Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti
IVARIO schreef:Sinds deze week draait mijn 205 Génération 1.4 van 1997 soms een iets verhoogd stationair toerental na de koude start.
Niets ergs, maar ik ben nieuwsgierig en vroeg mij af of dit te maken kan hebben met een automatische choke die oud aan het worden is of zo?
Of kan het ook aan iets anders liggen? Het is alleen na de koude start dat dit gebeurt en het verdwijnt na korte tijd (10 a 20 seconden).
Wel merk ik ook, dat hij ietsje meer dan voorheen schokt bij optrekken vanuit stilstand. Ik heb de indruk dat dit geleidelijk aan erger wordt.
Je moet dus iets beter het gaspedaal doseren om vloeiend weg te rijden.
Kan dit te maken hebben met een vervuild injectorhuis?
IVARIO schreef:Ik heb trouwens wel net gezien in mijn onderhoudsgegevens dat het al ruim vijf jaar is geleden dat ik bij Herman het brandstoffilter (Purflux EP90C) hebben vervangen.
Na hoeveel tijd dien je dat eigenlijk te vervangen?
IVARIO schreef:De bougies zitten er pas sinds maart 2019 in, maar de bougiekabels heb ik nog nooit vervangen.
Wanneer dien je die te vervangen en welke adviseren jullie?
IVARIO schreef:Al een tijd maakt mijn 205 soms een "klak" geluid. Het geluid lijkt van rechtsachter te komen en ik denk dat het ergens uit de ophanging komt.
Het is één keer "klak" en dan is het weer weg.
Afgelopen weekend met de auto (drie inzittenden, grote hond en wat bagage) naar Duitsland geweest en op de terugweg hoorden we het geluid aanzienlijk vaker dan voorheen.
Ik heb het gevoel dat er iets verschuift, waardoor het "klak" geluid veroorzaakt wordt.
Je hoort het vooral in/na een bocht of als je over richels rijdt (zoals die vervelende betonplaten hier in België).
Gisteren onder de auto gelegen om te kijken, maar ik zag niets vreemds; alle rubbers zien er goed uit.
IVARIO schreef:Bedankt voor de info, heren. Is een achter-as revisie iets wat je zelf kunt doen? En wat dient er dan gereviseerd te worden?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast