Avatar gebruiker
jacqabe
 
Berichten: 1423
Geregistreerd: 09 aug 2013, 20:31

Re: 604 ti weer terug na 7.5 jaar.

Berichtdoor risky » 14 maart 2020, 17:56

Van de week toch de boel maar helemaal gedemonteerd
De waterpomp maakte wat geluid en had het idee dat deze wat zwaar liep. Dit bleek ook aan de hand te zijn na demontage. Ook de thermostaat lag in 2 stukken,

ik begon verkouden te worden en in deze tijden ben ik maar thuis gebleven dus maar ff een weekje binnen blijven :mrgreen:



Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Daf 66 groen 1.4 rijdend ralley project 1974
Volvo 66 rood 1.1 origineel 1977
Opel Ascona B 1.9S 1977
Peugeot 604 ti automaat 1978
Peugeot J9 1985 2.5 diesel verlengd 5,8 meter
Avatar gebruiker
risky
Moderator
 
Berichten: 2984
Geregistreerd: 12 jul 2006, 19:15
Woonplaats: westfriesland

Re: 604 ti weer terug na 7.5 jaar.

Berichtdoor jacqabe » 14 maart 2020, 19:55

risky schreef:ik begon verkouden te worden en in deze tijden ben ik maar thuis gebleven dus maar ff een weekje binnen blijven :mrgreen:

Ik wilde nog wat bij je langs komen brengen, is overigens heel goed bij verkoudheid, maar ik wacht nog wel even ;-)
Peugeot 403B 1963 en 403B8 (pickup).
Avatar gebruiker
jacqabe
 
Berichten: 1423
Geregistreerd: 09 aug 2013, 20:31

Re: 604 ti weer terug na 7.5 jaar.

Berichtdoor risky » 14 maart 2020, 19:58

Haha ja wacht nog maar even.
Ik denk gewoon een lichte verkoudheid is.
Maar in deze rare tijden blijf ik maar lekker binnen.
Daf 66 groen 1.4 rijdend ralley project 1974
Volvo 66 rood 1.1 origineel 1977
Opel Ascona B 1.9S 1977
Peugeot 604 ti automaat 1978
Peugeot J9 1985 2.5 diesel verlengd 5,8 meter
Avatar gebruiker
risky
Moderator
 
Berichten: 2984
Geregistreerd: 12 jul 2006, 19:15
Woonplaats: westfriesland

Re: 604 ti weer terug na 7.5 jaar.

Berichtdoor jacqabe » 14 maart 2020, 20:17

Je hebt groot gelijk en ik ga het niet opzoeken als het niet hoeft.
Wat in het vat zit....
Peugeot 403B 1963 en 403B8 (pickup).
Avatar gebruiker
jacqabe
 
Berichten: 1423
Geregistreerd: 09 aug 2013, 20:31

Re: 604 ti weer terug na 7.5 jaar.

Berichtdoor risky » 16 maart 2020, 19:15

Ik heb een rustig hoekje opgezocht want thuis zitten kan ik niet zo goed en voel me eigenlijk prima!!

Een heel gedoe om het spul goed passend te krijgen.
Maar de nieuwe waterpomp zit.

Alle onderdelen zijn gelukkig via de locale volvoparts handelaar nog leverbaar :D

Afbeelding
Daf 66 groen 1.4 rijdend ralley project 1974
Volvo 66 rood 1.1 origineel 1977
Opel Ascona B 1.9S 1977
Peugeot 604 ti automaat 1978
Peugeot J9 1985 2.5 diesel verlengd 5,8 meter
Avatar gebruiker
risky
Moderator
 
Berichten: 2984
Geregistreerd: 12 jul 2006, 19:15
Woonplaats: westfriesland

Re: 604 ti weer terug na 7.5 jaar.

Berichtdoor risky » 18 maart 2020, 21:31

De 604 draaid weer en beter dan ooit en wat een power heeft hij nu.
Alles is nu vernieuwd qua rubbers enz.
Helemaal strak loopt hij nog niet, maar ik kan me ook niet herinderen dat hij helemaal stil liep.
Ik zit alleen nog met het omcircelde pijpje van de extra luchtklep hier zaten 2 o-ringen omheen maar die dichtennooit af omdat het pijpje geen flens heeft en hierdoor niet vast gezet kan worden...
ik heb nu wat zelf gemaakt maar dat is ook niet bullit proof heeft iemand een idee wat hier op hoort te zitten om het pijpje goed dicht in de luchtweger te monteren?

Afbeelding
Daf 66 groen 1.4 rijdend ralley project 1974
Volvo 66 rood 1.1 origineel 1977
Opel Ascona B 1.9S 1977
Peugeot 604 ti automaat 1978
Peugeot J9 1985 2.5 diesel verlengd 5,8 meter
Avatar gebruiker
risky
Moderator
 
Berichten: 2984
Geregistreerd: 12 jul 2006, 19:15
Woonplaats: westfriesland

Re: 604 ti weer terug na 7.5 jaar.

Berichtdoor risky » 31 maart 2020, 20:32

Zo even een update over de 604.

Het missende gedeelte wat ik zocht was niet meer te krijgen.

Daar hoorde een o-ring in en deze werd opgesloten door een borgring. En daar moest de leiding van de extra luchtschuif door heen geschoven worden.

(Zie de foto hierboven met het getekende rondje)

Maar omdat de borgring afwezig was hing de leiding los in het gat en veroorzaakte een gigantische vacuüm lek.

Deze wijsheid van de borgring kreeg ik van een groot 604 liefhebber.

Nu heb ik in het gat schroefdraad gedraaid en er een pijpje ingezet en ik heb het originele leiding laten vervallen en een slang tussen de extra luchtschuif en het nieuwe pijpje gezet.

Tja wat zal ik zeggen tis een beest als je het gas intrapt en een trappelt als een muisje stationaire.

Met andere woorden deze eigenwijze 604 is getemd.
Daf 66 groen 1.4 rijdend ralley project 1974
Volvo 66 rood 1.1 origineel 1977
Opel Ascona B 1.9S 1977
Peugeot 604 ti automaat 1978
Peugeot J9 1985 2.5 diesel verlengd 5,8 meter
Avatar gebruiker
risky
Moderator
 
Berichten: 2984
Geregistreerd: 12 jul 2006, 19:15
Woonplaats: westfriesland

Re: 604 ti weer terug na 7.5 jaar.

Berichtdoor Paulla » 01 apr 2020, 00:33

risky schreef:Zo even een update over de 604.

Het missende gedeelte wat ik zocht was niet meer te krijgen.

Daar hoorde een o-ring in en deze werd opgesloten door een borgring. En daar moest de leiding van de extra luchtschuif door heen geschoven worden.

(Zie de foto hierboven met het getekende rondje) Met andere woorden deze eigenwijze 604 is getemd.
:idea: Grote klasse, dikke duim :!:
Vriendelijke groet van,
Paulla Afbeelding en Mimi (CT 1986/001508)
Avatar gebruiker
Paulla
 
Berichten: 63
Geregistreerd: 28 feb 2007, 22:38

Re: 604 ti weer terug na 7.5 jaar.

Berichtdoor risky » 15 apr 2020, 18:25

Weer even een update van de 604.
Hij blijft wat eigenzinnig en zaterdag moest hij zelfs hulp hebben van de anwb, de dynamo liep vast en fikte mijn vsnaar per direct door.

Tot mijn schrik kreeg de 604 zo'n backfire na de nood reparatie dat alles eruit vloog totaan mijn injectoren vlogen uit hun houders.

Dus op de oprijwagen naar huis gebracht en vandaag maar weer bezig geweest.

De verdamper bleek te lekken en gewoon het inlaat spruitstuk vol met lpg te vullen en ja dat geeft een klap.

Dus ik heb direct er een nieuwe omvl lpg verdamper opgezet met dit soort dingen mag je geen risco nemen.

En ja hoor nu weer een perfecte koude en warme start.
1 ding weer opgelost.

Tja en dan de vastgelopen dynamo die heb ik uit elkaar gehaald maar daar viel geen eer meer aan te behalen. Het was ook nog eens een dynamo met losse spanningsregelaar.

Deze zooi heb ik er gelijk vanaf gehaald en heb er een moderne wisselstroom opgezet. Vraag me niet waar deze vanaf komt maar de pas was perfect en ook nog eens een 80 ampère.

Net met het proefritje reed hij weer perfect, al is hij nog zo lastig je bent ook het zo weer vergeten, wat rijd zo'n 604 toch heerlijk :D
Daf 66 groen 1.4 rijdend ralley project 1974
Volvo 66 rood 1.1 origineel 1977
Opel Ascona B 1.9S 1977
Peugeot 604 ti automaat 1978
Peugeot J9 1985 2.5 diesel verlengd 5,8 meter
Avatar gebruiker
risky
Moderator
 
Berichten: 2984
Geregistreerd: 12 jul 2006, 19:15
Woonplaats: westfriesland

Re: 604 ti weer terug na 7.5 jaar.

Berichtdoor Doornekamp33 » 15 apr 2020, 20:55

Het is een eigenwijze dame* dus, vraagt gewoon wat aandacht, heeft ze nodig en jij geeft het haar eindelijk, goed bezig ermee.

*Zo'n wagen heeft vind ik dames kwaliteit, zacht en prettig in de omgang maar als het nodig bijt ze van zich af.
Doornekamp33
 
Berichten: 183
Geregistreerd: 12 aug 2018, 23:27

Re: 604 ti weer terug na 7.5 jaar.

Berichtdoor jacqabe » 17 apr 2020, 12:20

risky schreef:Tot mijn schrik kreeg de 604 zo'n backfire na de nood reparatie dat alles eruit vloog totaan mijn injectoren vlogen uit hun houders.
De verdamper bleek te lekken en gewoon het inlaat spruitstuk vol met lpg te vullen en ja dat geeft een klap.

Dat heb ik jaren geleden ook een gehad met een oude Audi 100 op gas. Is inderdaad een enorme klap en daarna enorme ravage :-)
Peugeot 403B 1963 en 403B8 (pickup).
Avatar gebruiker
jacqabe
 
Berichten: 1423
Geregistreerd: 09 aug 2013, 20:31

Re: 604 ti weer terug na 7.5 jaar.

Berichtdoor risky » 17 apr 2020, 13:14

jacqabe schreef:
risky schreef:Tot mijn schrik kreeg de 604 zo'n backfire na de nood reparatie dat alles eruit vloog totaan mijn injectoren vlogen uit hun houders.
De verdamper bleek te lekken en gewoon het inlaat spruitstuk vol met lpg te vullen en ja dat geeft een klap.

Dat heb ik jaren geleden ook een gehad met een oude Audi 100 op gas. Is inderdaad een enorme klap en daarna enorme ravage :-)



Haha die anwb man sprong een meter in de lucht van schrik. Maar het leed is weer geleden en heeft er alweer een paar 100 km opzitten met de nieuwe verdamper.


Het mooie weer komt eraan dus even de airco opvullen.

Afbeelding
Daf 66 groen 1.4 rijdend ralley project 1974
Volvo 66 rood 1.1 origineel 1977
Opel Ascona B 1.9S 1977
Peugeot 604 ti automaat 1978
Peugeot J9 1985 2.5 diesel verlengd 5,8 meter
Avatar gebruiker
risky
Moderator
 
Berichten: 2984
Geregistreerd: 12 jul 2006, 19:15
Woonplaats: westfriesland

Re: 604 ti weer terug na 7.5 jaar.

Berichtdoor risky » 18 apr 2020, 09:33

Update 604,

Ik heb zo'n idee dat de 604 stabiel is, de temperatuur blijft goed. De automaat blijft strak schakelen na het afstellen van de rembanden. Het starten gaat subliem. Het onderstel remmen schokbrekers, remmen enz super goed.

Dan blijft het plaatwerk over maar dit moet ff wachten helaas. Ook ik heb last van de crisis en ik denk helaas vele met mij.

Er is nog wel iets wat niet kan wachten en dat is de uitlaat. De voorpijpen en de middendemper zijn in goede staat maar wat daar achteraan komt heeft meer van een lapjes kat weg en zit vol scheuren en gaatjes.

Een rvs uitlaat zou een super oplossing zijn maar ja dan praat je over 1500 a 2000 euro en dat is niet handig om te doen in deze onzekere tijd.

Is er überhaupt nog aan uitlaat delen van een 604 te komen? Anders laat ik alles wat achter de middendemper komt vervallen en maak ik 2 rechte pijpen rechtssteeks naar achter.

De achterdemper was vorige week afgebroken en de prv klinkt dan wel echt super stoer maar of het legaal is? :mrgreen:

Mocht er nog iemand een tip hebben waar de achter demper ergens nog leverbaar is hoor ik dat graag.
Daf 66 groen 1.4 rijdend ralley project 1974
Volvo 66 rood 1.1 origineel 1977
Opel Ascona B 1.9S 1977
Peugeot 604 ti automaat 1978
Peugeot J9 1985 2.5 diesel verlengd 5,8 meter
Avatar gebruiker
risky
Moderator
 
Berichten: 2984
Geregistreerd: 12 jul 2006, 19:15
Woonplaats: westfriesland

Re: 604 ti weer terug na 7.5 jaar.

Berichtdoor risky » 04 mei 2020, 18:03

Het lekkende spruitstuk was een doorn in mijn oog en oor :mrgreen:
Na inspectie bleken er 2 tapeinden te zijn afgebroken en de boel verdoezeld met uitlaatkit.

Dit is niet mijn steil dus uit elkaar dat spul en goed repareren, half werk houd ik niet van.

De gebroken m7 tapeinden zijn verwijderd woensdag weer het spul monteren. En direct maar ff kleppen stellen nu ik het toch los heb liggen :wink:

1 ding is zeker een 604 is geen makkelijke auto om aan te werken, maar geeft wel veel voldoening voor de hardcore monteur :lol:

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Daf 66 groen 1.4 rijdend ralley project 1974
Volvo 66 rood 1.1 origineel 1977
Opel Ascona B 1.9S 1977
Peugeot 604 ti automaat 1978
Peugeot J9 1985 2.5 diesel verlengd 5,8 meter
Avatar gebruiker
risky
Moderator
 
Berichten: 2984
Geregistreerd: 12 jul 2006, 19:15
Woonplaats: westfriesland

Re: 604 ti weer terug na 7.5 jaar.

Berichtdoor jacqabe » 05 mei 2020, 16:28

risky schreef:Het lekkende spruitstuk was een doorn in mijn oog en oor :mrgreen:

Dat klinkt ook altijd erg armoedig vind ik, mooi dat het weer opgelost is.
Peugeot 403B 1963 en 403B8 (pickup).
Avatar gebruiker
jacqabe
 
Berichten: 1423
Geregistreerd: 09 aug 2013, 20:31

Re: 604 ti weer terug na 7.5 jaar.

Berichtdoor risky » 05 mei 2020, 20:42

jacqabe schreef:
risky schreef:Het lekkende spruitstuk was een doorn in mijn oog en oor :mrgreen:

Dat klinkt ook altijd erg armoedig vind ik, mooi dat het weer opgelost is.


Het leek wel een oude amerikaanse bak :mrgreen:
Morgen weer aan de bak en 6 nieuwe tapeinden regelen.
de achterdemper verwijderen en 2 mooie rechte pijpen naar achteren maken.
Nog zat te doen aan de 604 het is jammer dat hier geen video up te loaden is..
Daf 66 groen 1.4 rijdend ralley project 1974
Volvo 66 rood 1.1 origineel 1977
Opel Ascona B 1.9S 1977
Peugeot 604 ti automaat 1978
Peugeot J9 1985 2.5 diesel verlengd 5,8 meter
Avatar gebruiker
risky
Moderator
 
Berichten: 2984
Geregistreerd: 12 jul 2006, 19:15
Woonplaats: westfriesland

Re: 604 ti weer terug na 7.5 jaar.

Berichtdoor risky » 06 mei 2020, 20:18

Doosje met nieuwe onderdelen binnen van de fransose. Achteras rubbers en stablisator rubbers

Met gratis een mooie boek en ansichtkaart en dropjes erbij :D

Afbeelding
share your pictures
Daf 66 groen 1.4 rijdend ralley project 1974
Volvo 66 rood 1.1 origineel 1977
Opel Ascona B 1.9S 1977
Peugeot 604 ti automaat 1978
Peugeot J9 1985 2.5 diesel verlengd 5,8 meter
Avatar gebruiker
risky
Moderator
 
Berichten: 2984
Geregistreerd: 12 jul 2006, 19:15
Woonplaats: westfriesland

Re: 604 ti weer terug na 7.5 jaar.

Berichtdoor Frank.04 » 06 mei 2020, 20:31

De rubbers op de foto lijken me voor een 504/505.

De 604 heeft grotere rubbers vanwege een andere achterasophanging.

Mij lukt het tot nog toe niet om 604 rubber te verwerven, dus ik houd me aanbevolen voor tips.
Meer plezier met Peugeot's 04!
Frank.04
 
Berichten: 1066
Geregistreerd: 24 jul 2008, 23:43

Re: 604 ti weer terug na 7.5 jaar.

Berichtdoor risky » 06 mei 2020, 21:56

Ik heb de oude rubbers opgemeten en deze nieuwe rubbers hebben dezelfde maatvoering.

Dus ik ga er eigenlijk vanuit dat ze wel passen.
Van de week ga ik ze vervangen dus we zullen zien of ze passen.

Mochten ze toch iets anders zijn dan ik maak ze pas dat geklapper is ook niets op hobbelwegen.

Inmiddels zit het spruitstuk er weer op en de kleppen zijn gesteld deze stonden veel te strak.

Ik heb de 604 nog niet laten lopen maar ik verwacht dat hij nog harder gaat trekken.
Daf 66 groen 1.4 rijdend ralley project 1974
Volvo 66 rood 1.1 origineel 1977
Opel Ascona B 1.9S 1977
Peugeot 604 ti automaat 1978
Peugeot J9 1985 2.5 diesel verlengd 5,8 meter
Avatar gebruiker
risky
Moderator
 
Berichten: 2984
Geregistreerd: 12 jul 2006, 19:15
Woonplaats: westfriesland

Re: 604 ti weer terug na 7.5 jaar.

Berichtdoor risky » 09 mei 2020, 16:21

Zo... De 604 loopt weer en idd de verloren pk's zijn er weer.
Ik ben er dik tevreden mee zo hij loopt super mooi.
Als ik heel eerlijk ben loopt hij mooier als in 2013 toen ik hem verkocht.

De achteras rubbers zitten ook maar was alleen wel even een dingetje.

De maten klopte maar de tapeinden niet.
Gelukkig heb ik alles voor handen dus ook een draaibank.

Daardoor kon ik de aluminium stukken aanpassen op deze rubbers.

Het spul werd als 604 verkocht maar was niet 1 op 1 passend op een 604 maar goed het zit weer netjes en 604 is stil op klinkerwegen.

Ook heb ik gelijk maar de stablisator rubbers voor vervangen. Je kan nu wel zeggen dat de 604 technische 100% is nu, het kost een paar uurtjes maar dan heb je ook wat :mrgreen:
Daf 66 groen 1.4 rijdend ralley project 1974
Volvo 66 rood 1.1 origineel 1977
Opel Ascona B 1.9S 1977
Peugeot 604 ti automaat 1978
Peugeot J9 1985 2.5 diesel verlengd 5,8 meter
Avatar gebruiker
risky
Moderator
 
Berichten: 2984
Geregistreerd: 12 jul 2006, 19:15
Woonplaats: westfriesland

Re: 604 ti weer terug na 7.5 jaar.

Berichtdoor Mockenrue » 09 mei 2020, 22:47

Mooi man :!:
Avatar gebruiker
Mockenrue
 
Berichten: 2561
Geregistreerd: 07 apr 2004, 16:29
Woonplaats: Meierijstad

VorigeVolgende

Keer terug naar 604

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten

cron